Paljonko teillä on rivitalossa sähkölasku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minää"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27889309:
Siis mitä? Että lämmitetään sillä kaukolämmöllä pelkkä käyttövesi, vai? Sellaisiin ratkaisuihine olen tömännyt useinkin, että pesuhuoneremontin yhteydessä on haluttu pattereista eroon ja kiskaistu sen vuoksi sitten kaapelit lattiaan.

höhlä, tietysti seinillä olevat patterit on kaukolämmössä

No kaadot on teidän kämpässä sitten mitä sattuu...ei meillä seiso vesi missään vaan hyvin pysyy lattia kuivana. Syksy-talvi pidetään mukavuussyistä lattialämpöä, mutta niin pienellä että lattia vaan ei tunnu kylmälle.

Sivuhuomautuksena, että mikäli lattia tuntuu jalalle lämpimältä niin silloin se on jo lähellä ihmisen ruumiinlämpöä (eli yli 30 astetta), eli on ihan liian lämmin. Peukalosääntö kunnolla eristetyssä talossa on se, että lattia on noin kaksi astetta lämpimämpi kuin haluttu huonelämpötila.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27889339:
Jahah, mutta jos se lattialämmitys on päällä, niin ne patterit eivät kyllä lämpene (mikäli termarit toimivat) = kämppä on käytännössä sähkölämmitteinen (paitsi se käyttövesi lämpiää sillä kaukolämmöllä).

näin on käynyt monille, vieläkö pitää kylppärin ovea kissaa varten auki ...

[QUOTE="Minää";27889262]3 kk sähkölasku siis.. Pidän vaan siksi isona, kun edellisessä kaksiossa oli 70 € tyyliin, mutta se oli kerrostalo.[/QUOTE]Siis viiskymppiä kuussa ja se on muka liikaa? Ei jumalauta.

Vie sossuun se lasku ja kysy samalla jos niiltä irtoais vähän muutakin fyrkkaa jos noin huonosti menee!

Fucking dumbasses.

Siis viiskymppiä kuussa ja se on muka liikaa? Ei jumalauta.

Vie sossuun se lasku ja kysy samalla jos niiltä irtoais vähän muutakin fyrkkaa jos noin huonosti menee!

Fucking dumbasses.

:D Ota herne pois nenästä. Joo kyllä me netotaan ihan kivasti kk, mutta tuo vaan näytti mun silmään isolta, kun ennen ollut puolta pienempiä. Sossu varmaan pistäis meiät takas uimaan rahoihin :D

• Tykkää
Reactions: lasipää edellä
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27889309:
Siis mitä? Että lämmitetään sillä kaukolämmöllä pelkkä käyttövesi, vai? Sellaisiin ratkaisuihine olen tömännyt useinkin, että pesuhuoneremontin yhteydessä on haluttu pattereista eroon ja kiskaistu sen vuoksi sitten kaapelit lattiaan.

Meillä on niin että ihan alunperin on lattialämmöt laitettu pesuhuoneisiin sähköllä, muu lämmitys ja käyttövesi on kaukolämmöllä. En tiedä syytä miksi se on noin.

Tosi kovalta tuo ap:n lasku kuullostaa jos on kuukauden lasku. Meillä on 5h+k+s rivari ja lasku on 170e/3kk ja mun mielestä tuo on jo ihan hillittömän korkea..

Meillä on niin että ihan alunperin on lattialämmöt laitettu pesuhuoneisiin sähköllä, muu lämmitys ja käyttövesi on kaukolämmöllä. En tiedä syytä miksi se on noin.

Tosi kovalta tuo ap:n lasku kuullostaa jos on kuukauden lasku. Meillä on 5h+k+s rivari ja lasku on 170e/3kk ja mun mielestä tuo on jo ihan hillittömän korkea..

sähkönen lattialämmitys on halpa tehdä ja siksi grynderit sitä suosii

Rivari 100 neliöö. Sähkölaskut vaihtelee 65-78euroa. Meillä on kylppärissä lattialämmitys, mutta ei saunaa.

muoks. siis /2kk meidän laskut on :)

Viimeksi muokattu:
Meille tuli 350e lasku tänään... kauheen kokonen, verrattuna edellisiin. Viimekuussa oli 270e, sitä edellinen 240e... sähkölämmitys on. 102 neliöö. Lattialämmitys keittiössä ja kylppäris, huonelämpötila 21...

Tässä toinen esimerkki elämästä ja hinnoista vieraantuneesta veronmaksajien elätistä.

Yhteistyössä