Paljonko rahaa mukaan all inclusive -hotellimatkalle viikoksi Egyptiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epykti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epykti

Vieras
Syyslomalla mennään viikoksi Egyptiin Hurghadaan all inclusive -hotelliin. Minä, mies ja lapset 6- ja 4-v. Paljonkohan rahaa kannattaisi vaihtaa viikon matkalle mukaan, kun kauheasti emme varmaan shoppaa?`Onko ne hotelin ruuat "syötäviä"? Lähinnä mies on meillä aika nirso...

Vaihtelee. Itse vaihdoin 20 euroa lentokentällä... Se riitti tippeihin ym. viikoksi yhdelle hengelle. Ruoat oli jees, eikä mitään mahatautia tullut... Toki oli 5 tähden hotelli.

Minulla on mennyt turkissa all inclusive matkalla kahtena kertana varmaan 30€. Ja nekin tupakkaan ja sellaiseen mitä ei saa ilmaiseksi. Ei sinne kauheasti kannata rahaa vaihtaa jos ei aio ostaa tuliaisia. Ruuat ovat varmasti hyviä jos on siis 4 tai 5 tähden hotelli.

[QUOTE="mie";22058780]Vaihtelee. Itse vaihdoin 20 euroa lentokentällä... Se riitti tippeihin ym. viikoksi yhdelle hengelle. Ruoat oli jees, eikä mitään mahatautia tullut... Toki oli 5 tähden hotelli.[/QUOTE]

No kiva kuulla, että on joku joka EI ole saanut vatsatautia sieltä. Kun tuntuu että kaikki siitä varoittavat ja kertovat saaneensa. Meillä on "vain" 4 tähden hotelli SunFamily Siva Grand Beach.

[QUOTE="vieras";22058894]Mitä kaikkea all inclusiveen kuuluu? Kuuluko alkoholipitoset juomatkin? uskaltaako siellä esim. vettä juoda?[/QUOTE]

No ulkomaillahan aina suositellaan juomaan vain pullovettä. Alkoholeista kuuluvat hintaan oman maan paikalliset jutut, eli kyllä oluet ja viinit saa ilmaisiksi.

vettà ei tioetenkààn juoda, paitsi pullotettuna. miellà ei ollut vatsatautia mutta mitààn keittàmàtòntà emme tietenkààn syòneet.

eikòs sità rahaa voi vaihtaa siellà paikanpààllàkin. harmi jos làhtee matkaan liian pienellà budjetilla vaikka tietenkin mitààn "pakollista ostettavaa" ei olekaan

[QUOTE="vieras";22058901]No ulkomaillahan aina suositellaan juomaan vain pullovettä. Alkoholeista kuuluvat hintaan oman maan paikalliset jutut, eli kyllä oluet ja viinit saa ilmaisiksi.[/QUOTE]

tàssà sitten ero italialisiin pakettimatkoihin. esim karibialle all inclusive sisàltàà myòs kaikki alkojuomat, mutta useisiin muslimimaihin jàrjestetààn ns soft all inclusive paketteja joihin ei esim viinit tai olut kuulu, ei edes ne paikalliset

Me oltiin vastaavanlaisella lomalla kesällä, minä raskaana, mies ja lapset 4v ja 6v. Ainut asia mihin meni rahaa oli postikortit ja merkit! Ruuat ja juomat oli todella hyviä ja tasokkaita! Minkäänlaisia vatsaoireita ei tullut kenellekään.

Ja vaihtoehtoja ruuissa oli niin PALJON, että erittäin nirsoillekin varmasti löytyi jotain! Meillä oli 4 tähden hotelli. Ja siis kaikki juomat+paikalliset oluet ja viinit sisältyivät hintaan.

Ota ihan reilusti eurojakin mukaan esim. lääkärille ei kelpaa yleensä luottokortti/vakuutus vaan aito raha.

Itse ottaisin vähintään 1500e ja lisäksi esim. Visa-kortin, jolla "ostovaraa" vähintään 4 hengen lentomatkat Suomeen reittilennoilla + majoitus viikoksi/kahdeksi.

Meillä oli rahaa mukana liikaa... Sitä ei tarvittu oikeastaan mihinkään! Postikortit oli jonkun 1,50e kappale postimerkkeineen ja vesipulloihin yms. ei mennyt 10e enempää. Tuhlattiin sitten lentokentällä! Hotelli 5 tähteä ja tippiä annettiin siivoojalle kahdesta huoneesta yhteensä 30e viikon aikana ja extravedetkin oli aina huoneissa eikä valittamista mistään. Tippiä myös laukkupojille! Ruoka oli mahtavaa ja all inclusive sisälsi kaiken!!! Mahataudin sain vain minä joka olin raskaana mutta lapset ja muut mukana olleet aikuiset säästyi. Vesijohtovesi oli parina päivänä kellertävää ja sillä ei siis kannata edes pestä hampaita!! Sähkökatkotkin oli yleisiä =). Lääkärillä riitti vakuutuskortin näyttäminen. SUOSITTELEN!!!

