Paljonko teillä on päivässä omaa aikaa? G

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla lapset 4v ja 4kk. Omaa aikaa ei tällä hetkellä oo kovin paljoa, mies töissä ja töistä tultua tekee sitten meidän ulkovuoriremonttia. Mutta joka toinen arkipäivä otan omaa aikaa sen verran, että käyn salilla, pacessa tms. Illalla sitte on hiukan aikaa hengähtää, kun lapset nukkuu :) Mutta ei nuo lapsukaiset niin työläitä oo, ettenkö nytkin ehtis tässä koneella istua, vaikka vanhempi tenava tuossa häärääkin :)

Koululaisia ei enää niin tarkkaan tarvitse valvoa, että oma aikani riippuu ihan siitä miten sen määrittelen. Ja se on aika vaikeaa minusta :D Yleensä lasken omaksi ajaksi sen ajan, joka ei ole työ- tai opiskeluaikaa. Toisaalta kyllä opiskelukin on omaa aikaa.

Kahden lapsen yh, totaali sellainen. Omaa aikaa ei ollenkaan, jos tosiaan mietitään jotkut kotityötkin tähän :D Esikoinen (kouluikäinen) menee nukkuun n.21, itse n.23 ja sen ajan yleensä siivoan päivän sotkuja... Kuopus taas ei nuku enää päikkyjä eli päivältäkin jäänyt se hetken oma aika pois...

1-2h päivällä kun kööri nukkuu päikkäreitä tai edes lojuvat sängyissään huilaamassa. tosin teen usein kotitöitä.

Illalla lapset laitan nukkumaan klo 20 ja jaksan itse valvoa n. 22 asti eli 2h aikaa jona en tee edes mitään kotitöitä, makaan vaan sohvalla katsomassa telkkua!

Kerran viikossa mies vahtii lapset kun menen jumppaan kesto 60min.

Joka päivä juoksen tai kävelen 30 minuuttia, mies vahtii lapsia. Usein kyllä isoin mukana pyörällä...

Olen kotiäiti 3 alle 5-vuotiaalle.

tässä taas näkee, kuinka eri lailla ihmiset mieltää sen, mikä on sitä omaa aikaa.
Siinä mielessä siis turhia tälläset gallupit.

Mulle on omaa aikaa jo se, jos pääsisin kauppaan ilman lapsia.
Tai saisin siivota ilman lapsia. Eli ylipäätään saisin vaan olla yksin.
Joku täällä ei luokitellut omaksi ajaksi edes sitä aikaa kun lapset on nukkumassa, koska mies on paikalla :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieraas:
Ja omaksi ajaksi nyt lasketaan, sellainen aika, että et ole töissä etkä aktiivisesti hoida tai valvo lapsia. Siis, aika, jolloin lapset ovat nukkumassa ja sinulla ei ole mitään kotitöitä siinä, eli voit esim. levätä, katsoa telkkaria, olla netissä, harrastaa, lukea...

ja sellaisille tämä gallup, joilla on lapsia, eli kotiäidit ja työssäkäyvät vastatkaa. ja kertokaa myös montako lasta teillä ja onko jokin erttiäin kuormittava tilanne, sairautta, vammaisuutta perheessä, rakennusprojekteja, nuohan vaikuttaa.

Vaikea sanoa, sillä siivoaminen on mun omaa aikaa ja harrastusta, saan nukkua pitkään, jos haluan jne. Sanotaanko, että koko päivä?

Aina kun mies on kotona. Silloin mun ei tartte yksin pyörittää tätä härdelliä ja olla koko ajan läsnä ja valvoa lapsia. Hän myös usein vie tenavat pihalle, lähtee niiden kanssa kauppaan, uimaan jne., jotta saan olla yksin. Päiväuniakin otan jos siltä tuntuu, miehen ollessa kotona. :)

Alkuperäinen kirjoittaja what:
Mulle on omaa aikaa jo se, jos pääsisin kauppaan ilman lapsia.
Tai saisin siivota ilman lapsia. Eli ylipäätään saisin vaan olla yksin.
Joku täällä ei luokitellut omaksi ajaksi edes sitä aikaa kun lapset on nukkumassa, koska mies on paikalla :o

No mulla ei ole kuin yksi lapsi, mutta vihaan kaupassa käyntiä niin paljon, että teen sen paljon mieluummin lapsen kanssa kuin yksin.
Mä lasken mun omaksi ajaksi kyllä sen kun lapsi on nukkumassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin paljon kuin haluan. 18-20 tuntia :saint:

Kauhea tilanne. Oletko työtön?

Mikään ei olisi raskaampaa kuin tekemättömyys ja loputon vapaa-aika.

En ole työtön, mutta työnhakijana. Ja kelpaa mulle nyt :)

Ja lisäksi mies hoitaa tietenkin iltaisin lapsia jolloin omaa aikaa saisin niin paljon kuin haluan.

Noh töitä mulla on vaihtelvasti yrittäjä kun olen niin voin työasioissa joustaa ja niin on miehenikin joten omaa aikaa saan aina silloin kun haluan tänään tein synttäriruokii ja vähän rentouduin porealtaassa viinilasillisen kanssa joten omaa aikaa oli 6 tuntii tänää :) vähimillään omaa aikaa mulla on 3tuntii ja enimmillään yksi kokonainen päivä :)

Tällä hetkellä omaa aikaa ei ole. Lapsia 5, vanhin 9v, nuorin 1kk.(4 alle kouluikäistä) Vauva itkuinen ja sylissä viihtyvä. Silloin kun suostuu nukkumaan esim vaunuissa täytyy koittaa tehdä ruokaa, pestä pyykkiä, laittaa tiskejä, siivota yms. Yhdellä kädellä yleensä saakin kaikki hommat tehdä. Onneksi yleensä vauva on kuitenkin tyytyväinen sylissä, eikä huuda kokoaikaa. Mies töissä n.15h/päivä, viikonloput ja jos illasta jää aikaa tekee yläkertaa. Nukkumaan menen itse heti, kun lapset ja vauva viimeisimpänä nukahtavat. (eli toivottavasti pian)
Mutta onneksi tämä helpottaa (ainakin toivottavasti) kun vauva vähän kasvaa ja alkaa seuraamaan sisarusten touhuja. =)

Yhteistyössä