Paljonko puette vaatetta vauvalle??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tttt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tttt"

Vieras
Olen kuullut ohjeen "vauvalle yksi kerros enemmän vaatetta kuin itselläsi".. Mielestäni outo neuvo. Meillä oltiin viikko synnärillä ja siellä puettiin vauvalle 2 kerrosta vaatetta, siis kahdet bodyt, sukkahousut, päälle potkuhousut, sitten tumput, villasukat ja monesti vielä myssy. Vastasyntyneellä ehkä hyväkin pukea noin.

Mutta kun päästiin kotiin, niin en kyllä ole noin paljoa enää pukenut!
Vauva on 2kk vanha ja nytkin päällä: sukat, housut, pitkähihainen body. Välillä tumput kun raapii naamaansa kynsillä vaikka kynnet on leikattu mahdollisimman lyhyiksi.
Kokeilin vielä kotiin tullessa, pukea vauvaa tuolla "yksi kerros enemmän" tyylillä muutaman kerran mutta sille tuli vaan hiki! Niskasta on kokeiltu niin lapsi on ihan lämmin, tuollakin että on yks kerros vaatetta.

Paljonko te puette?

Sehän riippuu ihan sisälämpötilasta.. Itse olen usein pelkkä t-paita ja pikkarit päällä sisällä. Tai rintsikat ja pikkarit..Meillä
On n 23 astetta. Vauvoille on puettu body ja potkarit. Talvella meillä on kylmät lattiat joten lattia-ikäisellä vauvalla on usein ollut noittrn päällä vielä villatakki tai collegepaita.

Ulos tuo 'yksi kerros enemmän' pätee paremmin. Toki pitää huomioda kuinka lämmin se lapden koppa on itsessään.

No ulos meillä on puettu enemmän. Ulos mennessä (nyt näillä keleillä) laitetaan, tumput, sukat x 2 (villasukat toisiksi), body, housut, myssy, vanuhaalari, ja koko komeus äitiyspakkauksen makuupussiin ja vaunuihin. Ei oo tullu hiki noilla vielä.

Yhteistyössä