M
"minkki"
Vieras
Meillä tyttö täytti vastikään kolme ja aloitti n.6kk sitten päiväkodin kun minulla hoitovapaa loppui. Tyttö ei nukkunu enää päiväunia kotihoidossa ja yöunet olivat n. 10-12 tuntiset. No päiväkodin alettua alkoi myös päiväunet uudelleen ja nyt nukkuu yöunet n.10tuntia+2tuntia päikkäreitä. Päiväkodissa tätä on alettu ihmettelemään ja eilen kun hain tytön hoidosta ni sanoivat, että "minna" on taas nukkunut 2tuntia ja heräsi viimeisenä mutta silti on ollut väsynyt..tuntuu ettei ne usko siellä mua, kun kerron että illalla nukahtaa heti sänkyyn mennessä klo:8-9 ja aamulla herätään seittemältä. Joka kerta nykyään ihmetellään sitä, kuinka tyttö on väsynyt. No minkä mä sille voin? Meillä kaikki nukkuu aikuisia myöten jo kymmenen aikaan illalla viikolla, koska on raskas työ ja aikainen herätys. Nyt on tullu tunne, et ne päiväkodissa koko ajan epäilee ettei lapsi nuku yöllä kunnon unia ja ihme piilosyyllistämistä. Paljonko vähemmän lapsemme pitäis sitten nukkua ja pitääkö tässä jo itse huolestua?