Paljonko te oikein luulette sairaanhoitajien tienaavan????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairaanhoitaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sitten kun taas koittaa se aika, että aletaan vertailemaan ja valittamaan paperin palkoista, niin kyllä sitten lasketaan paperimiesten lisät sun muut :whistle:

Paperityöntekijät tekee vuorotyötä ja viikonloppuja jne. ja miten niiltä voisi välttyäkään, kun tehdastakaan ei suljeta iltapäivällä klo 16.

Tätä en sanonut kiusallani, mielestäni hoitajat ovat palkankorotuksen ansainneet, mutta toivon vain siihen yleiseen vertailuun sitten myös tasapuolisuutta :flower:

Niin no ei mekään varmaan hirveesti valitettaisi jos tehtäs hommia paperimiesten peruspalkalla + lisien prosenteilla + lauantain saunalisät ja muut päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkuötökkä:
se että lomatkin lasketaan niin että niihin lasketaan vain 5 päivää viikossa niin minusta sekin on melkomoinen palkkalisä!

Meillä ainakin lasketaan lauantai lomapäiväksi. Eli viikosta menee 6 lomapäivää. Ja lähihoitsu olen.

Ilmeisesti sitten et kuulu kuntasektorille?

Onko kuntasektorilla sitten tuo laskusysteemi? Valtiolla oon (en kyllä hoitoalalla), ja viikosta kyl lasketaan 6 lomapäivää. Ja esim. jos joulu sattuu niin et tapaninpäivä on vaikka keskiviikko ja pitää loppuviikon lomaa, menee 3 lomapäivää...

Niillä saakin niitä vapaapäiviä että pääsee tekemään keikkaa lähikaupunkiin![/quote]

No en mää vaan kyllä jaksa enää omien työvuorojen jälkeen lähteä yhtään mihinkään muualle töihin. Sen verta voimia vievää omakin työ on, varsinkin kun vielä sijaisena tekee.

Alkuperäinen kirjoittaja sairaanhoitaja AMK:
Sitten kun taas koittaa se aika, että aletaan vertailemaan ja valittamaan paperin palkoista, niin kyllä sitten lasketaan paperimiesten lisät sun muut :whistle:

Paperityöntekijät tekee vuorotyötä ja viikonloppuja jne. ja miten niiltä voisi välttyäkään, kun tehdastakaan ei suljeta iltapäivällä klo 16.

Tätä en sanonut kiusallani, mielestäni hoitajat ovat palkankorotuksen ansainneet, mutta toivon vain siihen yleiseen vertailuun sitten myös tasapuolisuutta :flower:

Niin no ei mekään varmaan hirveesti valitettaisi jos tehtäs hommia paperimiesten peruspalkalla + lisien prosenteilla + lauantain saunalisät ja muut päälle.

No just. Jos lasket heidän palkkansa noin, niin miksei hoitsujen palkkaakin sitten laskettaisi ja siitä puhuttaisi kera kaikkien lisien? Haloo.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ainakin etelässä tienaa hyvin. Kaverini pelkällä lähihoitajan koulutuksella ja lähtöpalkka koulutuksen jälkeen 2000 ja risat. Ihan kiva toisen asteen koulutuksella. Ja kyseessä siis lähihoitaja yksityisessä vanhainkodissa.

Jaa on vai? Ei todellakaan ole lähtöpalkka lähihoitajalla 2000 e. Itse joskus kuntasektorilla työsssä olleena lähtöpalkka oli jonkun verran yli 1400e. Yksityisellä puolella jonkun verran parempi, mutta ei todella lähellekään 2000 e!

Olen määräaikainen sairaanhoitajan sijainen (jo monennetta vuotta) keskussairaalassa "kaatopaikaksikin" kutsutulla osastolla (alalla olevien luulisi tietävän mistä osastosta on kyse) Peruspalkka pyöristettynä 1745 euroa + lisät päälle n.0-200 euroa bruttona siis. Kolmea vuoroa teen, yövuoroja 2-4 kolmessa viikossa ja otan aikahyvityksenä (hullukaan jaksa jos ei saa välillä levätä) ja viikonloppuvapaa tavoite on 1 kolmessa viikossa. Että ei parhaimpina kuukausina (no ehkä jouluna ja pääsiäisenä) pääse edes 2000 euroon. Palkasta -verot, tellit ja lellit, liiton maksut ym. käteen jää 1200-1300 euroon kuussa.

Eiköhän sitä alan jos toisenkin palkat näyttäisi hyviltä jos niihin laskettaisiin ylityöt ja keikkailut vapaapäivisin... Yksi kaveri teki opiskeluaikoina siivoushommia, lapsettomana sinkkuna kerkesi koko kesän tehdä suuurin piirtein pyöreitä päiviä. Ei tainnut yhtään vapaata joukkoon eksyä, paljon äitä ja viikonloppuisin pitkää päivää. Ja juu, komeat tilit noista veti että ihan turha valitella siivuosalan huonoja palkkoja, itse en omalla koulutuksellani pääse koskaan samoihin (jos siis pitäydyn normaalissa 100% työajassani).

