Paljonko synnyttäminen maksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ramallama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se synnytys voi olla jopa ilmaista, riippuen asuinkunnastasi. Jotkut kunnat maksavat koko synnytyksen, toiset taas kuten omani 3 ensimmäistä päivää ja jossain saa maksaa kaiken itse.

Jos ja kun tulet raskaaksi, otat heti neuvolassa puheeksi synnytyspelkosi. Voit päästä sitten käsittelemään synnytyspelkoasi ja saattaapi olla, että loppujen lopuksi pelko kaikkoaa ja suhtaudutkin alatiesynnytykseen ihan neutraalisti.

Sektio on tosiaan oikeasti iso leikkaus. Siinä mennään kaikkien kerrosten läpi kohtuun saakka ja haava voi olla kipeä todella kauan. Suurimmaksi osaksi alatiesynnytykset menee ihan hyvin ja normaalisti, jolloin uskallan väittää, että äiti toipuu synnytyksestä nopeammin kuin sektiossa.

Jos et ole vielä raskaana eikä sinulla ole lapsia ennestään, niin älä turhaan vielä pohdi mitään synnytyspelkoja. Minäkin olin aivan varma, että stressaan synnytystä koko raskauden ajan ja pelkäsin niin että näin jopa painajaisia. Sitten kun olin raskaana, en yllättäin pelännyt lainkaan. Päinvastoin jopa haaveilin luomusynnytyksestä. Neuvolassa käydään aluksikin kerran kuussa, joten ehdit moneen kertaan keskustella peloistasi, jos niitä vielä raskauduttuasi edes on, ja jos ei muuta ratkaisua löydy pääset pelkopolille ja sitä kautta mahdollisesti saat sektion.

ei kannata minkäään synnytyspelon takia haluta sektiota!paranee paljon hitaammin, jälkisupistukset on tosi paljon kaameemmat ja mä yritin synnyttää ja jouduttiinkin tekeen hätäsektio, vauvaan kerkis mennä nukutusainetta, ei meinannu herätä enää!!en suosittele sektiota jos ei ole lääketieteellistä syytä!!!kiinnikkeitä tulee myös vuosien aikana arpikohtaan

Yhteistyössä