Paljonko te oikein luulette sairaanhoitajien tienaavan????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairaanhoitaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Peruskoulun luokanopettaja 2872?/Sairaanhoitaja 2487?.

Verotuksen ansiosta ero jää alle 200 euroon. Taitaisin itse tehdä ennemmin sairaanhoitajan työtä kuin open, vaikka opella onkin pitkät kesälomat. Kokemusta tosin ei ole kuin hoitoapulaisen työstä, mutta opettajan hommat on tuttuja ensin oppilaana, nyt lasten kautta. Opettajalla on liian paljon sellaista työtä, mistä ei makseta palkkaa ja mikä ei kuulu työaikaan.

Lääkäriksi voisin kyllä lukea, jos olisin nuorempi. Tuollainen yli kolmentonnin nettopalkka kuulostaisi hyvältä:) Tosin minulla on kavereita, jotka tienaavat 3000 ? bruttona olemalla koneen ääressä ja työajan he saavat valita aika vapaasti. Mutta nämä ovat yksityisellä puolella :(

Ja muistit varmaan että sairaanhoitajalla tuo palkka piti sisällään lisät? Eli olet töissä iltoja, öitä, viikonloppuja, jouluja ja juhannuksia. mikäli haluat nuo vapaaksi, viettää aikaa lasten ja perheen kanssa ja onnistut löytämään itsellesi päivätyön niin ei taida ansiot olla lähelläkään tuota.

Eli siis sinänsä ero isompi miltä noissa summissa näyttää.

Kyllä muistin, olin itsekin vuorotöissä. Opettajan työ vaan on minusta rankempaa, eri asia jossain lukiossa tai muualla. Peruskoulun opettaja, varsinkin yläasteella, on rankka ammatti. Lisäksi sairaanhoitaja on alempi korkeakoulututkinto, kun taas opettajalla on ylempi.

Tosin jos pelkkää palkkaa ajattelee, niin lukisi insinööriksi (sairaanhoitajan tasoinen koulutus) ja vähintään saman palkan sairaanhoitajan kanssa päivätyöstä.

Hoitajille lisää palkkaa. Suurin osa naisia ja naiset useammin yksinhuoltajia. Naisten palkkoja saatava ylöspäin, miesten vastaavien rinnalle.

Suomessa työnteolla (palkkasuhteessa) elää nipinnapin.

[
Lääkäriksi voisin kyllä lukea, jos olisin nuorempi. Tuollainen yli kolmentonnin nettopalkka kuulostaisi hyvältä:) Tosin minulla on kavereita, jotka tienaavat 3000 ? bruttona olemalla koneen ääressä ja työajan he saavat valita aika vapaasti. Mutta nämä ovat yksityisellä puolella :([/quote]

Nettopalkka ei ole lääkärillä 3000 euroa perustyöajalta. Ei tämän verotuksen maassa.

1745 e kk minulla. sh olen erikoissairaanhoidossa!!!Ei vuorotyölisiä!! Verot pois ni käteen jää n 1400 e allekin ja siitä pois lapsen hoitomaksut 200 e kk työmatkakulut, työpaikkaruokailu jne. työhön liittyvät menot NIIN käytännössä mun olis järkevämpää olla työtön...revi siitä huumoria!!
Eli ei todellakaan 2500 e. Olkoon vaan keskiarvo, mut mä en yllä siihen keskiarvoon!!!
Mielestäni pienipalkkaisten tuloja pitäis nostaa ei niiden joilla jo ollaan siellä 2500 e tasolla!!! Olisin siihen todella tyytyväinen!!!

Mä en käsitä sitä, että tuo hoitajien "huono" palkka on tiedossa kaikille jo etukäteen niin miksi ihmeessä te sitten hoitajiksi alatte? jos se työstä saatava palkka on tärkein juttu niin tehkää päivätöinänne jotain rahakkaampaa hommaa ja hoivaviettiänne voitte sitten vaikka vapaahtoistyössä käyttää...
Mun tuntemani hoitajat tekevät siksi sitä työtä et he nauttivat siitä, HUOLIMATTA palkan huonoudesta (joka muuten monella muulla yhtä raskaalla ja vaativalla alalla on huonompikin....) Heille kun se hoitotyön anti on jossain ihan muualla kuin rahassa. Ei kenenkään ole pakko tehdä sellaista työtä mistä muka niin huonosti maksetaan. omaa tyhmyyttähän tuo on jos alunperin haluaa huonopalkkaiselle alalle ja sitten ei osata muuta tehdä kuin narista palkasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Niskalaukaus Varmistus:
Mä en käsitä sitä, että tuo hoitajien "huono" palkka on tiedossa kaikille jo etukäteen niin miksi ihmeessä te sitten hoitajiksi alatte? jos se työstä saatava palkka on tärkein juttu niin tehkää päivätöinänne jotain rahakkaampaa hommaa ja hoivaviettiänne voitte sitten vaikka vapaahtoistyössä käyttää...
Mun tuntemani hoitajat tekevät siksi sitä työtä et he nauttivat siitä, HUOLIMATTA palkan huonoudesta (joka muuten monella muulla yhtä raskaalla ja vaativalla alalla on huonompikin....) Heille kun se hoitotyön anti on jossain ihan muualla kuin rahassa. Ei kenenkään ole pakko tehdä sellaista työtä mistä muka niin huonosti maksetaan. omaa tyhmyyttähän tuo on jos alunperin haluaa huonopalkkaiselle alalle ja sitten ei osata muuta tehdä kuin narista palkasta.

