Palkatta töihin .. työharjoittelu tms. Onko asiasta tietäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tilanne. Olen 49v ja teen satunnaista keikkaa vuokrafirman kautta. Saan soviteltua päivärahaa. Töitä on muutama päivä - pari viikkoa kuussa. Olen työnhakijana te-toimistossa.

Nyt olisi erittäin mielenkiintoinen työpaikka tähtäimessä, mutta en osaa niitä hommia ja sen takia ajattelinkin että menisin ensialkuun vaikkapa 2 kuukaudeksi palkatta sinne oppimaan kyseisen työn. Palkattahan ei voi olla työssä ja työpaikalla oleilulle on oltava alibi sekä vakuutukset kunnossa.
Kyseessä siis palkaton harjoittelu alkuun.

Kysymys: Jos otan yhteyttä te-toimistoon ja kerron tilanteen, niin luuletteko että minulla on mahdollisuus saada joku työharjoittelusoppari?
Kysymys jatku: Jos otan yhteyttä te-toimistoon ja kerron asiasta, niin onko sen jälkeen pakko mennä kyseiseen paikkaan?
Vielä yksi juttu: Onko tuollaiset harjoittelut sellaisia että kun sen aloittaa niin se on vietävä vaikka hammasta purren loppuun jos homma ei olekaan sitä mitä luulin vai saako sen lopettaa ilman sanktioita kun on kerran paikan itse hankkinut?

Siis haluaako ne edes sinua sinne harjoittelemaan? Jos olet siellä päivät, et tietenkään saa työttömyyskorvausta koska et ole saatavilla töihin. Ja jos saisitkin siitä työkkäriltä korvausta niin silloin sitä ei todellakaan voi lopettaa itse kesken

Siis haluaako ne edes sinua sinne harjoittelemaan? Jos olet siellä päivät, et tietenkään saa työttömyyskorvausta koska et ole saatavilla töihin. Ja jos saisitkin siitä työkkäriltä korvausta niin silloin sitä ei todellakaan voi lopettaa itse kesken

Ennen ainakin oli sellainen kun " työnäyte" jossa sopimuksen voi purkaa ilman seuraamuksia. En tiedä onko sitä enää nykyisin.

Yhteistyössä