Paljonko on tililläsi nyt rahaa ja miten olet ne säästänyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lola:
Säästössä 6 000 euroa. Olen salaa myynyt lokakuusta alkaen itseänäni satunnaisesti muutaman kerran kuussa.

Wau, toihan onkin kiva konsti hankkia vähän säästöjä..Kas kun ei ole tullut mieleeni:O)

Muutama kymppitonni. Olen nelikymppinen. Elän säästeliäästi, ostan vain tarpeeseen. Normaali kaksilapsinen perhe omassa talossa, mutta ei esim. työttömyyttä tms.

Mulla säästössä reilu 15 000, olen säästänyt opiskeluajoista lähtien (kävin töissä samalla) aina joka kuukausi vähän. Mietin tarkkaan ennen kuin ostan mitään että varmasti tarvitsen. Ruuassa varsinkin. Enemmänkin ois säästössä mutta kun matkustelu kiehto..

Tilin saldo on aina tasapainottelua sopivan puskurin ja lainanlyhennyksen kanssa. Pienikin lisälyhennys lainaan tuo mukavan voiton ajan kanssa. Tilillä lienee just nyt noin 4000e, jotain rahastoissa (romahtivat syksyllä) ja eläkevakuutuksessa.

Säästäminen tulee kilpailuttamalla pakollisia menoja, karsimalla "pakollisia" menoja ja välttämällä törsäämistä. Pienillä tuloilla säästäminen on hitaanpaa kuin isoilla tuloilla. Itse yritän vähentää törsäämistä nyt keväällä ja säästää entisen 250e sijaan mielummin 500-1000e kuussa.

Mulla talletuksina reilut 13 000 e, säästötilillä noin 4000 e ja osakkeissa tällä hetkellä jotain 8000 euroa, miehellä reilusti isompi osakesalkku ja talletuksia useamman kymppitonnin edestä.

Ihan palkoista ollaan säästetty ja keskituloisia ollaan. Yksi hyvä säästökeino on, että pidetään vanhaa ja hyvää autoa, ajetaan silläkin ylipäätänsä vähän, työmatkat yms. julkisilla, kaupassa käydään kävellen (vaunut mukana). Siltikään meillä ei ole ankeata, voidaan matkustaa yms.

Mulla on n. 2000 euroa. En osta mitään turhia ja olen säästänyt n. vuoden. Hanki kunnon työpaikka itsellesi niin saat rahaa jolla maksat laskut, ruuat, ja jää vähän käteen. Rahaa saa säästämällä. Laita esim 2 euroa päivässä säästöön.

Opin jo lapsena, ettei noin henkilökohtaisia asioita sovi kysellä. Raha- ja uskonasiat ynnä ketä äänestit kuuluvat mielestäni yksityisyyteen. Se n voin kertoa, miten olen säästänyt. Kun rahaa kerran kuussa tulee, siirrän toiselle tililleni 300. Jos menoja ei ole siinä kuussa ollut kovin paljon, siirrän kuun lopulla säästyneen summan toiselle tililleni. Joskus joudun käyttämään myös toisen tilini varoja, koska yllättäviäkin rahareikiä tulee silloin tällöin. Toiseen tiliini minulla ei ole tarkoituksella pankkikorttia.

Tässä parin vuoden aikana, äitiyslomalla ja hoitovapaalla ollessani ollaan miehen säästetty pikkuhiljaa. Mies ollut töissä juurikin nämä kaksi vuotta. Sitä ennen opiskelimme molemmat. 1000 euroa oli tilillä jo säästössä, kunnes yllättävän menon takia jouduimme juuri käyttämään siitä puolet. Välillä ollaan muitakin isompia menoja varten otettu säästötililtä rahaa, joten sen enempää ei olla säästöön saatu. Yritämme elää säästeliäästi, mutta paljon pakollisia hankintoja tuntuu kasautuvan tähän hetkeen.

mie kotiäiti mies jäi just työttömäksi. Sai onneksi töitä kuukauden jälkeen. Säästöt on minimissä kun maksettiin parin kuukauden vuokra ja isompi autoremppa. Tilin saldo taitaa olla noin 800 euroa nyt.

Yhteistyössä