OMG

:o Toivottavasti et tosissasi tätä sanonut. Työstä tulisi saada työn vastuuta ja vaativuutta vastaava palkka, lisäksi elinkustannukset ja muidenkin alojen palkat nousevat koko ajan, typerää kuvitella, etteikö palkkoihin voisi saada korotuksia.

Tuolla periaatteella metalli- tai paperialalla työskentelevät eivät myöskään saisi vaatia lisää palkkaa, koska itsehän ovat alansa valinneet. Ja nyt jo hoitajapula näkyy sairaaloissa (ainakin Tampereen seudulla), sijaisia ei tahdo löytyä. Että kannattaa pysyä terveenä, kuka meitä hoitaa sitten, kun olemme vanhoja ja sairaita, hoitoalalle ei kerta kaikkiaan riitä työvoimaa eikä ala muutenkaan houkuttele, huono palkka on yksi syy.

Alkuperäinen kirjoittaja Surina74:
OMG

:o Toivottavasti et tosissasi tätä sanonut. Työstä tulisi saada työn vastuuta ja vaativuutta vastaava palkka, lisäksi elinkustannukset ja muidenkin alojen palkat nousevat koko ajan, typerää kuvitella, etteikö palkkoihin voisi saada korotuksia.

.

En ymmärrä sitäkään, miksi sairaanhoitajien nk. ihmishengestä vastaaminen olisi jotenkin arvokkaampaa tai vastuullisempaa tai vaativampaa työtä kuin muut yhteiskunnassamme tarvittavat ammatit? En tarkoita, että kaikki ammatit ovat vaativustasoltaan keskenään samanvertaisia, mutta ei mielestäni työn vaativuutta nosta se, että kyse on ihmishengistä. Oma mielipiteeni on, että työhön pitää olla kutsumus, ei se niinkään ole palkkajuttu, toki työstä kuuluu saada arvoisensa korvaus. Minun mielestäni sairaanhoitajat saavat tällä hetkellä työn vaativuuteen jne. nähden erittäin hyvää palkkaa keskimäärin.

mun mielestäni nimenomaan vaativuutta nostaa että kyse on ihmishengistä. esim ku olin töissä lns vastasyntyneiden teholla ni todellakin oli äärimmäisen vaativaa ja peruspalkka oli vaan 1970e. että silleen...

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
kokki ei saa edes 2000e, edes lisien kanssa. RAskasta työtä sekin.

no joo :laugh: kokki nyt ei kumminkaan vastaa ihmishengistä... vaikka hygieniat ym pitää tietty osaa. ei voi verrata tosiaankaan työn vaativuudessa.

Just tällainen suhtautuminen minua ällöttää. Ette anna mitään arvoa muiden työlle, ette mitään. Vain te ansaitsette, vain te teette raskasta työtä.
Ihan yleisesti kaikkia ammatteja ajatellen.
Ihan toivon, ettei korotuksia tule. Enkä usko, että niitä tulekaan. Turhaan kapinoitte, olisitte hyväksyneet vaan.

Btw: Mitäs luulet käyvän asiakkaalle, jolle paha allergia ja syötetäänkin ruokaa, jossa allergisoivaa ainetta?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

no joo :laugh: kokki nyt ei kumminkaan vastaa ihmishengistä... vaikka hygieniat ym pitää tietty osaa. ei voi verrata tosiaankaan työn vaativuudessa.

Just tällainen suhtautuminen minua ällöttää. Ette anna mitään arvoa muiden työlle, ette mitään. Vain te ansaitsette, vain te teette raskasta työtä.
Ihan toivon, ettei korotuksia tule. Enkä usko, että niitä tulekaan. Turhaan kapinoitte, olisitte hyväksyneet vaan.

Btw: Mitäs luulet käyvän asiakkaalle, jolle paha allergia ja syötetäänkin ruokaa, jossa allergisoivaa ainetta?

vastaus:
se tulee meille hoitajille hoitoon...

vastaus:
se tulee meille hoitajille hoitoon...

Tai sitten se ehtii kuolla. Tässä ääripää johon voi joutua myös muissakin ammateissa.
Sitä paitsi, valitettavasti olen alkanut tämän palstan myötä epäilemään sairaanhoitajien ammattitaitoa suuresti.

Tässä näkyy mikä arvo hoitotyölle annetaan. Hoitotyötä ei arvosteta, oli se sitten omien lasten hoitamista, vaativaa erikoissairaanhoitoa tai vaikka lasten päivähoitoa. Hävetkää naiset, suurimman osan hoitotyöstä tekevät NAISET. Tämä on myös tasa-arvokysymys; sairaanhoitajat ovat ansainneet vihdoinkin palkankorotuksen.

Ja nyt tosiaan on kyseessä kunta-alan neuvottelut- ei ravintola-alan.

Tässä näkyy mikä arvo hoitotyölle annetaan. Hoitotyötä ei arvosteta, oli se sitten omien lasten hoitamista, vaativaa erikoissairaanhoitoa tai vaikka lasten päivähoitoa. Hävetkää naiset, suurimman osan hoitotyöstä tekevät NAISET. Tämä on myös tasa-arvokysymys; sairaanhoitajat ovat ansainneet vihdoinkin palkankorotuksen.

Hävetkää itse!
Miksi minun pitäisi arvostaa teitä, kun te ette arvosta muita kuin itseänne?

Hävetkää itse!
Miksi minun pitäisi arvostaa teitä, kun te ette arvosta muita kuin itseänne?

Kukas niin on sanonut? Jokainen ala hakee uutta tes:iä omissa neuvotteluissaan.Nyt on kuitenkin kunta-alan neuvottelut menossa, ja kyseessä on nimenomaan hoitajien palkat, muut kunta-alan työntekijät ovat jo hyväksyneet uuden kvtes:n.

Yhteistyössä