No just. Jos lasket heidän palkkansa noin, niin miksei hoitsujen palkkaakin sitten laskettaisi ja siitä puhuttaisi kera kaikkien lisien? Haloo.

Huomasitko: jos tehtäs hommia paperimiesten PERUSPALKALLA + lisien prosenteilla+ Sitä suuremmat lisät saa mitä isompi on peruspalkka. Ja minun mielestäni kyllä meidän lisien prosenttejakin saisi korottaa ja roimasti. Yötyölisä +40%, iltatyö +15%. Mitä ne tekee meidän palkasta. n. euron per tunti lisää. Jippii

Alkuperäinen kirjoittaja edith75:
Ainakin etelässä tienaa hyvin. Kaverini pelkällä lähihoitajan koulutuksella ja lähtöpalkka koulutuksen jälkeen 2000 ja risat. Ihan kiva toisen asteen koulutuksella. Ja kyseessä siis lähihoitaja yksityisessä vanhainkodissa.

Jaa on vai? Ei todellakaan ole lähtöpalkka lähihoitajalla 2000 e. Itse joskus kuntasektorilla työsssä olleena lähtöpalkka oli jonkun verran yli 1400e. Yksityisellä puolella jonkun verran parempi, mutta ei todella lähellekään 2000 e!

Ahaa, väität minun valehtelevan?
Kyllä hänellä on lähtöpalkka tuo ja siitä olen 100 % varma. En väittänytkään, että kaikki tienaavat noin paljoa mutta näköjään kun hyvän paikan löytää niin hyville rahoille pääsee.

Olen määräaikainen sairaanhoitajan sijainen (jo monennetta vuotta) keskussairaalassa "kaatopaikaksikin" kutsutulla osastolla (alalla olevien luulisi tietävän mistä osastosta on kyse) Peruspalkka pyöristettynä 1745 euroa + lisät päälle n.0-200 euroa bruttona siis. Kolmea vuoroa teen, yövuoroja 2-4 kolmessa viikossa ja otan aikahyvityksenä (hullukaan jaksa jos ei saa välillä levätä) ja viikonloppuvapaa tavoite on 1 kolmessa viikossa. Että ei parhaimpina kuukausina (no ehkä jouluna ja pääsiäisenä) pääse edes 2000 euroon. Palkasta -verot, tellit ja lellit, liiton maksut ym. käteen jää 1200-1300 euroon kuussa.

Älä valita, siitä vaan vaadit pitkisä päiviä ja paljon öitä ja pyhiä. Vapaapäivät sitten keikkaa muualle, niin eiköhän 2500 ylity nopeasti. Omasta itsestä se vaan on kiinni!

Älä valita, siitä vaan vaadit pitkisä päiviä ja paljon öitä ja pyhiä. Vapaapäivät sitten keikkaa muualle, niin eiköhän 2500 ylity nopeasti. Omasta itsestä se vaan on kiinni!

niin...millonkas sitten olen lasten kanssa?

Huomasitko: jos tehtäs hommia paperimiesten PERUSPALKALLA + lisien prosenteilla+ Sitä suuremmat lisät saa mitä isompi on peruspalkka. Ja minun mielestäni kyllä meidän lisien prosenttejakin saisi korottaa ja roimasti. Yötyölisä +40%, iltatyö +15%. Mitä ne tekee meidän palkasta. n. euron per tunti lisää. Jippii

Ja jos minä tekisin työtäni sh:n peruspalkalla vaikka ilman lisiäkin niin paremmin tienaisin kuin nyt. Vaan onko se hoitajien vika, että mun alalla palkka on huono? No ei.

Ne on kato vaan valintoja. Jos haluaa liksaa, pitaa paiskia kolmea vuoroa perajalkeen. Kyllahan sita mieluisan kutsumusammatin vuoksi tuollaisen pienen uhrauksen tekee. Oppivat lapsetkin uhrautuvaisiksi.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja :
Jännä ajattelutapa ihmisillä, että sairaanhoitajien pitäisi olla töissä yötäpäivää jos kerran haluavat parempaa palkkaa.

Jotkut tekee pitkää päivää vähin vapaa-ajoin eikä ole vaihtoehtoa jos meinaa että saa työpaikkansa pitää. Eikä siltikään palkka päätä huimaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkuötökkä:
se että lomatkin lasketaan niin että niihin lasketaan vain 5 päivää viikossa niin minusta sekin on melkomoinen palkkalisä!

Meillä ainakin lasketaan lauantai lomapäiväksi. Eli viikosta menee 6 lomapäivää. Ja lähihoitsu olen.

Ilmeisesti sitten et kuulu kuntasektorille?

Yksityisellä olen töissä

Ahaa, väität minun valehtelevan?
Kyllä hänellä on lähtöpalkka tuo ja siitä olen 100 % varma. En väittänytkään, että kaikki tienaavat noin paljoa mutta näköjään kun hyvän paikan löytää niin hyville rahoille pääsee.

