paljonko voi sossusta saada rahaa joululahjoihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tilausta tekemään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tilausta tekemään

Vieras
kaikki ihanat kuvastot on nyt tulleet ja puhki luettu, mutta paljonko vois olettaa saavansa sossusta rahaa joululahjoihin? paljonko olette yleensä saaneet? olen yh ja lapsia 3.

sossun rahat tarkoitettu pakoliseen, välttämättömään, sellaiseen, jota ilman ihminen EI elä tai tule toimeen (kuten ruoka ja vaatteet). hohhoi, taidat olla provoilija.. kuiva juttu

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä ajattelin tollasta viittäsataa pyytää.

montako lasta ja minkä ikäsiä sulla on? kyllähän noista lahjoista äkkiä kertyy monta sataa.

Siis mitä lapsia? Ihan kavereille pitäis jotain kivaa saada. Ja ittelle kans.

ai okei. sä siis vaan provoilet. no toivottavasti et saa mitään.

Harkinnanvaraista toimeentulotukea voidaan maksaa monenlaisiin asioihin, mutta saatko sitä ja paljonko saat, riippuu ihan kunnasta, perheesi tilanteesta ja sosiaalityöntekijästä. Et siis voi etukäteen tilata mitään ja sitten ihmetellä, kun et saanutkaan harkinnanvaraista tai sait paljon vähemmän kuin toivoit.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Harkinnanvaraista toimeentulotukea voidaan maksaa monenlaisiin asioihin, mutta saatko sitä ja paljonko saat, riippuu ihan kunnasta, perheesi tilanteesta ja sosiaalityöntekijästä. Et siis voi etukäteen tilata mitään ja sitten ihmetellä, kun et saanutkaan harkinnanvaraista tai sait paljon vähemmän kuin toivoit.

en tilaakaan mitään ennenkuin tiedän paljonko tulen saamaan. niin tyhmä en ole enkä niitä pikavippejäkään harrasta. mutta jos meinaa ehtiä ennen joulua jotain tilaamaan niin kohta pitäis alkaa saada jo päätöstä. vielä ei ole kuulunut mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

en tilaakaan mitään ennenkuin tiedän paljonko tulen saamaan. niin tyhmä en ole enkä niitä pikavippejäkään harrasta. mutta jos meinaa ehtiä ennen joulua jotain tilaamaan niin kohta pitäis alkaa saada jo päätöstä. vielä ei ole kuulunut mitään.
Tuu sit kertoon paljon irtos.;)

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs O:
Joulu tulee joka vuosi, eikö kannattais koittaa säästää sen vuoden joulua varten...

Miksi ihmeessä, kun sossu maksaa kaiken muunkin elämisen? Helpompi näin. Säästämisestä on kova vaiva. Töihinkään ei kiinnosta mennä, koska se rasittaa mua liikaa. Lapset on kuitenkin 10 h päivässä päiväkodissa, et saavat virikkeitä ja ulkoilua, jota kotona ei ole tarjolla.

Joulu tulee joka vuosi, eikö kannattais koittaa säästää sen vuoden joulua varten...

Miksi ihmeessä, kun sossu maksaa kaiken muunkin elämisen? Helpompi näin. Säästämisestä on kova vaiva. Töihinkään ei kiinnosta mennä, koska se rasittaa mua liikaa. Lapset on kuitenkin 10 h päivässä päiväkodissa, et saavat virikkeitä ja ulkoilua, jota kotona ei ole tarjolla.

mene pois feikki ap. :(

tää viesti paljasti että tää on pelkkä provo :laugh:

tähän on meinaan kiteytettynä taas kaikki mistä täällä aina riidellään

Alkuperäinen kirjoittaja nih:
oletko töissä?

tosiasia on että et tule saamaan sieltä mitään. toisten verorahoilla ei osteta yh-äitien lapsille joululahjoja!

tiedän kyllä monta, jotka ovat saaneetkin. myös harrastuksia maksavat, vaatehankintoja, jopa ristiäisjärjestelyihin on annettu rahaa. miksei sitten joululahjoihin?

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

tää viesti paljasti että tää on pelkkä provo :laugh:

tähän on meinaan kiteytettynä taas kaikki mistä täällä aina riidellään

huomaa mun ja tän feikin kirjoitustyylit. huomaat että tää edellinen ei ollu oikee ap.

Alkuperäinen kirjoittaja nih:
oletko töissä?

tosiasia on että et tule saamaan sieltä mitään. toisten verorahoilla ei osteta yh-äitien lapsille joululahjoja!

väärin.
tiedän tuttavapariskunnan,joista mies töissäkäyvä henkilö,saivat markka-aikaan 500e joululahjoihin kun kävivät naukumassa ku on asuntolainaa yms niin ei olis oikein varaa...
ja heillä 2 lasta.
jos nuoki sai,niin yh saa aivan satkun varmasti,ainakin täälläpäin

Alkuperäinen kirjoittaja ketjun oikea ap:

mene pois feikki ap. :(

mene itse pois pummi. Mene vaikka töihin, se kannattaa. Ei tarvitse sit maksattaa jouluaan muilla ihmisillä. Mä en edes kehtais ääneen sanoa, et haen sossusta joululahjarahaa. Olen pienituloinen työssäkävijä ja omasta pussista maksan kaikki. Jouluna lapset saa kumpikin yhden lahjan ja nekin on ostettu pitkin vuotta alekorista. Ei lapset kaipaa mitään ihmeellisyyksiä, kun eivät ole koskaan siihen tottuneet.

Yhteistyössä