Paljonko saat yhteiskunnalta tukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jo vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";25792313]n 3000 e, eli molempien työttömyysetuudet n 1000 e käteen (minä opiskelija, mies harjoittelussa) asumistuki reilu 400 ja lapsilisät 534. sen lidäks tarvittaessa tt-tukea. ja mun keikkaliksat 200 e kuussa.[/QUOTE]

Miten tuollaisilla summilla vielä voitte saada 400e asumistukea? Plus tt-tukea jos jaksaa sinne asti lampsia...

Lapsilisä 280€/kk ja "köyhäinavustus",jonka voi tulkita joko kotihoidontueksi tai toimeentulotueksi n. 350€/kk. Lisäksi ilmainen terveydenhuolto, lääkkeet 50snt/resepti ja 3h ilmaista päivähoitoa päivässä 38 viikon ajan. Niin joo ja verohelpotukset lapsista ja naimisissa olosta.

Kotihoidontuki 300e, siihen sisaruslisä 60e ja kuntalisät nuoremmasta lapsesta 150e + vanhemmasta lapsesta 100e, lapsilisä kahdesta 200e.
Tokihan se olisi kiva jos kotihoidontuki olisi isompi, mutta elämä on mitoitettu tuohon summaan nyt vähäksi aikaa ennenkuin palaan töihin, vakkari paikka on odottamassa.

Saan asumistukea, kotihoidontukea kuntalisällä, lapsilisää yh-korotuksella. Olisimme oikeutettuja myös toimeentulotukeen (noin 200e/kk) mutta en jaksa hakea sitä, pärjäämme joten kuten näinkin. Mielestäni olen oikeutettu saamaan noita Kelan tukia koska olen pienen lapsen yh-äiti käytönnössä (mies/lapsen isä löytyy kyllä, mutta asumme miljoonan syyn takia eri osoitteissa vielä toistaiseksi, ei kuitenkaan sen vuoksi että saisimme jotain yhteiskunnan tukiaisia). Sossuun en jaksa mennä kun tää meidän asumiskuvio saa siellä ihmetystä aikaan ja se on muutenkin nöyryyttävää toimittaa kaikki lappuset ja lippuset sinne, käydä juttelemassa ja plaahplaahplaah.

Lapsilisää kahdesta lapsesta ja elatustuki yhdestä lapsesta.

Viimevuonna saimme jotain erityishoitorahaa 3 viikon ajan koska lapsemme oli teho-osastokunnossa ja normaalia arkea ei voitu silloin elää.

Ihan mielenkiinnosta (viitaten toiseen ketjuun ja siellä käytävään polemiikkiin asiasta) kyselen paljonko saatte yhteiskunnalta tukea kuukaudessa ja mistä syystä? Kartoitan vain mielenkiinnosta täällä palstailevan porukan tarvetta yhteiskunnan tukiaisiin, en ketään tuomitakseni tai omaa sädekehää kiillottakseni. Itse "perheellisenä työssäkäyvänä ja asuntolainaa maksavana kahden lapsen äitinä" saan kahdesta lapsesta lapsilisää eli hieman päälle 200e/kk.
Miten muut?? Mitä tukia, miksi ja minkä verran? Tarvisitko/oletko mielestäsi oikeutettu suurempaan määrään tukea kuin mitä saat? Oletko mielestäsi "velkaa" yhteiskunnalle saamasi tukien vuoksi? Katsotaan millaista keskustelua tästä saadaan aikaiseksi:)

Asuntolainaa maksavana saat epäsuorana tukiaisena verotuksen korkovähennyksen. Jos lapsesi ovat päivähoidossa, saat melkoisen summan alennuksena päivähoitomaksusta, jos he ovat koulussa, mietippä mitä se ilmainen koulu oikeasti maksaa. Vastaavia tulonsiirtoja löytyy melkoinen määrä lisää. Näkyviä sosiaalisia siirtoja on todella pieni osa yhteiskunnan tukiaisista. Niitä näkyviä tukia meilläkin on vain kolmen lapsen lapsilisä.

Lapsilisät kahdesta lapsesta, molemmista lapsista korotetun vammaistuen (n. 420e), toisen lapsen lääkkeistä erityiskelakorvaus ja asumistukea (19e). Samoiten kela korvaa molemmille lapsille kaikki terapiat (puhe- ja toiminta).

Paljon. 430 euroa kotihoidontukea, 350 euroa lapsilisää, 2 x 89 euroa vammaistukea, 350 euroa omaishoidontukea.

Sitten vielä päälle kaikenmaailman terapiat, omaishoidonvapaat, lääkäröinnit ynnä muut, jotka nyt eivät suorastaan rahana tililleni tule, mutta tukena kuitenkin. Eli todellakin olen saamapuolella! En tiedä, tulenko koskaan maksamaan veroja niin paljon, että nuo on kuitattu...

Yhteistyössä