Paljonko viikkorahaa 13-vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jestas, ei ainakaan yli kymmentä euroa jos ei tarvitse itse maksaa vaatteita,puhelinlaskua tms eikä ilmeisesti tarvitse. Sehän on ylimääräistä rahaa, mitä sillä nyt ostellaan..toivottavasti karkkia :) ja siihen iso raha se kymppikin. Mutta erijuttu jos sitten säästää todellakin johonkin isompaan mutta mielestäni käyttöön tuo kymppi on ihan hyvä ja siihen sitten ainakin oma huone oltava siisti.

Itse sain 5e 15vuotiaaksi asti ja se oli ihan ok. (nyt olen 19)

Alkuperäinen kirjoittaja Lehmis:
10e on ihan sopiva, 20e aivan liikaa.
20e=120mk
Itse sain 13-vuotiaana viikkorahaa 20mk ja lisäksi 50mk kuukausirahaa.

no mun mielestä on ihan turha verrata markkaa enää euroihin.

mäki sain ennen 20mk viikkorahaa ja jos antaisin 13v 3,5e viikkorahaa niin sehän naurais päin naamaa.. ja pitäähän se itekki myöntää et ei sillä mitään saa.

mä antaisin 20e mut ei sitä "ilmaseks saa" eli pieniä hommia, huoneen siivousta, roskia viedään ja vaikka täytetään tiskikonetta jne..

ei paha rasti kyl mun mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja Lehmis:
10e on ihan sopiva, 20e aivan liikaa.
20e=120mk
Itse sain 13-vuotiaana viikkorahaa 20mk ja lisäksi 50mk kuukausirahaa.

no mun mielestä on ihan turha verrata markkaa enää euroihin.

mäki sain ennen 20mk viikkorahaa ja jos antaisin 13v 3,5e viikkorahaa niin sehän naurais päin naamaa.. ja pitäähän se itekki myöntää et ei sillä mitään saa.

mä antaisin 20e mut ei sitä "ilmaseks saa" eli pieniä hommia, huoneen siivousta, roskia viedään ja vaikka täytetään tiskikonetta jne..

ei paha rasti kyl mun mielestä.

Kyllä vertailua voi aina tehdä. Mielestäni huomioinkin ehdotuksessani rahan arvon muutoksen.

Tuon 10e eteenkin pitäisi jo pieniä kotitöitä 13-vuotiaan tehdä. Tämä siis minun mielipiteeni.

luulisin että 10?
mitään isoja menoja ei tuon ikäisellä varmaan ole,vaatteet plus muut välttämättömät saa vanhemmilta.
vasta kun rupee heiluun enempi kavereidenkanssa nostaisin sen 20?
sitten jo 17v antaisin rahaa niin että sillä ostaa myös vaatteita mitä tahtoo. peruskuteet silti saisi meiltä.
samoin kun mun vanhemmat teki.

Yhteistyössä