Paljonko voin vaatia korvauksia pahoinpitelystä, jossa potkittiin naamaan ja päähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "onneton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"onneton"

Vieras
Tilanne siis se, että kolme nuorta naista kävi kimppuuni, repien tukasta ja kaataen minut maahan. Maassa maatessani kaksi naista piti kiinni, ja yksi potki naamaan ja päähän. Minulle aiheutui ruhjeita ja mustelmia päähän sekä kasvoihin. Ehkä lievä aivotärähdys. Hiuksistani ei ole juuri mitään jäljellä ja kaulani on täynnä raapimajälkiä. Ajattelin vaatia potkijalta 650e ja kahdelta muulta 400e/hlö plus yhteisvastuullisesti korvattavaksi rikkimenneet vaatteeni 100e. Onko liikaa/liian vähän? En oikein tiedä mitä normaalisti voi vaatia.

Niin, mä en todellakaan tiedä mitä mä voisin vaatia, kun en ole ennen tälläiseen tilanteeseen joutunut. Poliisilta saan kuulusteluissa ehkä jotain osviittaa? Mietin vaan, että mikä olisi sellainen summa, jonka nämä naiset voitaisiin korvata maksamaan, ajattelin ensin paljon pienempiä summia, kunnes mieheni sanoi, että mun pitäisi pyytää enemmän. Joten hilasin pari sakua ylemmäs. Googlettamallakaan en oikeen löytänyt mitään järkevää, josta olisin voinut tarkistella summia.

No todellakin tonneista puhuisin, jos ei ole hiuksia juuri jäljellä :O

Ootko käynyt lääkärissä, onko sun pää kuvattu jne? Ja KAIKKI kulut tekijöille, todellakin!!

Ja missä näin kävi, onko sulla todistajia? Ootko käynyt poliisin juttusilla?

Vielä lisään; oliko niin pahoja jälkiä, mistä jää pysyviä arpia esim? Jos näin on niin korvaussummaa vaan ylemmäs.

Kyllä mää lähtisin ihan 5 000eurosta ylöspäin miettimään.

sä saat vaatia mitä sä halua . Eri asia mitä maksetaan. Oikeusministeriön sivuilla on hinnat merkitty. Mun mies pahoinpideltiin, kasvoissa murskavamma, pysyvä kosmeettinen haitta, pysyvä hermovaurio. Sai 200e korvausta plus vaatteet ja sairaala ja lääkekulut ja ansionmenetys 1000e, todelliset kustannukset 5500e mut kuulemma pitää olla kohtuullista.

Mulla on tänään lääkäri, ja kuulustelu on huomenna. Paikalla kävi poliisi joka kuvasi paikanpäällä osan kasvojen vammoista ja raapimajäljistä ja veivät mut kotiin.

Tapahtui baarin pihalla, kyseinen joukko oli käynyt pöydässäni haastamassa riitaa, ja kun poistuin paikalta, seurasivat ulos ja kävivät päälle.

Mut pelasti tilanteesta ulkopuolinen henkilö, en kyllä muista siitä juurikaan mitään. Tekijät poistuivat paikalta ennen poliisien tuloa. Kaksi naista tiesin etunimeltä, kolmas oli täysin tuntematon.

soita lakiasiainneuvonta puhelimeen. Meitä auttoi kiva lakimies joka nyt tekee valitusta tosta korvausasiasta. Poliisit ei auta näis asiois mut asianajaja sun pitää hommata et saat omar pois. Tarkista vakuutusyhtiöltä, onko sun kotivakuutukses oikeusturva, koska joudut ensin maksamaan itse muutoin oikeudenkäyntikulut! Vaikka syylliset joutuu ne maksamaan mut kaikki kulut tulee ensin itselle maksettavaksi.

Ihan sama, mikä tuomittava summa olisi, niin antaisin sen summan tekijöille kokonaan ja laskisin vastaavan summan rahaa heidän nenän eteen oikeussalissa ja kertoisin, että se on kuulkaas päähänpotkimisen hinta ja nyt se on etukäteen maksettu.

Liian vähän.

Tapaus, jossa kaadettiin maahan ja nyrkillä lyötiin päähän (pää osui asfalttiin, taju hetkeksi pois) hammas irti, naamaan ruhjeita josta jäi pienen pieni arpikin, vaatteet veressä.

Summa jotain yli 6000e.

Oispa mun vanhemmat tajunneet viedä asian oikeuteen, kun mulle kävi melkein samoin joskus yläasteella. Yhtäkkiä eräs tyttö tuli ja löi mua nyrkillä naamaan, sitten kaaduin, jatkui potkiminen eri puolelle kehoa. Menin kotiin, niin eipä siihen juurikaan edes reagoitu kun kerroin mitä oli käyny. Eikä siitä sitten enää puhuttukaan :( muistelen kuitenki tuota aina silloin tällöin vielä näin melkein 15v jälkeenkin. Ehkä eniten satuttaa juuri se, ettei vanhemmat puolustaneet mua, vaan sain pelätä tuota tyttöä jatkossakin kylillä liikkuessa ja muutaman kerran se kävikin uudelleen kimppuun.

[QUOTE="Alkup";27067061]Oikeasti noin paljon? :o Huh, pitääpä miettiä sitten noita korvaussummia uudelleen.[/QUOTE]

Ihmiset puhuvat ihan paskaa. Tai saathan sinä vaatia ihan mitä haluat, mutta ei sitä sinulle makseta. Suomessa nuo korvaukset ovat aivan naurettavan pieniä, eli todellakin satasten luokkaa.

Minä sain 90 luvun alussa korvausta pysyvästä haitasta 3000mk ja kivusta ja särystä 2000 mk ja vaatteet päälle, valtio maksoi, tekijöitä ei saatu kiinni. Nykyään noihin voi suretta laittaa perään euron.

[QUOTE="xxx";27067082]Ihmiset puhuvat ihan paskaa. Tai saathan sinä vaatia ihan mitä haluat, mutta ei sitä sinulle makseta. Suomessa nuo korvaukset ovat aivan naurettavan pieniä, eli todellakin satasten luokkaa.[/QUOTE]

yleesä saa puolet siitä mitä pyytää.
noin suunnilleen.

[QUOTE="Alkup";27067061]Oikeasti noin paljon? :o Huh, pitääpä miettiä sitten noita korvaussummia uudelleen.[/QUOTE]

Riippuu pitkälti vammojen laadusta. Onko pysyvää kosmeettista haittaa jne. Enemmän saa, jos naamaan jää ikuinen arpi, kun vertaa mustelmaan, joka lähtee pois aikanaan eikä jää jälkeä.

Toki kaikesta tulee olla lekurin todistukset. Mutta sulla on hyvä aika miettiä, jos tää on nyt tapahtunut, oikeudenkäynti on sitten joskus kuukausien päästä (hyvällä tuurilla vuosikin voi vierähtää) ja korvaukset maksetaan sen jälkeen sitten.

Tiedän lapsen, joka sai 150e isänsä tekemästä lievästä pahoinpitelystä, avokämmenellä lyömistä, nippailua, tukistamista jne

Eli, sinä voit todellakin pyytää tuhansia euroja. Tässä kertomassani tapauksessa pyynti oli 800 e josta se hinattiin tuohon 150e.

Yhteistyössä