Paljonko ruokaan menee rahaa kuukaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Soppis

Vieras
Oma ruokalasku kauhistuttaa, ruokaan menee kolmihenkisellä perheelläni yli 600 euroa kuukaudessa? Käytänkö ruokaan enemmän rahaa kuin muut? Jotta tietäisin, miten paljon muilla kuluu ruokaan, tein pienen kyselyn. Kiitos, jos jaksatte vastata. Vastattuanne näette itsekin tulokset. Aion myös pohtia jatkossa, miten pienemmällä rahamäärällä saisi silti hyvätasoista ruokaa.

Paljonko rahaa menee ruokakauppaan kuukaudessa? | Soppakoura

Meillä meni vuosi sitten n. 400e jos oikein tarkasti teki ostokset, ei ostellut ylimääräistä ja käytti tähteet luovasti hyväkseen. Ruoka tehtiin alusta loppuun itse ja leivottiin aika paljon myös. Tällä hetkellä en tiedä onko ruoan hinta kuinka paljon noussut tässä vuodessa. Kysely oli siten vähän tyhmä, että vaikka meitäkin on 4 hlö, niin menot ovat aivan erit riippuen sitä ovatko lapset hoidossa, vai olenko itse lasten kanssa kotona, jolloin valmistetaan se 5 ruokailua päivässä.

Niin, meilläkin on yksi joka juo vaan rintamaitoa, sen ruokakulut on varmaan pienemmät kuin nälkäiden teinin.
Meillä menee noin 150-170 e viikossa ruokiin+vaippoihin ja hygieniatuotteisiin jne. Summa on siurempi nyt kun ollaan kotosalla päivät.
Meitä on 2 aikuista, 2 päiväkoti-ikäistä ja se yks vauva.

N. 500 euroa. Ja 5 henkeä, yksi koululainen, leikki-ikäinen ja tasoero. Vaipat kuuluu myös aika pitkälti tuohon summaan. Ja ei kyllä hirveän tarkasti mietitä, mitä ostetaan. Mutta pyritään siihen, ettei ruokaa menisi hukkaankaan.

Talvisin haen ruokani pääasiassa roskiksista, jotain pientä joutuu toki ostamaan mutta tosi vähän. Menisköhän kahtakymppiä kuukaudessa, ei ehkä sitäkään. Keväisin syön vielä pakastettua roskisruokaa, pari-kolmekymppiä kuukaudessa ostoruokaa, kesäisin ja syksyisin menee ehkä 50 euroa kuukaudessa ruokaan, hyödynnän metsistä saatavat marjat ja sienet, käyn sillointällöin kalastamassa, yrtit sun muut kasvavat parvekkeella. perunaa, sipulia ja porkkanaa saan hakea tuttujen pellolta niin paljon kuin haluan.

En osaa kyllä yhtään arvioida, ei siis mitään käsitystä! Meitä 2+2, työpaikalla syön lounaan usein ravintolassa verotusarvolla, mies ostaa mikroruokia. Kotona tehdään peruskotiruokaa. Muutama satanen kai. Miten te muut tiedätte noin tarkasti? Jotta tietäisin tarkan summan, pitäisi pyytää mieheltä kuitit ruokaostoksista, jotenkin tuntuis kyttäämiseltä :D

Kolmihenkisenä perheenä meni 400-600 e/kk. Nyt ollaan lapsen kanssa kaksin ja pyritään vähentämään :) Minä tiedän tarkasti siksi, koska ruokakaupassa on tili, joka maksetaan kerran kuussa.

No kun me ostetaan niin monesta kaupasta, niin siksikin vaikea seurata. Cittari, Prisma, Lidl, Sale. Ja Prismasta ja cittarista tulee ostettua niin paljon muutakin kuin vain ruokaa niin ei voi bonuslaskelmastakaan seurata...

kaupaan kannetaan varmaan noin 600e/kk, 2 aikuista, 2 alakoululaista. Mies syö töissä ruokalassa joka päivä ja minä ehkä kerran viikossa. Mitäs se sit tekis siihen päälle... 170e?

Ostan mahdollisuuksien mukaan luomua, kotimaista, reilunkaupan jne yms. Ei ole tarvis säästää, niin en ole säästänyt. Kotimaisuus on kaikkein tärkein kriteeri, jotta se alkutuottajakin jotain saisi.

[QUOTE="hmmm";29403354]En osaa kyllä yhtään arvioida, ei siis mitään käsitystä! Meitä 2+2, työpaikalla syön lounaan usein ravintolassa verotusarvolla, mies ostaa mikroruokia. Kotona tehdään peruskotiruokaa. Muutama satanen kai. Miten te muut tiedätte noin tarkasti? Jotta tietäisin tarkan summan, pitäisi pyytää mieheltä kuitit ruokaostoksista, jotenkin tuntuis kyttäämiseltä :D[/QUOTE]

Minä sanoin ihan bonuslaskelman mukaan ja siinä tosiaan tulee polttoaineet mukaan.
Samoin hygieniat ja joskus sukkaa tms mutta ei ne montaa euroa tee.

Yhteistyössä