Paljonko teidät 1 vuotiaat syö?? (etenkin pojat)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Frau Marhs:
Mä oon joo tässä muokkaamassa sen tota ruokailua siksi nämä keräsinkin ylös :snotty:
Soseet tosiaan saa mustakin jo jäädä pois. Ja tänään oli jo aamupuuron kanssa vaaleaa leipää viipale paloiteltuna kylläkin siinä vieressä.

Mitenkäs teidän nuo lapsoset syö kokonaista leipää? Kun mä en uskalla antaa sille käteen mitään isoa kun pelkään että tukehtuu. (en ollut esikon kanssa näin epävarma tuosta :o )
Ja tosiaan lihaa saisi olla enemmän ja miten ihmeessä saan tuon jätkän syömään kasviksia? Naamioinko mä ne jollain? Kun kastikkeen seassa koitin, ni silti tuli sallaatit pihalle. Ainuat on just noi herneet ja tomaatti mitä suostuu syömään, mut riittääkö ne?

Mä leikkasin aluksi sellaisen ruispalaviipaleen muutamaan osaan sellaisiksi suikaleiksi. Niistä saa hyvin otteen ja mahtuu suuhunkin :).

Sitkeästi vaan tarjoilet kasviksia, kyllä se niihin tottuu. Parempi se on syödä herneitä ja tomskuja vain kuin ei mitään.

Mä oon joo tässä muokkaamassa sen tota ruokailua siksi nämä keräsinkin ylös :snotty:
Soseet tosiaan saa mustakin jo jäädä pois. Ja tänään oli jo aamupuuron kanssa vaaleaa leipää viipale paloiteltuna kylläkin siinä vieressä.

Mitenkäs teidän nuo lapsoset syö kokonaista leipää? Kun mä en uskalla antaa sille käteen mitään isoa kun pelkään että tukehtuu. (en ollut esikon kanssa näin epävarma tuosta :o )
Ja tosiaan lihaa saisi olla enemmän ja miten ihmeessä saan tuon jätkän syömään kasviksia? Naamioinko mä ne jollain? Kun kastikkeen seassa koitin, ni silti tuli sallaatit pihalle. Ainuat on just noi herneet ja tomaatti mitä suostuu syömään, mut riittääkö ne?

Aloita pehmeällä leivällä. Meillä 10 kuinen innostui siitä, vaikkei juurikaan muuta järsinyt. Ei ole kertaakaan meinannut tukehtua, leipähän ikään kuin sulaa suussa, Melkeinpä turvallisempaa antaa iso pala josta voi nakertaa kuin pikkuisia paloja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Aloita pehmeällä leivällä. Meillä 10 kuinen innostui siitä, vaikkei juurikaan muuta järsinyt. Ei ole kertaakaan meinannut tukehtua, leipähän ikään kuin sulaa suussa, Melkeinpä turvallisempaa antaa iso pala josta voi nakertaa kuin pikkuisia paloja.

Ok. Mä koitan huomenna sitten jo puolikkaalla. :) ja ehkäpä mun täytyis alkaa pullosta luopumaan ainakin päivisin ja päikkäreille mennessä... Huaaah, saapi nähdä kuinka siinä sitten käy!

Mun poikani eli vielä vuoden ikäisenäkin melkein pelkästään rintamaidolla. Hyvä jos pari desiä meni muuta ruokaa YHTEENSÄ koko päivänä. Hyvin kasvoi silti omalla käyrällään. Ihme tapaus.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mihin aikaan teillä on ruuat?
klo
8
11
14
16
19?

meillä söi n.klo 7.30-8.00 aamupala
klo 11.00 ruoka
klo 13-14 välipala
klo 16-18 iltaruoka
n.klo 19.30-20.00 iltapala
ja melkee joka välis pullo maitoa =)

Meillä myös toosi isoruokainen poitsu...tosin teitin hakkaa meitinkin pojan. On kyllä niin liikkuvainen ettei ihme että polttoainetta tarviaa..

Aamulla puuroa 2-2,5 dl, + marjaa/ hedelmäsosetta ja maitoa desi...myös puuro löysennetty maidolla. Lisäksi leipää.
Välipalana hedelmää, vihannesta, leipää mitä nyt sattuu olemaan...
klo 11 viimeistään ruoka, reilun lautasellisen vetäisee + maitoa
heräiltyä päiväunilta saa jogurttia marjoilla/ rahkaa/ kiisseliä ja leipää tms
16/17 toinen lämmin ruoka, reilu lautasellinen menee taas...+ maitoa
19 jälkeen puuroa sama annos kuin aamulla + maitoa
Väliajoilla juo vettä aikamoisia määriä sitäkin

Tällä välilläkin olisi hanakka tarttumaan ruokaan, etenkin jos toiset syö jotain alkaa kiukuta että haluaa myös. Tosin ei välttämättä johdu suoranaisesta nälästä, koska mikäli vietämme aikaa ruoka-aikojen välillä ulkona enmmän tms...ei poika kaipaa väliin mitään syötävää. Mutta ruokahalultaan on todella syöppö ja kaikki menee mukisematta suusta alas mitä on syötäväksi tarjottu...tosin kausittain kakistelee hedelmien ja outojen makujen suhteen.

jatkampa vielä, että meillä poika on syönyt aika varhain suupaloja...nakerrellut leipää, vihanneksia, hedelmiä. Olen antanut reiluja paloja mistä järsii itse...Vauvalla on aika hyvä tuo oksennusrefleksi, ettei ruuanpalat kyllä helposti joudu liian pitkälle...Aika hyvin tuo on oppinut jyystämään sopivia paloja, meillä muutenkaan ei syödä enää soseita eikä tuttipulloa käytetä tai imetetä. Juomat juo nokkamukista, ja ruokana samaa kuin me muut tai sitten kaupan soseita perunan kera...
Ei tietysti pidä vahtimatta jättää syömään leipää sun muuta, mutta rohkeasti vaan kokeilemaan...alkuun hiukan tarkkailee ettei ota liian isoja paloja...etenkin vaaleet leivät muussaantuu niin että menee suu ihan tukkoon. Taas tummemmat on kuivia, näkkileipä ei myöskään mun mielestä oo hirveen hyvää. Pehmeillä hedelmäpaloilla on ehkä turalisinta aloitella, vesimelonia...päärynää...mitä näitä nyt on kurkkua ilman vihreetä kuorta...

Ainiin meilläkin muuten kasvikset tökkii ja pahasti. Mieluiten suostuu syömään muusseina, eli soseina tavallaa. Lisään vaan mausteita, vähän voita ja kermaa :D Vaihtelee vaan kasviksia sitten. Jotain kasvispaloja tykkää myös syödä, jos niissä on vähän jotain kastiketta esim. tomaattikastiketta. Ja lihaa ja hedelmiä tykkää jyystää ihan paloina.

Yhteistyössä