Palkka työpaikan vaihtuessa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voihan tessi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voihan tessi

Vieras
Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä... Olen ollut viisi vuotta henkilöstövuokrausyrityksessä töissä. Viimeisenä parina vuotena olen tehnyt firmalle pari hassua vuoroa. Ensimmäiset kaksi vuotta tein enemmän töitä (kaupan kassalla), mutten silti koskaan kovin paljoa, ehkä 0-15 vuoroa/kk. Nyt jos haen töihin erääseen kauppaan, jossa palkka tulee tes:n mukaan, saanko siellä palkkaa ikään kuin minulla olisi 5 buoden työkokemus? Ainakin tämä henkilöstövuokrausyritys on palkkaani nostanut, vaikken ole paljoa tehnyt. Eli siis säilyykö työkokemukseni, vai aloitanko uudessa paikassa kokemusvuoteni alusta, jolloin palkkakin on karkeasti arvioiden euron alhaisempi per tunti?
 
Kaupan TESsin mukaan työkokemusvuodet lasketaan yhteen.

Uudessa paikassa kokemusvuodet riippuvat tuosta henkilöstövuokrausfirmasta saadusta työtodistuksesta. Jos siellä on kerrottu vain: töissä osa-aikaisesti 01.07.2005-31.07.2010 niin tuo katsotaan viideksi vuodeksi. Koska eivät muusta tiedä.

Jos siellä taas sanotaan että on tehnyt 160 tuntia ajalla 01.07.2005 - 31.07.2010 niin tuosta saa kokoon vain kuukauden.
 
Kiitos vastauksista!

En ole vielä päättänyt työsuhdettani henkilöstövuokrausyrityksessä, joten en tiedä tuleeko työtodistuksessa lukemaan tekemäni tuntimäärä vaiko vain, että olen ollut palveluksessa ajalla jotain - jotain. Voiko jotakin siitä, miten työtodistuksessa tullaan asia ilmoittamaan, päätellä siitä, että palkkaani on korotettu, vaikken varmasti ole yhteensä tehnyt kaupan alan töitä kuin puoli vuotta täysipäiväisesti.
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä