Paljonko painonne noussut raskaana ollessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Katsoin vanhaa neuvolakorttia ja huomasin et ekassa raskaudessa painoni oli noussut noin kilon raskausviikolla 20 mennessä.
Nyt odotan toista lastani ja lähtöpainokin oli enemmän kuin ekassa ja nyt raskausviikolla 13 painoni on noussut jo muutaman kilon.
Masentaa...en halua muuttua norsuksi!Siskoni odottaa samaan aikaan esikoistaan ja jaksaa koko ajan hehkuttaa neuvolan jälkeen kuinka ei oo taaskaan paino noussut...argghh!!!

No hei, ei se noin mene. Painoa saattaa tulla yhtäkkii paljon, mutta sitten taas ei pitkään aikaan. Mulla ainakin meni noin. Viikolla 9 oli tullut jo 2 kiloa lisää, mutta kokonaispainonnousu oli reilu 10.

Mitä hehkuttamista siinä on ettei paino ole noussut raskaana? :o

Esikoisen aikaan nousi paino 15kg, nyt rv 28 ja paino on noussut 7kg.

Lähtöpaino esikoisen aikaan 43kg ja tämän aikaan 45kg, eikä yhtään haittaa vaikka nousiskin yli kymmenenkiloa, jos niistä kiloista edes jotakin jäis.

Kolme raskautta takana ja painonnousut olleet max 10kg Tosin joka kerta olen alkuraskauden kärsinyt rankasta pahoinvoinnista ja paino on aina lähtöpainosta vähän laskenut ensin..

Luin (lääkärilehdestä) vasta, et jos äidin lähtöpaino on alhainen, kiloja tulee yleensä yli 16kg. JOsä iti normaalipainoinen, kiloja tulee 12-16, jos ylipainoinen, saattaa kiloja tulla vähänkin,esim 5kg.

Sitten on poikkeuksia tähän, et joku hoikkaakin hoikempi saa 5kg lisää raskauden aikana, mutta sellainen ei kuulemma ole ollenkaan tavoiteltavaa.

15.5kg ja nyt on rv 35+4. Eikä oo minkään näköistä stressiä asiasta. Painoa pitääkin tulla raskaanaollessa, ainakin jos on hoikka/normaalipainoinen, ylipainoisilla ei välttämättä tarvitse niin paljoa nousta. Joo, ei tietysti näin paljoo tarviis tulla kuin mulla, ihan 10kg riittäis, mutta kun on turvotusta nyt niin paljon.. Saahan sitä vähän norsulta näyttääkin kun on viimeisillään.. =)

Mulla tuli painoa melkein 20 kiloa, enkä todella tiedä mihin ne meni. Kaikki ihasteli kuinka pysyin hoikkana, mutta maha oli valtava... :o Heti synnytyksen jälkeen mahduin vanhoihin housuihin ja parissa kuukaudessa kilot oli hävinny. Mä en vieläkään ymmärrä tota :whistle: :D Mutta siis pointti mulla se että ei ne kilot kai aina kerro koko totuutta :/ :)

Yhteistyössä