Paljonko roskalavan tilaaminen maksaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umpikujassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

umpikujassa

Vieras
Mitä hittoa mä teen tän talon kanssa? Olen yrittänyt myydä ja saanutkin myytyä osan tavaroista ja vaatteista pois. Kaikki pursuaa ja on nyt levitelty vinttejä myöten että niitä saisi jonnekin eteenpäin. Osan on hakenut kierrätyskeskus. En jaksa tätä tilannetta enää, joka on jatkunut kuukausikaupalla!!!!

Ukko sai raahattua vintiltä pinnasängyn ja lastensängyn mutta jos ne haluaisi myydä, ne pitäisi putsata, koota ja kuvata. Ok, muu onnistuu multa mutta ei kokoaminen. Ja ei tuo tee mitään asian eteen. Perkele mä en jaksa enää tätä. Pojan synttärit jäi viettämättä mm. tämän takia että tavaroita ei saada eteenpäin tai pois täältä.

Olen niin stressaantunut että kilahdan joka päivä kun mikään ei etene ja pelkään että täällä ei tapahdu edistystä edes jouluun mennessä tällä menolla :( Olen ihan yksin asian kanssa kun tuo vätys ei auta eikä tee!

Mietin jo että mitä maksaa roskalavan tilaus pihalle mutta ei sekään hyvältä tunnu kun käyttökelpoista tavaraa pitäs heittää roskiin. Mutta YKSIN mä en jaksa enää tätä myyntiruljanssia!

[QUOTE="vieras";29013550]Varaa siihen 300 niin selviää.[/QUOTE]

Saattaa selvitä tuolla jos kaikki on lajiteltu. Jos vaan heittelee lavalle niin on kallista lystiä.

Viekää paikalliseen kierrätyskeskukseen?

Mä myisin noi lastensängyt/pinnikset kasaamattomina, semmosenaan. Tietty jos on kaikki osat tallella jne. niin joku ostaa varmasti. Tai ottaa jos et tahdo maksua.

Mitä roinaa siellä on? Vaatetta vaan säkkeihin koon/sukupuolen mukaan ja sinne kierrätyskeskukseen. Lautaset, kipot, kupot kaikki vaan papereihin ja laatikkoihin ja kierrätyskeskukseen kanssa. Tai vaihtoehtoisesti liityt jonnekin fb:n annetaan-sivustolle ja siellä annat pois. Ilmainen kelpaa suomen kansalle aina :)

• Tykkää
Reactions: Lokki
[QUOTE="vieras";29013569]Saattaa selvitä tuolla jos kaikki on lajiteltu. Jos vaan heittelee lavalle niin on kallista lystiä.

Viekää paikalliseen kierrätyskeskukseen?[/QUOTE]

Kokonaispainon mukaan ja lavan vuokran suhteen se lasku tulee. Mistä sitä voi tietää mitä se sinne laittaa ja kauanko lavan pitäisi olla.

[QUOTE="vieras";29013550]Varaa siihen 300 niin selviää.[/QUOTE]

Aha, no eipä ole varaa.

Eikä viisas vaihtoehto muutenkaan, mitä hittoa mä teen? En jaksa kohta mitään, mua masentaa niin paljon tämä koti ja tilanne että tekee mieli vain itkeä ja toisaalta häipyä koko kodista :(

Onko siisti koti liikaa pyydetty? Onko liikaa pyydetty että saisin elämältäni edes sen?!!! Vai olenko mä tosiaan niin arvoton ihminen että mulle saa kelvata vaikka kaatopaikka.
En jaksa tapella miehen kanssa siivoamisesta enää. Haluan mulle ja lapsille kodin missä viihtyy. Onko liikaa vaadittu? ja mitä mä teen kun en itse jaksa kaikkea laittaa kuntoon, on paljon kantamista ym. mitä en edes pysty tekemään.

Miksei tuota ukkoa saa tajuamaan että näinkin pienestä asiasta tulee helvetti kun ei näköjään pystytä yhdessä tekemään asioita kuntoon! Koskaan ei sovi, aina on jotain verukkeita.

Mä olen yrittänyt pelastaa sen yritystä että sais asiakkaita, oon tehny mainoksia ja kaikkea mitä vaan edistääkseni. Siis ihan yksin, toinen ei vaivaudu tulemaan edes katsomaan että onko hyvä vai haluaako jotain muuta. Sit kun saan tulostettua lappuja kauppoihin vietäväksi niin sanoo että unohti. Musta tuntuu että oon vastuussa ukon firmastakin!!!!

Missä vitussa on mun elämä? Ei mulla ole mitään elämää ja tää sonta ja paska ja kotona nyhjääminen ei ole sitä! Mä haluan elää ilman negatiivista öykkäriä mun elämässä, mutta miten helvetissä mä pääsen tosta ukostakaan eroon!!!!!!

[QUOTE="vieras";29013580]Kokonaispainon mukaan ja lavan vuokran suhteen se lasku tulee. Mistä sitä voi tietää mitä se sinne laittaa ja kauanko lavan pitäisi olla.[/QUOTE]

Tietysti se vaikuttaa hintaan onko lava puolillaan vai täynnä, mutta ainakin MEILLÄ täällä Kouvolassa vaikuttaa onko roska lajiteltu vai ei. Ne heittolavat nimittäin joudutaan käsin lajittelemaan.

[QUOTE="viera";29013595]Tietysti se vaikuttaa hintaan onko lava puolillaan vai täynnä, mutta ainakin MEILLÄ täällä Kouvolassa vaikuttaa onko roska lajiteltu vai ei. Ne heittolavat nimittäin joudutaan käsin lajittelemaan.[/QUOTE]

Muualla ei vaikuta, ihan sama mitä siellä on kun sekajätteenä ne menee. Kunhan ei ole akkuja, TV:tä, kaasupulloja jne,.

