Paljonko teillä menee kuukaudessa ruokaan ja muihin päivittäistavaroihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perheen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Eräs";24757771]Meillä menee varmaan saman verran. Tosin saatan ostaa myös vaatteita kyseisten ryhmien kaupoista. mutta n. 700€ sinne menee. Perheessä minä, poika 10v. tyttö 8v. ja poika 10kk sekä koira. Joskus pihistellen pääsen 600€ eli jos olen edellisen kuukauden aikana ostanut perhepakkaukset papereita, pesuaineita ym. Nyt en osta vauvalle enää, kun satunnaisesti valmis vellejä ja hedelmäsoseita ja muuten teen ruuat itse (tai oon aina tehnyt lämpimät ruuat ja muutaman purkiruuan syöttänyt). Pikku hiljaa vauva rupee syömään muun perheen kans samaa ruokaa, niin siinäkin säästyy... Ainakin äidin aikaa :D
Sitä jäin miettimään, et mitä vaippoja te käytätte? Meillä käytössä pamppers ja vaippakulut vajaa 40€ kuukaudessa.[/QUOTE]

Useimmiten varmaan Liberoa, eikä tuo 50e/kk ole tarkka summa, arvio vaan. :) Poika kakkaa monta kertaa päivässä, vaippoja kuluu 6-8 päivässä.

mutta muistelisin plussa tiedotteiden mukaan että 600-700 e kuussa. Kaksi aikuista + kaksi teiniä + koira

Syödään kaikkea hyvää: suomalaista kalaa, leikkeitä, juustoja, sisäfilettä, marinoimatonta kanaa ja jonkin verran karkkeja ja sipsejä ja siideeitä ja kaljaa.

Meikit ym osatn muualta kuin cittarista. Alkoon menee varmaan 100 kuussa

no elokuussa me ollaan näköjään ostettu bonuslaskelman mukaan 850€
siinä on tosin yksi risteily taxfree ostos 190€
ja se mitä duunissa ollaan syöty n.100€
lisäksi kaljaa,tupakkaa ja sen sellaista on osttetu huoltsikoilta, jotainmyös tarjoustalosta.. niistä ei sitten ole hajuakaan et paljolla.
perhekoko on 2 aikuista, 1 lapsi ja 2 kissaa

Alkuperäinen kirjoittaja no meillä menee...;24757846:
Meitä on 2 aikuista, 2-vuotias lapsi ja koira. Rahaa menee ruokakauppaan 400-500 e kuussa, yhtään pihistelemättä. Jos pihistelisi, päsätäisiin varmaan aina tuohon 400 euroon. Tuohon sisältyy siis myös vaipat (tosin kotona käytetään kestoja), pesuaineet, koiranruuat, kosmetiikka, satunnaiset vaateostokset tm., mitä nyt marketista ostetaan.

Me säästetään siinä, että teen aina parin päivän ruuat kerralla -> isompi annoskoko tietää pienempää rahanmenoa per annos. Kyttään myös jonkun verran esim. kalatarjouksia. Syödään paljon kasvisruokia, laadukkaista kotimaisista tuotteista. Ostetaan myös karkkia, sipsejä jne. kerran viikkoon, joskus limsaa, mutta alkoholia tai tupakkaa ei käytetä.

Saatais kyllä menemään rahaa enemmänkin, jos mies söisi lihaa enemmän ja jos tehtäis joka päivä eri lämmin ruoka. Tai jos syötäis eväiksi jotain kaupan valmista, mutta teen aina itse eväät meille töihin.

No minäkin yritän tehdä kerralla paaaljon ruokaa, mutta kaksi urheilevaa nuorta miestä ja iso riuska mies ja minä pidämme kyllä huolen, että esim. vuokallisesta lasagnea (800 g jauhelihaa ja puolestatoista litrasta maitoa valkokastike ja 5 kerrosta levyjä) ei syödä kahta päivää, mutta isäntä saa siitä yleensä evästä seuraavalle päivälle. Sitä ruokaa vain menee niin hirveästi... :/

Ja teen 2 lämmintä ateriaa päivässä + aamupuuro, välipala & iltapala. 8kk vauvalle teen itse soseet ja puurot ja imetän. Mies syö töissä. Niin ja kuuluhan meidän talouteen vielä kissakin. :)

[QUOTE="tinde";24758456]mutta muistelisin plussa tiedotteiden mukaan että 600-700 e kuussa. Kaksi aikuista + kaksi teiniä + koira

Syödään kaikkea hyvää: suomalaista kalaa, leikkeitä, juustoja, sisäfilettä, marinoimatonta kanaa ja jonkin verran karkkeja ja sipsejä ja siideeitä ja kaljaa.

Meikit ym osatn muualta kuin cittarista. Alkoon menee varmaan 100 kuussa[/QUOTE]

Syöttekö päivittäin vihanneksia/salaatteja/hedelmiä, käytättekö talvella ulkomaisia vai kotimaisia vihanneksia, luomua vai "tavallista"?

2 aikuista, 2 lasta, 2 koiraa. noin 700e/kk.. miusta tuo on paljon, vielä vois jättää herkut pois, ostaa toisellekki koiralle halvempaa ruokaa eikä kallista penturuokaa ja valita muutenki halvempia tuotteita..

2 aikuista ja 3 lasta (eskarilainen,4v ja 1v). Eskarilainen syö lounaan eskarissa ja 4v syö lounaan 3krt/vk kerhossa, muut ateriat minä ja lapset syömme kotona. Mies syö usein aamupalan (karppi) ja välillä lounaankin kotona ja aina iltaruuan. Ruokaan menee n. 800e/kk. Sisältää myös märkäruokaa parille kissalle ja vaipat, pesuaineet yms. Koitin kesällä saada tiputettu tota ruokalaskua 600euroon, mutta ei kyllä meidän ruokatottumuksilla onnistunut..... Eineksia ei juurikaan syödä, mutta kokoliha, kalaa, juustoja, paljon hedelmiä ja kasviksia kylläkin. Leivonnaiset teen itse, samoin sämpylät yms.

[QUOTE="alkup.";24758512]Syöttekö päivittäin vihanneksia/salaatteja/hedelmiä, käytättekö talvella ulkomaisia vai kotimaisia vihanneksia, luomua vai "tavallista"?[/QUOTE]

melkein päivittäin on jotain salaattia ruuan kanssa ja jonku verran menee hedelmiä. lapset ei vain oikein tykkää hedelmistä
AINA kotimaisia kasviksia, aina. Mun mielestä ulkolainen kurkku maistuu raudalta ja siksi pahaa. ulkomainen tomaatti taas maistuu puulta. luomua ostan, jos se paremman näköistä
Kesäällä salaatit yms tulee omalta kasvimaalta

Viime kuussa meni 282 e. Kolme teini-ikäistä ja minä + kissa.

Joka päivä kotona tehty lämmin ruoka,on syöty aamiaiset,välipalat jne..
Herkkuja ei ostettu.

Yhteistyössä