Paljonko saat yhteiskunnalta tukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jo vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jo vain

Vieras
Ihan mielenkiinnosta (viitaten toiseen ketjuun ja siellä käytävään polemiikkiin asiasta) kyselen paljonko saatte yhteiskunnalta tukea kuukaudessa ja mistä syystä? Kartoitan vain mielenkiinnosta täällä palstailevan porukan tarvetta yhteiskunnan tukiaisiin, en ketään tuomitakseni tai omaa sädekehää kiillottakseni. Itse "perheellisenä työssäkäyvänä ja asuntolainaa maksavana kahden lapsen äitinä" saan kahdesta lapsesta lapsilisää eli hieman päälle 200e/kk.
Miten muut?? Mitä tukia, miksi ja minkä verran? Tarvisitko/oletko mielestäsi oikeutettu suurempaan määrään tukea kuin mitä saat? Oletko mielestäsi "velkaa" yhteiskunnalle saamasi tukien vuoksi? Katsotaan millaista keskustelua tästä saadaan aikaiseksi:)

Lapsilisää kahdesta lapsesta + kotihoidontukea. En ole vailla enempää, vaikka tiukkaa on. Tätä aikaa varten mulla on säästöjä. Ei paljon, mutta juuri riittävästi.

Veikkaan, että saamani tuki tulee kyllä maksettua veroina takaisinkin.

Lapsilisät kahdesta lapsesta, kht:n yhdestä lapsesta.
Tosin työtä haen koko ajan, joten sittenhän se kht:kin loppuu.

Ja olen mielestäni oikeutettu kotihoidontukeen. On niitä veroja jo ennen lapsia keretty maksamaan ja niin niitä keretään vielä loppuelämän ajan maksamaan. Joten en aio kuunnella kenenkään selityksiä kuinka muut veronmaksajat maksaa kotona olemiseni. Maksan itse itselleni kotihoidontuen yhtälailla veroina siinä missä muutkin =)

yhden lapsen lapsilisät, en oleta saavani mitään yhetiskunnalta, minun lapsihan tuo on. Minusta lapsia pitäsi tehdä sen verran mitä on varaa omin varoin elättää. Niin no, tietty jos ajatellaan mitä kunnallinen päivähoito todellisuudessa maksaa, niin sitten yhteiskunta kyllä tukee aika paljon, vaikka maksan täydet maksut.

Hienoa, hyvin tulee vastauksia! Eikä edes mitään kilareita aiheesta tähän mennessä;).Omakin esikoinen täyttää kesällä 17v, joten lapsilisät jäävät siihen, haki ja sai onneksi kesätöitä. Saisi taskurahaa kun ei se kahiseva puissa kasva.

n 3000 e, eli molempien työttömyysetuudet n 1000 e käteen (minä opiskelija, mies harjoittelussa) asumistuki reilu 400 ja lapsilisät 534. sen lidäks tarvittaessa tt-tukea. ja mun keikkaliksat 200 e kuussa.

Takuueläkkeen(700e), asumistuki(250e), ahkeruuspalkkio(50e-500e), lapsilisän(160e), elatus(150e), sossu maksaa lääkkeet(vaihtelee), siivouspalvelut(kunta maksaa), ja kaikkea pientä...

Yhteistyössä