Paljonko painoa rv 20 mennessä?

  • Viestiketjun aloittaja oiisvi
  • Ensimmäinen viesti
longhair77
Nyt on menossa rv 19+2. Lähtöpaino oli 54 kg (pituus 164 cm). Paino laski alkuraskauden kovan pahoinvoinnin takia sen verran, että se oli alimmillaan 52,5 kg. Nyt painoni vaihtelee 54-55 kg välillä.

Oikeastaan ei siis ole tullut vielä lisää painoa. Minulla ei vaikuttaisi olevan myöskään yhtään turvotusta. Sekin vaikuttanee siihen että painoni on yhä ennallaan.
 
Ellu
Mulla 18+4 ja kilot +/-0 alkutilanteeseen, alussa ekalla neuvolla oli varmaan turvotusta tai jotain kun näytti vähän enemmän kuin normaalisti, viime viikolla tästä olikin paino tippunut, joten nyt ollaan aikas alkutilanteessa. Pituutta 165, painoa 60 kg.
 
maija
Kävin juuri puntarilla ja nyt masentaa!! Rv 14+5 menossa ja painoa tullut jo yli viisi kiloa!!! Pahoinvoinnin takia olen joutunut syömään jatkuvasti ja väsymyksen takia en ole jaksanut liikkua. Vielä toistaiseksi olen suht normaaleissa mitoissa, 62/170, mut lihominen masentaa silti! Onko muita jotka ovat lihoneet yhtä paljon jo alku metreillä? Tasottuiko nousu myöhemmin?

Älä masennu et ole ainoa...olen 20+4 nytte ja painoa tullut melkein kymmenen kiloa...saat ne kilos pois sitte ku aika siihen on :)
 
Viimeksi muokattu:
miska****
Mulla rv 14 ja paino -400g lähtöpainosta. Ei vaan tee mieli herkkuja, lähinnä maistuu normaali ruoka ja ruisleipä, hedelmät ja marjat. Lisäksi väsymykseen auttaa punttitreeni jota olen jatkanut nyt raskausaikanakin, kun siitä tulee niin hyvä ja energinen olo.
 
alisee
Itsellä viikot nyt 19+0 ja painoa ei ole tullut. Se jopa oli tippunut viime neuvolassa vajaan kilon. Itsellä on painoa valmiiksikin ja hyvä olisi jos ei liikaa tulisikaan.

Täällä puhutaan paljon siitä, että kun on aina liikkunut paljon ja alkuraskauden huonon olon takia on lihonut, kun on syönyt enemmän/useammin ja liikkunut vähemmän. Itsellä tämä, etten liiku paljon on ollut vain positiivista. Siis käyn kävelylenkeillä ja olen harrastanut urheilua kerran viikossa säännöllisesti, joka ainoana on jäänyt nyt pois "vaarallisuuden" takia. Itsellä ei siis ole tullut juuri muutosta normaaliin, vain ruoka-annokset ovat hieman pienentyneet (en siis tarkoita että söin älyttömän paljon aikaisemminkaan, nyt ei vain uppoa kovin iso annos kerralla), syön kaksi ruokaa päivässä, eli voileivät jääneet vähemmälle. Napostelua ei tule tehtyä, kun ei tee mieli sipsejä/suklaata jne. Eli minulla on vain asiat parantuneet vanhasta.

Uskon siis, että monella vähemmän liikuntaan tottuneella on helpompaa alun kilojen kanssa, kun elämän muutos on todennäköisesti vain parempaan.
Eli suht ok ylipaino ei näin raskautta ajatellen ole välttämättä yhtään huono juttu. Ainakaan ei alipainoiseksi kovin nopeasti päädy.
 
afka
Hyvät naiset, minkä takia te raskausaikana tuijotatte niin tarkkaan sitä vaakaa? Tässä vaiheessa elämää kuuluu tarkkailla ja kuunnella omaa kroppaa sekä sen vaatimuksia. Neuvolassa kyllä sitten sanotaan jos kiloja tulee vaarallisen paljon. Raskausaikana ei missään tapauksessa saa aloittaa laihduttamista, eikä paino saisi tippua. Jos paino ei lisäänny (normaali painoisella tai alipainoisella) tai laskee niin se on äidin hyvinvoinnista pois. Vauva kyllä ottaa omansa, mutta raskaana oleva menettää lihakset ja voimat. Ja niitä voimia te tarvitsette jotta jaksatte raskausaikana ja sen jälkeen paremmin.

Myöskään ei tarvitse heti panikoitua jos ei ihan kaikki raskauden aikana tullut paino jää sinne raskaussaliin tai lähde saman tien pois. Imetys vie energiaa ja energiaa te tarvitsette. Vaikka lehdet toitottaa julkkiksista, että ovat heti timmissä kunnossa muutama viikko synnytyksen jälkeen, niin se ei ole terveellistä kropalle. Olkaa armollisia itsellenne ja vartalolle. On se kumma kun naiset nykyään eivät ymmärrä, että näyttävät kauneimmilta silloin kun olo on hyvä, painosta viis.
 
Arual
Mulla rv 20+3 ja ensimmäistä ootan, paino noussu alkupainosta jo 7,5 kg. Pudotin kyllä ennen raskautta suunnilleen saman verran, et kaikki mikä rantakunto projektissa on lähteny on takas tullu ja neuvolassa ei kyllä sanottu mitään et olis liikaa tullu. Tietty se pelottaa sitte että mite ne saa pois, mutta se nyt on sen ajan murhe sitten! Oon iha suht normipainone 175/73 alku, ehkä kuitenki siellä ylärajoilla, mut eikös oo nyt tarkoitus yrittää nauttia tästä tilasta eikä stressata painoa, sitä varmana jokaine ehtii stressaa myöhemminkin!
 
täälläkin
Mulla rv 20+3 ja ensimmäistä ootan, paino noussu alkupainosta jo 7,5 kg. Pudotin kyllä ennen raskautta suunnilleen saman verran, et kaikki mikä rantakunto projektissa on lähteny on takas tullu ja neuvolassa ei kyllä sanottu mitään et olis liikaa tullu. Tietty se pelottaa sitte että mite ne saa pois, mutta se nyt on sen ajan murhe sitten! Oon iha suht normipainone 175/73 alku, ehkä kuitenki siellä ylärajoilla, mut eikös oo nyt tarkoitus yrittää nauttia tästä tilasta eikä stressata painoa, sitä varmana jokaine ehtii stressaa myöhemminkin!

Sama täällä painoa tullut jotain tuohon suuntaan ja lähtöpaino on sama kuin sinulla :D 173cm vaan pituutta täällä. Viikkoja tulee 20 huomenna.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä