paljonko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nukkuvat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nukkuvat

Vieras
mulla on 4 vkon ikänen poika ja hän viihtyy hereillä monta tuntia kerrallaan. Onko muita joitten pikkuset kukkuu pitkiä aikoja kerrallaan, ei meinaa nukkua millään? meillä ollaan päivälläki hereillä puolipäivää ... ihmettelen kun monien vauvat nukkuu paljon ja meillä tämmönen virkku tapaus ;>

Heippa!

Meidän poika on jo 7 kk, mutta pienenä oli kanssa todellinen killisilmä :) Ei teettänyt mitään vaikeuksia valvoa 6-7 tuntia yhteen putkeen. Öisin kyllä onneksi nukkui hyvin, ihan pikkuisena tietty syötiin välillä. Alussa kun olin itse aikas väsynyt, niin oli melko raskasta, kun vauva nukkui niin vähän. Oli kyllä onneksi hyväntuulinen...Neuvolassa kun ihmettelin asiaa, niin eipä tainnut täti uskoa asiaa, kun huolissani kyselin, saako tarpeeksi unta ja miten sitten niin vähäinen unimäärä/vrk riittää kasvuun ja kehitykseen...No, nyt poika taitaa ottaa univelkojaan takaisin, nukkuu tosi hyvin. Joten ei varmasti teillä mitään hätää, vaikka aina sanotaankin (ja kaikissa oppaissa, et nukkuu tyyliin 20 tuntii vrk:ssa!), et vauvat vain syö ja nukkuu...

Meillä tyttö alkoi ihan alusta asti valvomaan illat. Saattoi olla hereillä jostain klo 17:sta aina tuonne kahteen asti yöllä..
Nyt on saatu vähän järkeä tuohon vuorokausirytmiin ja tyttö nukkumaan pikkutirsat myös illan aikana ja yöunille sit nukahtaa puolen yön maissa.

Meillä 4vkonen tyttö ja olen ihmetellyt ihan samaa... Toissapäivänä nukkui yöllä noin 9 h (miinus syöttö) ja sitten päivällä 2x2h, muuten oli hereillä. Eilenkin nukkui päivällä kerran 2,5h ja kerran 1h, muuten valveilla. Olen vaan tuudittautunut siihen että kyllä se nukkuu jos väsyttää. Ja tänään näyttäisi olevan unitankkauspäivä kun taas koisaa tyttö.