Paljonko saat yhteiskunnalta tukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jo vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapsilisä yhdestä lapsesta 104 €, miehen työttömyyspäiväraha 570 €, Kelalta yksityisen hoidon tuki ~420 €...saataisiin tt-tukea reilu 100 €/kk, mutta en jaksa hakea sitä.. pärjätään hyvin ilmanki :)

Kolmesta lapsesta saan lapsilisää ja yksi lapsista saa orvoneläkettä.
Lääkkeet omavastuuosuuden täytettyä loppuvuoden ilmaisia.
Siinä se suora tuki.

Ilmainen eskari, peruskoulu, kirjasto, uimahalli, tieverkko jne sitten sitä epäsuoraa jota en osaa laskea euroiksi muuntaa.

:)

Kolmesta lapsesta saan lapsilisää ja yksi lapsista saa orvoneläkettä.
Lääkkeet omavastuuosuuden täytettyä loppuvuoden ilmaisia.
Siinä se suora tuki.

Ilmainen eskari, peruskoulu, kirjasto, uimahalli, tieverkko jne sitten sitä epäsuoraa jota en osaa laskea euroiksi muuntaa.

:)

sori kun oon tyhmä, mutta mikä on orvoneläke? En oo ikinä kuullutkaan sellaisesta.. :)

Ai niin ja saadaanhan me matkakorvauksiakin sairaalareissuista. Just ajettiin taksilla yhteiskunnan laskuun ties miten paljon. 90 euroa taisi maksaa suuntaansa, itse maksettiin se 9.25 euroa.

Vanhempainraha (n. 1200€/kk -verot), asumistuki (n.450€), lapslisät vissiin sitten 1.4. alkaen, toivottavasti ainakin :D Toimeentulotukeen ollaan enää harvoin oikeutettuja, mutta sitäkin tarvittaessa ollaan saatu. Mies kun alottaa koulutuksen 1.4. niin sitten ei enää toimeentulotukeakaan :)

[QUOTE="jennali";25792341]Miten tuollaisilla summilla vielä voitte saada 400e asumistukea? Plus tt-tukea jos jaksaa sinne asti lampsia...[/QUOTE]

olin joulukuussa viä kht, tammikuussa siirryin perusp-rahalle, jolloin se tarkistettiin ja jäi 34 e kii ettei alentunu. (tulot ei noussu 300 e kuussa). vaikka ne periaatteessa nousi, ylläpitokorvauksia ei huomioida kelassa ja sossussa tuloiks eli 360 e ns ilmasta rahaa. sossusta saadaan joka kk 400 - 600 kk riippuen. eikä sinne tarvi lampsia, kuhan vie laput ja ne käsitellään viikossa.

opintotukea san, ja sihen tietty opiskelijahintaisen aterian. käytän julkista terveyden huoltoa, ja toisaalta myös yksityisellä käydessäni saan kelakorvauksen, myös töyterveyshuoltoa valtio mielestäni subventoi. opiskelen ilmaiseksi, käytän julkista liikennettä, jota myös tuetaan. saan myös opiskelija-alennuksen liikenteessä. lisäksi käytän teitä kulkemiseeni, lainaan kirjoja kirjastosta ja käyn uimahalleissa ja kaikenlaista muuta epäsuoraa. toistaseksi siis saantipuolella ollaan, toivottavasti kääntyy toisinpäin kun pääsen työelämään kunnolla kiinni.

[QUOTE="yyhoo";25792732]Lapsilisä yh korotuksella, sekä reilu 90€ elatustukea. Ansiosidonnainen tulee t-kassan kautta, joten lasketaankohan se...[/QUOTE]

Kassamaksuilla katetaan reilusti alle 10%. Loput tulee valtiolta ja jostain rahastoista.

Mistäs sitä aloittais... :D Pyöristän nää lähimpään kymppiin.

Asumistuki, 420€/kk
Lapsilisä + yh-lisä 150€
Elatustuki 140€
Yksityisen hoidon tuki + hoitolisä 750€(?) (tätähän ei tarvitse laskea _mun_ tueksi, päiväkodin tukihan se käytännössä on...)

Syksyllä saan toivottavasti myös opintotukea.

Yhteistyössä