Khöm, en väitä sinun valehteleva ja miksi et uskalla väittää moista mustana? Kaverisi on saanut neuvoteltua itselleen hyvän lähtöpalkan ilmeisesti. Pääkaupunkiseudulla lähtöpalkka yksityisessä vanhainkodissa on jonkun verran yli 1500 e. Palkkahan riippuu käytettävästä työehtosopimuksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:

Ne on kato vaan valintoja. Jos haluaa liksaa, pitaa paiskia kolmea vuoroa perajalkeen. Kyllahan sita mieluisan kutsumusammatin vuoksi tuollaisen pienen uhrauksen tekee. Oppivat lapsetkin uhrautuvaisiksi.. :whistle:

noin juuri. Tässä ei ollut kysymys perheestä tai vapaa-ajasta vaan siitä mitä sairaanhoitajat tienaa. Ja kuten huomaa, he tienaavat hyvin joten turha valittaa palkasta. Tottakai jos haluaa töiden sijaan viettää aikaa perheensä kanssa niin se näkyy tilipussissa, sama pätee muihinkin aloihin.

Khöm, en väitä sinun valehteleva ja miksi et uskalla väittää moista mustana? Kaverisi on saanut neuvoteltua itselleen hyvän lähtöpalkan ilmeisesti. Pääkaupunkiseudulla lähtöpalkka yksityisessä vanhainkodissa on jonkun verran yli 1500 e. Palkkahan riippuu käytettävästä työehtosopimuksesta.

Miten niin uskalla? En ole täällä koskaan mustana enkä yhden keskustelun takia aio mustaksi muuttuakaan. En ole väittänytkään, että KAIKKI LÄHIHOITAJAT tienaisivat tuon verran, mutta näköjään myös matalalla koulutuksella saa hyvää palkkaa hoitoalallakin. Ja kyllä, hän neuvotteli palkkansa. Mikä tässä on niin ihmeellistä, kun näytät kovastikin epäilevän?

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Mun ainut sh tuttavani on valmistumisestaan asti saanut vähintään 2500e palkkaa. En tiedä sitten miksi, jos kaikki muut (ainakin tämän ketjun mukaan) saa vähemmän.

Siis onko tuo peruspalkka bruttona vai pitääkö lisät sisällään? Jos jälkimmäisnen niin tiedätkö paljonko tuossa on niitä lisiä ja millaisia työvuoroja tekee.

Siksi vaan kyselen kun tunnen useitakin sairaanhoitajia jotka lisineen tienaavat tuon 2500?/kk. Tekivät kyllä yötyötä tai sitten hyvin viikonloppu- ja pyhäpainotteista (perheettömiä, antavat näin perheellisille mahdollisuuden olla kotona noina aikoina).

En jaksanut lukea ketjua läpi, mutta mulla on sellainen mielikuva, että sh:t saa palkkaa n.1700 ? kuussa ilman lisiä ja lisien kanssa n.2000?, riippuen siitä kuinka paljon on tehnyt esim. iltavuoroja tai yötä. Ja noi siis bruttona, eli vielä verot pois.

Juupa juu, mulla ainakin tuo peruspalkka on 1600, siihen päälle tulee sitten lisät. Olemalla hirveen määrän iltoja töissä, muutaman yön, ja miltei kaikki viikonloput saatan päästä 2000 euroon. Mutta sitten olenkin töissä illat, viikonloput sun muut, eli eipä siinä sitten mitään omaa elämää olekaan. turha suunnitella menevänsä mihinkään.

Lisäksi useinkin kun seuraava vuorolainen on sairaana joutuu itse tekemään esim aamuvuoron perään iltavuoron, eikä siitä mitään ylityörahaa tule, sen saa vapaana/ lyhennyksinä sitten kun nyt saatuis tuleen sellainen rako missä ne voisi ees saada pois.

Monissa paikoissa saa parempaakin peruspalkkaa jo alle, mutta yllättävän moni hoitaja sillä pelkällä 1700- 1800 joutuu pärjäämään ( miinus verot = 1300 käteen).

Miten niin uskalla? En ole täällä koskaan mustana enkä yhden keskustelun takia aio mustaksi muuttuakaan. En ole väittänytkään, että KAIKKI LÄHIHOITAJAT tienaisivat tuon verran, mutta näköjään myös matalalla koulutuksella saa hyvää palkkaa hoitoalallakin. Ja kyllä, hän neuvotteli palkkansa. Mikä tässä on niin ihmeellistä, kun näytät kovastikin epäilevän?

Aivan, se onkin eriasia mikä on käytettävän työehtosopimuksen mukainen alkupalkka ja minkä saa sitten hoitaja neuvoteltua itselleen. Ja on muuten hoitajissakin eroja... Ilmeisesti kaverisi on ollut haluttu hoitaja kun on saanut neuvoteltua itselleen hyvän palkan, ja hänelle hyvä niin!

Yhteistyössä