Paljonko teillä menee viikossa rahaa ruokaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja euron vartija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja wips:
meillä on 2+1 ja menee 50e/kk ruokaan+hygienaan yms. tavallisiin markettiostoksiin. ja meillä kyllä on päivittäin salaattia ja tuoreita vihanneksia.

siis 50e/kk? kerro mullekin miten ononistutte...

Minuakin kiinnostaa, voisiko laittaa vaikka viikon ruokalistanne tähän, aamu-, ilta- ja välipaloineen :) Ja olet varmaan laskenut myös mahd. työpaikkaruokailut ja ulkona syömiset tähän?

korjasin kyllä siihen alas että siis 50e/vko...

mutta ennen lasta ollaan kyllä kahdestaan olosuhteiden pakosta eletty 50 e/kk...kaikkea halvinta, eväät töihin, ei ulkona syömistä ikinä (ei kyllä vieläkään), herkkuja jos teki mieli tehtiin itse joku piirakka kesällä poimituista marjoista...lihat saadaan ilmaiseksi yhä, leivät ym. leivotaan itse...

100-150e, riippuu siitä kuinka paljon mua tai miestä kiinnostaa ruuanlaitto milloinkin. Aika usein haetaan kiinalaista tai thaikkua ja mies syö noin kerran viikossa lounaan työkavereiden kanssa.

En ole laskenut, mutta 200e ylittyy joka viikko, vaikka kuinka pihisti yrittäisin ostella. Jos on syntymäpäiviä tai muita, niin varmaan 300e voi mennä rikki. Meillä on 2 aik, 2 teinipoikaa ja 3 pienempää.

Ei kovinkaan paljoa. Yksin asun yleensä, paitsi en nyt kesäaikana niin yksin asuessa menee ehkä joku 60 ?. Tai korkeintaan 80 ?, tuskin sitä enempää, vaikka en olekaan tarkempaa kirjanpitoa asiasta pitänyt.

meil menee saman verran ku teilläkin vaika meitä on kaks 1 aikuinen ja lapsi toinen on tulossa elokuussa ehkä pitäisi vähän katoo mitän ostaa vaika me ei syödä mitään herkuja

viikossa ehkä n. 60e, mut joskus on viikkoja jolloin allekin sen. Töihin mukaan eväät kotoa, samaa kotiruokaa ku muulloinkin, herkkuja ostellaan harvemmin, tosin nyt kesällä saattaa mennä pari litraa jädee ja tietty mehujäätä. Ruokapuoli mielestäni ihan monipuolinen, paljon syödään vihanneksia ja hedelmiä (tarjousten mukaan, jos esim. salaatti kallista syödään enempi vaikka porkkanaraastetta jne), papuja ja linssejä yms. myöskin maitoa, rahkaa ja ruisleipää kuluu paljon. Toki syödään muutakin. Tosi hintatietoinen olen, kilohinnat syynään tarkasti ja yritän välttää kaikkea turhaa.

Vaippoja ja hygieniatarvikkeita en tohon laskenut, kun niitä ei joka viikko osteta, lapsella 1 vaippapakettikin kestää joku 3vkoa ja mulla esim. shampoot ja hoitoaineet tilattu briteistä n. litran pulloina ja nyt puolen vuoden jälkeen vajaa puolet vielä jäjellä. Pesuaineisiin ym. ei myöskään mitään älyttömiä summia kuukaudessa mene. Puhdistustaineet,kasvovedet, kosteusvoiteet yms. lasken samaan sarjaan meikkejen kanssa eli ne ei mene tosta ruokabudjetista, ostan yleensä eri kaupasta muutenkin kuin ruoan.

asun yksin ja sinkkutalous ja menee noin 50-70 euroa viikossa. Aikaisemmin meni paljon vähemmän, mutta olen muuttanut paljon ruokailuani. Aikaisemmin ostin kaikkea halpoja makkaroita, makaroneja jne. Nykyään kokolihaa (kanaa, kalaa, lihaa), paljon vihanneksia, hedelmiä... Ja jos pystyn ostan aina suomalaista kaikessa ja joskus jopa luomua

En ole tarkkaillut ostoksiamme, enkä nuukaillut, vaikka vuoden alusta piti kumpaakin alkaa tehdä :ashamed: arvioin, että meillä (kaksi toimistotyötä tekevää aikuista ja kaksi suht vähäruokaista teinipoikaa ) menee ruokaan viikossa noin 150-200 euroa. Melkein kaikki on kotona syömistä, pojat syövät tietysti koulussakin, mutta töissä meillä on eväät mukana. Hyvin satunnaisesti syödään ulkona, ei montaa kertaa vuodessa. Enenevässä määrin luomua ja lähiruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
aika paljon on satanen viikossa ruokaan. Eikö kannattas ostaa peruselintarvikkeita ja
tehdä niistä kotiruokaa?
Samalla kun tekee, tekee koko perheelle.
Ei kannata ostaa kuin perusraaka-aineita, ei mitään eineshöppeitä.

Meillä menee aika paljon. Syödään ulkona n. kerran viikossa ja muutenki ei katota mitään hintoja kun ostellaan. Yhteen ravintola illalliseen saattaa mennä yli seittemänkymppiä.
Toi satanen tuntuis aika utopistiselta meille :)
Tosin sillon joksu vuosia vuosia sitten kun olin lasten kanssa kotona ja mieskin huonompi liksaisessa työpaikassa oli tiukempaa tuon ostelun suhteen.

Yhteistyössä