Paljonko teidän perheellänne on velkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja velkaa myös
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Asuntolainaa+remppalainaa yhteensä 120 000 ja pääkaupunkiseutu asuinpaikkana ja 32 ja 34 vuotiaita ja 2 lasta löytyy.Tosin meillä on ihan kohtuulliset tulot, joten en näe meitä mitenkään ylivelkaantuneiksi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hmmmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
2 lasta ja uudeltamaalta eikä yhtään velkaa, enkä aio koskaan ottaa.
MUn periaate on säästää ensin ja ostaa sitten.....

Asuntokin käteisellä?:)

en osta asuntoa kun ei ole varaa ostaa käteisellä ja en halua isoa velkataakkaa =)

mikä logiikka. ja vuokran maksaminen säästöjen karttumista odotellessako on järkevää taloutta? vai asutko porukoitten luona? ja ikää oli? ja kyllä se elämä opettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

en osta asuntoa kun ei ole varaa ostaa käteisellä ja en halua isoa velkataakkaa =)

mikä logiikka. ja vuokran maksaminen säästöjen karttumista odotellessako on järkevää taloutta? vai asutko porukoitten luona? ja ikää oli? ja kyllä se elämä opettaa.

vuokralla asustellaa ja ihan tyytyväisiä siihen. En halua isoa asuntolainaa sen takia kun tulevasta ei ikinä tiedä ja en halua hermoilla lainojen maksuista sun muista. JOka kuukaus säästän rahaa ja ehkä joskus ostan oman ehkä jostain ulkomailta..... haaveita on monia ja velkaantuminen ei kuulu niihin =)

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

vuokralla asustellaa ja ihan tyytyväisiä siihen. En halua isoa asuntolainaa sen takia kun tulevasta ei ikinä tiedä ja en halua hermoilla lainojen maksuista sun muista. JOka kuukaus säästän rahaa ja ehkä joskus ostan oman ehkä jostain ulkomailta..... haaveita on monia ja velkaantuminen ei kuulu niihin =)

ok. mielummin rikastutat vuokranantajaa. kukin tyylillään.

Alkuperäinen kirjoittaja velkaa myös:
Mistä velka koostuu?Missä päin Suomea asutte?Kiinnostaa,kun luin, että kahden vanhemman lapsiperheet on eniten velkaantuneita.Tosin ylivelkaantuneita taas on nuoret alle 35vuotiaat.

liki 200 000e,ostettiin tämä työpaikka muutama vuosi sitten, yks ja sama laina. muitakin on ollut mutta ne on nyt maksettu. varsinais-suomi,ollaan yli 40.v

Eipä ole velkaa ei mulla eikä miehelle (ikää meillä molemmilla alle 25v), 2 lasta, oma kerrostaloneliö ja iso perheauto,mökki ja mehtää hehtaari jos toinenkin, eikä oo ollu vanhemmat maksamassa.

Ei velkaa. Asumme Itä-Suomessa. Talo maksettu pois aikoja sitten, jo ennen lapsia. Nyt itse 41- ja mies 46-vuotias, lapset alakoulussa. Molemmat vanhemmat "tavallisissa" töissä.

Asuntolainaa 155 000e, autolainaa 8000e ja motskarilainaa 3500e.

Mutta: asunnon arvo 350 000e ja prätkän arvo 11 000e.

En koe, että olisimme ylivelkaantuneita. Kolmekymppinen pariskunta, kaksi lasta.

Ei yhtään ellei laske Visa -ostoksia, joita muutama satanen. Säästöjä ehkä 40 000 pahan päivän varalle. Omakotitalossa asun pääkaupunkiseudulla 3v. lapsen kanssa, itsellä ikää 45+.

Yhteistyössä