Ai niin... Siivooja tienaa muuten kuussa n. 40-50 dollaria eli tipeillä siellä työntekijät elää! Siivoojalle kannattaakin (ja muillekin kelle haluaa jos on tyytyväinen palveluun) antaa se suoraan käteen eikä laittaa sinne tiskin yhteiseen lippaaseen.

Kiitos vastauksista :) Innolla ainakin odotamme matkaa. Mitä muuten se all inclusive käytännössä tarkoittaa? Tarkoittaako se sitä, että tarjolla on tiettyyn kellonaikaan aamiainen, lounas, päivällinen ja muulloin ei ole mitään tarjolla? Jostain luin meidän hotellistamme, että siellä olisi allasalueella hampurilaisbaari, jossa voisi itse koota hampurilaisia...

Kiitos vastauksista :) Innolla ainakin odotamme matkaa. Mitä muuten se all inclusive käytännössä tarkoittaa? Tarkoittaako se sitä, että tarjolla on tiettyyn kellonaikaan aamiainen, lounas, päivällinen ja muulloin ei ole mitään tarjolla? Jostain luin meidän hotellistamme, että siellä olisi allasalueella hampurilaisbaari, jossa voisi itse koota hampurilaisia...

riippuu paikasta ja matkanjàrjestàjàstà. on semmosia paikkoja jossa monta erilaista ravintolaa ja baaria. kolme virallista ruokailuaikaa, mutta muuten noita snackseja saa melkein aina. jossain juomia (vaikka mità siis) aina kun haluaa.

Oltiin ko hotellissa helmikuussa. Hotelli oli tosi ihana. Ruuat mahtavat. Aamupala runsas ja monipuolinen. Altailla hampurilaisbaari auki koko päivän. Rannalta sai paitettuja kasviksia koko päivän. Yhdestä baarista sai panineja ja lämpimiä leipiä koko päivän. Jäätelö ja kahvia myös. Lounas ravintolassa ja illallista tarjottiin kahdessa ravintolassa. Juomapisteitä monia, myös alkoholia vapaasti tarjolla. Tarjoilijoilta sai tilata juomia pöytiin. All Inclusive oli siis todella runsas tässä hotellissa. Muutenkin palvelu oli hyvää.

Rahaa meillä meni noin 400€, mutta ostettiin kultakoruja ja vaatteita paljon. Hotellissa tarvii vain tippejä lähinnä siivoajille. Hotellin ravintoloissa annoimme tippiä todella harvoin. Hotelli on kivalla paikalla,kun heti sen ulkopuolella on länsimaisia kauppoja paljon, joten jos shoppailla haluaa niin se käy mutkattomammin kuin basaareillla.

[QUOTE="vieras";22059254]Oltiin ko hotellissa helmikuussa. Hotelli oli tosi ihana. Ruuat mahtavat. Aamupala runsas ja monipuolinen. Altailla hampurilaisbaari auki koko päivän. Rannalta sai paitettuja kasviksia koko päivän. Yhdestä baarista sai panineja ja lämpimiä leipiä koko päivän. Jäätelö ja kahvia myös. Lounas ravintolassa ja illallista tarjottiin kahdessa ravintolassa. Juomapisteitä monia, myös alkoholia vapaasti tarjolla. Tarjoilijoilta sai tilata juomia pöytiin. All Inclusive oli siis todella runsas tässä hotellissa. Muutenkin palvelu oli hyvää.

Rahaa meillä meni noin 400€, mutta ostettiin kultakoruja ja vaatteita paljon. Hotellissa tarvii vain tippejä lähinnä siivoajille. Hotellin ravintoloissa annoimme tippiä todella harvoin. Hotelli on kivalla paikalla,kun heti sen ulkopuolella on länsimaisia kauppoja paljon, joten jos shoppailla haluaa niin se käy mutkattomammin kuin basaareillla.[/QUOTE]

Eli söitte hyviä ruokia, ettekä antaneet tippiä tekijöille (kokki, kylmäkkö.....) ja tarjoilijoille?

Onko tää provo? vai elättekö oikeesti jossain kuplassa??? Tiedättekö mikä tilanne on tällä hetkellä Egyptissä? Ihan oikeesti....ei hyvää päivää... http://yle.fi/uutiset/tuomioja_egyptin_tilanne_voi_alkaa_muistuttaa_sisallissotaa/6781210

Alkuperäinen kirjoittaja Mörmör;28870608:
Rauhoitu, hyvä ihminen. Tämä on lähes kolme vuotta vanha aloitus.

:D Niinpä olikin...huh! Mä jo pelästyin että joku vie lapsensa alueelle, jossa ammutaan ihmisiä kaduille, on paniikkia ja hullu kaaos ja lähes sotatila...

Yhteistyössä