[QUOTE="Tia";29013583]Kierrätyskeskus ?[/QUOTE]

Kierrätyskeskus kävikin hakemassa jo muutaman huonekalun pois. Sinne on myös viety vaatteita joita en ala myymään.

Rahat on tiukilla kun ukon firma ei tuota ja mä odotan työttömyyskorvauksia.

Joten se myyminen olis paras vaihtoehto. Niistäkin saisi sentään vähän rahaa.

Mut jos mä en organisoi tätä ja keksi kaikille tavaroille paikkaa niin ei tästä mitään tuu ja mä alan kohta olla lopen kyllästynyt ja poikki kun apua ei saa :(

Meillä oli jätelava pihassa viikon verran, yksi lavallinen vietiin puutarhajätettä ja toinen lavallinen sekajätettä.
Puutarhajätteet otti kaatis vastaan ilmaiseksi ja sekajäte hinnoiteltiin painon mukaan.
Lavan vuokra taisi olla noin viisi euroa per vuorokausi.
Tuominen ja kaatiskäynnit hinnoiteltiin matkaan käytetyn ajan perusteella.
Yhteensä maksoi noin 500 euroa.
Ja tämä Turun lähikunnassa. Puutarhajäte meni lähikaatopaikalle, johon ajaa ehkä viitisen minuuttia. Sekajäte meni Turkuun, johon meiltä matkaa noin 30 km yhteen suuntaan.

Osaanottoni. Itsellä oli samanlainen tilanne (nyt alkanut helpottaa, enään 6 ikean säkillistä jäljellä). Ilmoita johonkin paikalliseen facebookkirppikselle että on tähän ja tähän aikaan teillä kirppis. Halvalla/puoli-ilmaiseksi lähtee. Niin johan rupea lähtemään. Älä hätäile vaikka onkin sotkuista, monesti ihmisillä on.
Vaatetta olen lajitellut koon mukaan, niin on helpompi ostajilla katsoa. Kysyinkin ostajilta että mitä on etsimässä, löytyykö minulla sitä? Esim. yli 500€ tienattu pelkistä lastenvaatteista (3 päivää kesti kirppis, 13 ikean säkillistä vähempänä). :)
Näin saa helposti tavararöykkiöitä pois. Eikä itse tarvitse kantaa niitä. :D

Ihan hirmuisesti jaksamisia. Tiedän että on rankkaa, mutta kyllä se rupeaa pikkuhiljaa helpottamaan. :)
Kannattaa myös miettiä syytä miksi on alkanut hamstraamaan. Itse olen mennyt ihan terapiaan, ettei sama käytösmalli toistu/jatku..

[QUOTE="vieras";29013605]Muualla ei vaikuta, ihan sama mitä siellä on kun sekajätteenä ne menee. Kunhan ei ole akkuja, TV:tä, kaasupulloja jne,.[/QUOTE]

No eihän se nyt ihan sama ole. Sekajätteenä ei mene vaatteet, huonekalut, matot, kengät, pahvi, puu, metalli yms. Kyllä ne kai muuallakin lajitellaan? Vai ollaanko me muita edellä tässä jäteasiassa.
:)

[QUOTE="vieras";29013690]No eihän se nyt ihan sama ole. Sekajätteenä ei mene vaatteet, huonekalut, matot, kengät, pahvi, puu, metalli yms. Kyllä ne kai muuallakin lajitellaan? Vai ollaanko me muita edellä tässä jäteasiassa.
:)[/QUOTE]

Täällä ainakin on ihan sama, erottelevat sitten jos erottelevat niitä.

[QUOTE="vieras";29013865]No tosiaan niin! :D Huh huh.[/QUOTE]

No, meillä mummo polttaa kaiken.
Jopa myrkyllistäkin, esimerkiksi maalattuja kaappeja.
Asuvat korvessa niin ei haittaa myrkyllinen savu,
kunhan pitää itse hengitys suojaimia.

[QUOTE="vieras";29013902]No, meillä mummo polttaa kaiken.
Jopa myrkyllistäkin, esimerkiksi maalattuja kaappeja.
Asuvat korvessa niin ei haittaa myrkyllinen savu,
kunhan pitää itse hengitys suojaimia.[/QUOTE]

Ja sä et tajua kyseenalaistaa mummon tapoja. :)

Pihakirppistä olen myös miettinyt mutta en tiedä sitten kun koko homman organisointi ja järjestely kaatuu mun niskaan että jaksanko sitäkään. Mutta pidän mielessä ja hyvä ideahan se on!

Me ei olla muuton jälkeen paljonkaan tavaraa poistettu talosta, syynä ilmeisesti kun en vaan ole jaksanut kun vauva oli pieni jne.

Mies on lupaillut vuosien aikana siivota varaston ja autotallin, mutta eipä ole ja kaikki siis kasaantunut inhottavasti.

Eiköhän tää tästä kun vaan saan voimia lisää. olis niin paljon muutakin tehtävää että tuntuu pää leviävän.

[QUOTE="vieras";29013924]Ja sä et tajua kyseenalaistaa mummon tapoja. :)[/QUOTE]

Miksi pitäisi kyseenalaistaa? Tolkku mummo.
Harmittaa vain että melkein kaikki lelutkin on ehtinyt polttaa.

Kysy kavereilta, tutuilta ja naapureilta haluaako ne jotain.
Vie uffin laatikkoon hyvät vaatteet, kierrätyskeskukseen huonekalut. Laita lista myytävistä ja annettavista marketin ilmoitustaululle.
Suuri osa on silkkaa roskaa.

Yhteistyössä