Paljonko teillä kuluu lapsiin kuukaudessa rahaa (ydinperheessä / yh)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ydinperhe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap:n 700€/kk yhdestä lapsesta on korkea summa. Sisältänee jonkun kalliin harrastuksen tms? Mä olen yh ja lapsen (5v) kulutukseksi laskettiin vissiin 400€/kk. Oikeasti saan sitten elareita 160€/kk, eli lapsilisän kanssa 260€/kk. Olen niin pienituloinen (opiskelija), että periaatteessa voisin vaatia etältä 300€/kk. Mutta en jaksanut.

Menot lapsella:

-asumismenoista 23% vuokrasta laskettiin vissiin lapsen osuudeksi, eli 150€
-päiväkotimaksu 65€
-harrastus 40€
-ruokakulut 100€
-harrastusväline- ja vaatekulut tasattuna kuukausittaiseksi summaksi 50€
-vakuutus tasattuna kuukausittaiseksi summaksi 20€

Tekee yhteensä siis 425€/kk.

[QUOTE="pinteli";27886523]Ap:n 700€/kk yhdestä lapsesta on korkea summa. Sisältänee jonkun kalliin harrastuksen tms?
.[/QUOTE]

Ei sisällä kallista harrastusta, eikä ole erityislapsi. Ihan tavallinen lapsi. Hoitomaksuja ei ole mennyt pariin vuoteen jne.

Äidillä tosin on kallis maku ;) Joka varmasti vaikuttaa siihen, että kulutus on laskettu korkealle.

Eli lapsen kulutukseksi on laskettu n 700 euroa, sisältäen asumisen (taajamassa, ei edes kaupungissa eli ei superkallista), ruoan, vaatteet, peruslääkkeet jne. Edes vakuutuksia lapsella ei ole, eikä siis myöskään kalliita harrastuksia, sairauksia joihin tarvisi kalliita lääkkeitä jne.

Äiti ja sossu tämän näin junailivat, että lapseen kuluu kuussa 700 euroa. Tosin lähiäidin näkemys elareista on se, että ne ovat vieläpä liian matalat, vaikka lähiäidille on todettu parempi elatuskyky. Eikä kyseessä mikään superpalkkainen edes, vaan perus "1700 netto".

Yhteistyössä