Palkkaa lapsenvahdille - kuinka paljon?

persvakoonasana

Aktiivinen jäsen
19.06.2007
16 180
0
36
Kuinka paljon maksatte/maksaisitte lapsenvahdille, kun kyseessä kaksivuotiaan hoitaminen la-iltana klo 17-23. Kyseessä on tuttu sukulaistyttö, joka ei varmaankaan odota kummoisia summia. Samainen tyttö hoiti lastamme myös koko kevään ja kesän 2009 säännöllisesti, joten ovat toisilleen tuttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
20? + sipsit ja limpparit kun lapsi on laitettu nukkumaan :)

mä maksan ton mun lapsenvahille ja saa syödä meillä niin paljon ku jaksaa.
Palstalaisten mielestä alipalkattu.

No musta on ihan just oikea taksa!

ja tilistä lohkee ihan mukava summa jo lapsenvahille. jos enemmän maksaisin ni en pystyis töissä käymään.

20? + sipsit ja limpparit kun lapsi on laitettu nukkumaan :)

mä maksan ton mun lapsenvahille ja saa syödä meillä niin paljon ku jaksaa.
Palstalaisten mielestä alipalkattu.

No minun mielestä 20 euroa on jo varsin hyvä palkka! Ei ainaskaan enempää. Mitä te ootte aiemmin maksaneet?

Totta on, että täällä ehdotellaan liki 10 euron tuntipalkkaa. Mä olin kesällä kesätöissä, joissa palkka oli kympin tunti. Pesti oli lyhyt, ja päivä pitkä. onneksi en vahtia silloin tarvinut, tappiolle oisin jäänyt verojen jälkeen ;)

Nämä nykyajan "hienosti" kasvatetut kullannuput eivät TODELLAKAAN tee mitään 20 ?:lla.
Saati sitten vielä 6h töitä. Hah :D Eikös tämä 20 ? ole nykyään ns. limppariraha yhdelle päivälle.

Mä olin ajatellut jotain 40-50e + ne sipsukat jne, mutta onkohan sitten turhan paljon? Aiemmin ei olla maksettu mitään, kun iltahoidossa tyttö on ollut vain kaksi kertaa mummillaan. Keväällä ja kesällä kun sukulaistyttö (on muuten 19v. opiskelija, jos sillä on merkitystä ) oli vakituisesti meillä hoitajana (12 päivää/kk, joista puolet n. 8h ja puolet 2h), niin maksettiin könttäsumma/kk.

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Mä olin ajatellut jotain 40-50e + ne sipsukat jne, mutta onkohan sitten turhan paljon? Aiemmin ei olla maksettu mitään, kun iltahoidossa tyttö on ollut vain kaksi kertaa mummillaan. Keväällä ja kesällä kun sukulaistyttö (on muuten 19v. opiskelija, jos sillä on merkitystä ) oli vakituisesti meillä hoitajana (12 päivää/kk, joista puolet n. 8h ja puolet 2h), niin maksettiin könttäsumma/kk.

paljonko sillon maksoitte könttäsummana?
Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Mä maksaisin enemmänki mun lasten hoitajalle, mutta mulla ei yksinkertasesti oo varaa.
muoks. siis just ton 40-50? voisin maksaa satunnaisesta hoitamisesta. jos olisin enemmän tienaava.

Mä maksaisin enemmänki mun lasten hoitajalle, mutta mulla ei yksinkertasesti oo varaa.
muoks. siis just ton 40-50? voisin maksaa satunnaisesta hoitamisesta. jos olisin enemmän tienaava.

Hoitaja sai 560e/kk + ruoat. Ja kotitöitä tms. ei siis tarvinnut tehdä, oli vain lapsen kanssa. Ruoat teimme aina edellisenä päivänä valmiiksi. Hän asui tuolloin vielä kotonaan, joten tuo kaikki oli hänelle taskurahaa.

Ehkä mäkin maksan nyt sitten tuon 50e, vaikken olekaan kyllä hyvin tienaava. ;) Tarvitaan hoitoa niiin harvoin, että ei talous siihen kaadu.

me ollaan maksettu 8e/tunti.Jos hoitaja hoitaa lapsia sellaisena aikana jolloin lapsilla on ruoka-aika niin hoitaja saa ilman muuta syödä myös (tehdään sitä aina niin että riittää sillekkin).

Hoitaja sai 560e/kk + ruoat. Ja kotitöitä tms. ei siis tarvinnut tehdä, oli vain lapsen kanssa. Ruoat teimme aina edellisenä päivänä valmiiksi. Hän asui tuolloin vielä kotonaan, joten tuo kaikki oli hänelle taskurahaa.

Ehkä mäkin maksan nyt sitten tuon 50e, vaikken olekaan kyllä hyvin tienaava. ;) Tarvitaan hoitoa niiin harvoin, että ei talous siihen kaadu.

nojuu.. mä oon ajatellu 300-400? kuukaudelta jos saan pidemmän sijaisuuden.
Hitto, oliski toinenki pussi mistä laittaa lapsenvahille palkkaa.

Yhteistyössä