Paljonko teillä on rivitalossa sähkölasku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minää"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minää"

Vieras
Meillä on kaksio 62m ja 150 € sähkölasku tuli. Aivan liian iso mun mielestä. Meitä on 2 henkee, astianpesukone ei pauha usein, pesukone 2 krt vk, tv on virransäästäjä. Läppärit meillä on joka päivä jokusen tunnin laturissa, mutta meillä on lattialämpö, veiskö se sähköö paljon? Wc, kylppärissä on todella lämpöset lattiat :D Kaukolämpö siis.

[QUOTE="Minää";27889128]Meillä on kaksio 62m ja 150 € sähkölasku tuli. Aivan liian iso mun mielestä. Meitä on 2 henkee, astianpesukone ei pauha usein, pesukone 2 krt vk, tv on virransäästäjä. Läppärit meillä on joka päivä jokusen tunnin laturissa, mutta meillä on lattialämpö, veiskö se sähköö paljon? Wc, kylppärissä on todella lämpöset lattiat :D Kaukolämpö siis.[/QUOTE]

Ihan sama vaikka pidät niitä läppäreitä 24/7 laturissa. Lattilämmitys on se, mikä sen laskun tekee ja kyllä iso on.
Meillä suorasähköllä okt 135 neliötä. Joulukuun lasku oli 200 euroa. Astianpesukone, pyykkikone ja rumpu pyörivät joka päivä.

Miltä ajalta tuo 150 euron lasku oli?

Minulla rivarikolmio 81 neliötä, kaukolämpö. Kylppärissä on lattialämpö, mutta se lämpiää myös vesikierrolla eli kaukolämmöllä. Sähkölasku n. 55 €/kk, mitä pidän melko suurena. Sauna lämpiää n. joka toinen viikko.

[QUOTE="Minää";27889177]Ahaa..eli talvella odotellaan aina about tuollaisia laskuja, mutta kesällä sit pienempii. Kesällä olikin 100 e pintaa.[/QUOTE]

?!? Ei jumaliste, voisko olla niin?

Ei meillä pidetä kesällä päällä....ei tod. Pieni kylppäri+ sauna, asunto lämpenee sen verran mukavasti muutenkin.

Kuinkahan kylppäri mahtaa kuivua ilman lämmitystä?

Täällä vuokra-asunnossa ei ole lattialämpö kesällä päällä, ja kyllä hirvitti kosteilla ilmoilla kun vesi seisoi lattialla sellaisissa kohdissa, joista sitä ei lastalla saanut kunnolla pois, ja pyykit kuivuivat hitaasti. Näin siis kosteana viime kesänä. Annoin isännöitsijälle palautetta, mutta ei vastannut mitään. No, eipä ole minun kämppäni. OK-talossa lattialämpö todellakin meillä oli ympäri vuoden päällä, kun siihen saattoi itse vaikuttaa.

[QUOTE="Minää";27889128]Meillä on kaksio 62m ja 150 € sähkölasku tuli. Aivan liian iso mun mielestä. Meitä on 2 henkee, astianpesukone ei pauha usein, pesukone 2 krt vk, tv on virransäästäjä. Läppärit meillä on joka päivä jokusen tunnin laturissa, mutta meillä on lattialämpö, veiskö se sähköö paljon? Wc, kylppärissä on todella lämpöset lattiat :D Kaukolämpö siis.[/QUOTE]

Miltä ajalta lasku? Reaaliaikainen- vai arviolasku? Paljonko sähkö maksaa? Entäpä siirto?

[QUOTE="Minää";27889177]Ahaa..eli talvella odotellaan aina about tuollaisia laskuja, mutta kesällä sit pienempii. Kesällä olikin 100 e pintaa.[/QUOTE]

Uskomatonta oivallusta.

Kuinkahan kylppäri mahtaa kuivua ilman lämmitystä?

Täällä vuokra-asunnossa ei ole lattialämpö kesällä päällä, ja kyllä hirvitti kosteilla ilmoilla kun vesi seisoi lattialla sellaisissa kohdissa, joista sitä ei lastalla saanut kunnolla pois, ja pyykit kuivuivat hitaasti. Näin siis kosteana viime kesänä. Annoin isännöitsijälle palautetta, mutta ei vastannut mitään. No, eipä ole minun kämppäni. OK-talossa lattialämpö todellakin meillä oli ympäri vuoden päällä, kun siihen saattoi itse vaikuttaa.

No kaadot on teidän kämpässä sitten mitä sattuu...ei meillä seiso vesi missään vaan hyvin pysyy lattia kuivana. Syksy-talvi pidetään mukavuussyistä lattialämpöä, mutta niin pienellä että lattia vaan ei tunnu kylmälle.

Muuten on kaukolämpö. Patterit sekä suihkun lähellä että saunassa. Ne jo kuivaa paljon.

150/3= 50 kuussa. Eihän se ihan pieni ole, mutta jos siinä on esim marras-joulukuu (pimeää, ehkä leivontaa, kinkunpaistoa, saunomista enemmän) Niin eihän se mikään iso ole.

Yhteistyössä