Paljonko saat/sait äitiys- ja vanhempainrahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jkk"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saan n. 900€/ kk käteen. Olen 24 vuotias, pärjätään ihan ok. Mies saa 1500€/kk käteen. Nyt olen jäämässä hoitovapaalle ja se onkin vähän eri juttu se.

25 olen ja minimiä saan. Se on silti enemmän kuin opintotukeni. Sitten kun täytyy palata vielä puoleksi vuodeksi opiskelemaan tulee olemaan vaikeata elää 320 euron kuukausituloilla. Onneks on vaan puoli vuotta kyseessä. Mies tienaa sen verran että ehkä just ja just pärjätään. Miehen vuoksi en myöskään saa mitään muita tukia mistään. Tällä minimiäippärahalla pärjään oikein hienosti tässä elämäntilanteessa.

21v sain minimit. Pärjättiin hyvin, miehellä isot tulot. Mies sai vanhempainrahaa n 2400 käteen kuussa ja silläkin sitten elettiin ihan mukavasti kun lapsi oli 6-10kk.

Sain äitiysrahaa verojen jälkeen 1800-2000€ käteen ja vanhempainrahaa jäi käteen noin 1400€ kuussa. Ikää oli 29.v ja pärjättiin hienosti. Sain säästöön aika paljon ja niillä sitten elettiin sen 6kk hoitovapaalla, jolloin tulot tipahtivat radikaalisti ja kk ansio verojen jälkeen oli vain 247€ (plus lapsilisä).

Yhteistyössä