Paljonko painonne noussut raskaana ollessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ekasta 26kg tokasta 35kg nyt painan 50kg ja 170cm pitkä kuten ennen raskauksiakin. aina neuvolakäynnit olleet piinaa, koska tuijottavat vaan vaakaa ja eivät usko, että meidän suvussa painoa tulee kaikille se 25-40kg ja lähtee sitten nopeasti pois.

esikoisesta 8kg ja kuopuksesta 20kg mitään ei ole jäänyt.
oon varmaan kamala ihminen mut musta on oksettavaa ettei laihduta raskauskiloja pois,vaan on sit loppuiän kamala läski. uutta lasta kun tulee niin aina muutama lisäkilo lanteille. mutta jokainenhan ne itse kantaa.

Alkuperäinen kirjoittaja jks:
oon varmaan kamala ihminen mut musta on oksettavaa ettei laihduta raskauskiloja pois,vaan on sit loppuiän kamala läski. uutta lasta kun tulee niin aina muutama lisäkilo lanteille. mutta jokainenhan ne itse kantaa.

Kuka tässä on jättänyt raskauskilonsa?

Molemmilla samanlailla eli ensin tippui pahoinvoinnin takia n. 6 kiloa ja siitä sitten painoa nousi 10 kg eli lähtöpainoon tuli 4 kg lisää. Ihan normaalipainoinen olen.

Alkuperäinen kirjoittaja jks:

Eihän siitä ollut nyt puhe, että jäikö kilot vai karisiko, vaan siitä, kuinka paljo paino raskausaikana nousi. Älä sekoita asioita keskenään.

mulla tuli eka raskaudessa 10kiloa ,muissa 5-7kiloa.
mulla on joka raskaudessa tullu 20 viikkkoon mennessä jo 6kiloa,mutta loppuraskauden aikana paino on jopa tippunu.
mitä tuosta jännittää,elä pilaa raskautta murehtimalla painon nousua!!

Kun painoa oli tullut 22kg ja vielä 1kk laskettuun aikaan, mä en enää käynyt edes puntarissa (ja yli 500gr viikkovauhtia mentiin). En halunnut todistaa 100 kilon ylitystä.

Ekassa, tokassa ja kolmannessa noin 10 kg. Nyt neljännessä viikkoja on 38 ja just neuvolassa punnittiin. Eli painoa oli tullut tähän mennessä 4,2 kg. Aluksi tippui pahoinvoinnin vuoksi paljon. Ja nyt lopussa ei ole tullut kunnolla mun mahaongelmien vuoksi. En voi siis syödä kunnolla. Vauva onneksi voi hyvin. Se on kasvanut ja vienyt äidiltä loputkin rasvakudokset hierojan mukaan.

Yhteistyössä