Paljonko teidän lapset on saaneet kummeilta rippilahjaksi?

Omat ei vielä siinä iässä, mutta kummina olen muistanut rippilapsia 100 eurolla joko rahana tai korulahjana. 200 tuntuu paljolta ja 50 kieltämättä vähän niukalta. Joululahjaksi olen antanut sen. Mutta etteköhän te löydä kompromissin:)

Annettiin miehen veljen pojalle viime kesänä 50€ ja tuntui että kaikki muut antoi enemmän. Jotenkin karannut ihan käsistä nuo lahjojen summat...
Joten miehesi ehdottama 200€ taitaa olla tätä päivää

Kymmenen vuotta sitten sain omilta kummeiltani korun ja 100e. Ylioppilaslahjaksi sain 300e! Ihan älyttömiä summia, mutta toisaalta, mun kummit ovatkin aika varakkaita joten miksi ei jos on mistä antaa. Mä en ainakaan olettaisi saavani mitään tiettyä summaa, riippuu ihan läheisyydestä/antajan varallisuudesta.

Olenko ainoa jolla ei ole mitään muistikuvaa tälläisistä asioista? Ehkä en pidä summaa sitten niin tärkeänä asiana. En muista omiakaan rippi- tai ylioppilaslahjoja, muita kuin kummeilta saadut hienot tavarat. Summista ei mitään muistikuvia.

Kummilapsille annetaan 50 e rahana. 200 järkyttävän iso summa, ihan liikaa, mutta toki jos sellaisen summan haluaa antaa niin kukapa estää. Eihän noissa summissa mitään sääntöjä ole edes, voi laittaa sellaisen summan kuin hyväksi näkee. :)

Kummilapsille annetaan 50 e rahana. 200 järkyttävän iso summa, ihan liikaa, mutta toki jos sellaisen summan haluaa antaa niin kukapa estää. Eihän noissa summissa mitään sääntöjä ole edes, voi laittaa sellaisen summan kuin hyväksi näkee. :)

Juu, tilanteen mukaan, sillä mitään yleispätevää sääntöä ei onneksi ole. Toiselle kummilapselle annoimme 200 euroa. Toinen kummilapsi sai hopeisen ristin ja rahaa yhteisarvoltaan alle 90 euroa.

Yhteistyössä