V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Peruskoulun luokanopettaja 2872?/Sairaanhoitaja 2487?.
Verotuksen ansiosta ero jää alle 200 euroon. Taitaisin itse tehdä ennemmin sairaanhoitajan työtä kuin open, vaikka opella onkin pitkät kesälomat. Kokemusta tosin ei ole kuin hoitoapulaisen työstä, mutta opettajan hommat on tuttuja ensin oppilaana, nyt lasten kautta. Opettajalla on liian paljon sellaista työtä, mistä ei makseta palkkaa ja mikä ei kuulu työaikaan.
Lääkäriksi voisin kyllä lukea, jos olisin nuorempi. Tuollainen yli kolmentonnin nettopalkka kuulostaisi hyvältäTosin minulla on kavereita, jotka tienaavat 3000 ? bruttona olemalla koneen ääressä ja työajan he saavat valita aika vapaasti. Mutta nämä ovat yksityisellä puolella
![]()
Ja muistit varmaan että sairaanhoitajalla tuo palkka piti sisällään lisät? Eli olet töissä iltoja, öitä, viikonloppuja, jouluja ja juhannuksia. mikäli haluat nuo vapaaksi, viettää aikaa lasten ja perheen kanssa ja onnistut löytämään itsellesi päivätyön niin ei taida ansiot olla lähelläkään tuota.
Eli siis sinänsä ero isompi miltä noissa summissa näyttää.
Kyllä muistin, olin itsekin vuorotöissä. Opettajan työ vaan on minusta rankempaa, eri asia jossain lukiossa tai muualla. Peruskoulun opettaja, varsinkin yläasteella, on rankka ammatti. Lisäksi sairaanhoitaja on alempi korkeakoulututkinto, kun taas opettajalla on ylempi.
Tosin jos pelkkää palkkaa ajattelee, niin lukisi insinööriksi (sairaanhoitajan tasoinen koulutus) ja vähintään saman palkan sairaanhoitajan kanssa päivätyöstä.