L
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja pallero:no meil on sit ahdasta, tarvitaan yli 100m2 lisää, voisko siit valittaa jollekkin, et me ei mahuta normeihin![]()
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:Alkuperäinen kirjoittaja pallero:no meil on sit ahdasta, tarvitaan yli 100m2 lisää, voisko siit valittaa jollekkin, et me ei mahuta normeihin![]()
niin meilläkin,helmikuussa meitä on 6 ja neliöitä vain 120....pystytäänköhän me elää enää ollenkaan...
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:Alkuperäinen kirjoittaja pallero:no meil on sit ahdasta, tarvitaan yli 100m2 lisää, voisko siit valittaa jollekkin, et me ei mahuta normeihin![]()
niin meilläkin,helmikuussa meitä on 6 ja neliöitä vain 120....pystytäänköhän me elää enää ollenkaan...
![]()
No ei riitä meilläkään neliöt. Meitä on 8 ja jokainen saa 30 neliötä. Tuossakin minun mielestä liikaa varsinkin siivousta ajatellen...ja muutenkin.
siis kuka näitä suosituksia oikeasti antaa?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eikö kelalla ole jotkut suositukset ainakin silloin kun maksavat asumistukea, eli oliko se jotain kahdelta henkilöltä päälle 50 neliötä mihin asti maksavat tukea, ja jos asunto sattuu olemaan isompi, ylittävältä osalta ei saa tukea. Onko tämä nyt sitten eri asia, mutta tuo tuli ensimmäisenä mieleen.
Alkuperäinen kirjoittaja Minä!:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eikö kelalla ole jotkut suositukset ainakin silloin kun maksavat asumistukea, eli oliko se jotain kahdelta henkilöltä päälle 50 neliötä mihin asti maksavat tukea, ja jos asunto sattuu olemaan isompi, ylittävältä osalta ei saa tukea. Onko tämä nyt sitten eri asia, mutta tuo tuli ensimmäisenä mieleen.
Joo,meitä oli 3 hklöä kun asuttiin vuokra-asunnossa jossa oli 39 neliötä,me ei saatu tukea koska asunto oli liian pieni vaikka vuokra olikin suuri!
Alkuperäinen kirjoittaja Tämätyttö:Suositus on, että 1 huone/henkilö ja tässä tapauksessa ei keittötä lasketa huoneeksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Tämätyttö:Suositus on, että 1 huone/henkilö ja tässä tapauksessa ei keittötä lasketa huoneeksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:Mitäs järkeä tossa taas on? Mä oon kyllä kuullut, että liian suuresta asunnosta ei saa asumistukea koko tilasta, mutta että liian pienikin asunto voi olla...
Alkuperäinen kirjoittaja SuperÄiti-:No, voi jösses...
meillä on 11,75m2/hlö... ja tulevassakin vaan 14,71...
eli me tarvittais sit niinku 280neliön talo![]()
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:muistelisin että oli 40m2/per henkilö...
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:muistelisin että oli 40m2/per henkilö...
No ei ainakaan Kelan mukaan![]()
Asumistukilaskuria kun käytin, niin meidän 4-henkisellä perheellä huomioidaan noin 90 neliötä asumistilaa. 5-henkisellä se oli vähän reilu sata.
Meillä on nyt siis liikaa, kun kohta meitä on 5 ja neliöitä 120Tosin edellinen kämppä oli kai sitten mitoitetty 1+1 perheelle, joten eiks tää niinkuin tasapainota tuota neliömäärää
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Minä!:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eikö kelalla ole jotkut suositukset ainakin silloin kun maksavat asumistukea, eli oliko se jotain kahdelta henkilöltä päälle 50 neliötä mihin asti maksavat tukea, ja jos asunto sattuu olemaan isompi, ylittävältä osalta ei saa tukea. Onko tämä nyt sitten eri asia, mutta tuo tuli ensimmäisenä mieleen.
Joo,meitä oli 3 hklöä kun asuttiin vuokra-asunnossa jossa oli 39 neliötä,me ei saatu tukea koska asunto oli liian pieni vaikka vuokra olikin suuri!
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:Mitäs järkeä tossa taas on? Mä oon kyllä kuullut, että liian suuresta asunnosta ei saa asumistukea koko tilasta, mutta että liian pienikin asunto voi olla...
Meillä oli aikanaan sama juttu... Asuttiin 9 henkeä 108 neliöisessä kaupungin vuokra-asunnossa, vuokra oli yli 900?, mutta ei saatu asumistukea, koska neliöitä oli liian vähän... ja kuitenkaan kaupungilla ei ollut isompaa asuntoakaan tarjota.
Muuten, jos muka 40 neliötä pitää olla päätä kohden, niin meillä pitäs nyt olla yli 400 neliöinen asunto... mutta kyllä tässä 278 neliössä on nyt ihan tarpeeks... ainakin siivottavaa![]()
![]()