Palkkakyselyä?siivooja,kaupan ala ja henkilökohtainen avustaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työtön

Vieras
Eli noilta aloilta olen katsomassa töitä, iltaduunia ja palkkojen suuruuksia mietin. Yksi ystävä ainakin puhui että kaupassa harjoittelijan palkka on kaiketi 7.8?/h ja avustajien palkka muutamassa ilmoituksessa ollu 8-10?/tunti. Palkka kun osakseen ratkaisee mistä niitä töitä alan hankkimaan =)

se siivousduuni mitä iltasin teen muutamana päivänä viikossa on 7.36/h.. on niin raskasta työtä(ei tomisto siivousta!) niin meinaan jo kohta alkaa korotusta pyytääs.. tai sit vaan lähen kävelee..

Alkuperäinen kirjoittaja mimo:
se siivousduuni mitä iltasin teen muutamana päivänä viikossa on 7.36/h.. on niin raskasta työtä(ei tomisto siivousta!) niin meinaan jo kohta alkaa korotusta pyytääs.. tai sit vaan lähen kävelee..
mitäs työtä teet, kuulostaa niin tutulle?
siis itsekin siivoan paskalla palkalla

Alkuperäinen kirjoittaja helitsu:
Alkuperäinen kirjoittaja mimo:
mitäs työtä teet, kuulostaa niin tutulle?
siis itsekin siivoan paskalla palkalla

konepajalla sitä metallijätettä.. sitte ku siitä maksetaan vaan kahdelta tunnilta, niin siinä ei rennosti voi ottaa. tänäänki hikisenä hengästyneenä duunia tein.. mut kyllä se kuntoilusta menee :D sen puoleen ei valittamista.

oon henk.koht.avustaja, palkka 1450e/kk
siivosin myös tossa joku kuukaus sitten,yleiskorotuksen jälkeen nous normaali siivouksen palkka 7,55e.
kannattaa vaan kattoo millasta siivousta tekee..sillekkin on oma taulukkonsa,ja toi 7,35e on alinta jota periaattees sais toimistosiivouksesta,raskaimmista enemmän!
ja toi yleiskorotus tuli voimaan toukokuussa...

Alkuperäinen kirjoittaja työtön:
Eli noilta aloilta olen katsomassa töitä, iltaduunia ja palkkojen suuruuksia mietin. Yksi ystävä ainakin puhui että kaupassa harjoittelijan palkka on kaiketi 7.8?/h ja avustajien palkka muutamassa ilmoituksessa ollu 8-10?/tunti. Palkka kun osakseen ratkaisee mistä niitä töitä alan hankkimaan =)

Ainakin siinä kaupassa missä ite olen niin se on toi. Onneks mulla just nous palkka :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
oon henk.koht.avustaja, palkka 1450e/kk
siivosin myös tossa joku kuukaus sitten,yleiskorotuksen jälkeen nous normaali siivouksen palkka 7,55e.
kannattaa vaan kattoo millasta siivousta tekee..sillekkin on oma taulukkonsa,ja toi 7,35e on alinta jota periaattees sais toimistosiivouksesta,raskaimmista enemmän!
ja toi yleiskorotus tuli voimaan toukokuussa...

kiitos vinkistä.. en oo kehdannu pyytää enempää.. mut toi rohkaisee kyl.. ja en tosiaan siivoo toimistoa. mun työ on rankempaa ku rakennussiivoojan. mutta en vaan tee sitä kahdeksaa tuntia putkeen. ei sitä jaksaisi.. kukaan.

Oulussa henkilökohtaisen avustajan palkka keskimäärin 9,12 e h. Ois kiva tietää onko se kaikille sama kouluttamattomalle ja esim. hoitoalan koulutuksen saaneelle. Kunnalla lähihoitajan peruspalkka tällä hetkellä 12,31 e /h laskin huvikseni, että henkilökohtaisen avustajan palkka on yli 491 e huonompi kuin lähihoitajalla kuukaudessa ilman vuorotyölisiä.

Eli haluaisin itse saada meidät yhteen ja että joku ajaisi myös avustajien asioita. Olen liittänyt viestini omaishoitajien sivustolla, koska he tekevät samankaltaista työtä IHMISEN kanssa.
Käväisethän vilkaisemassa ja anna tietoa eteenpäin:
http://www.omaishoitaja.fi/viewtopic.php?f=16&t=1388

Mitenkäs teillä muilla siivoustyötä tekevillä, tuleeko teille lauantailisiä?
Itse teen siivousfirman kautta siivousta kaupassa ja meille ei makseta lauantailta erikseen lisiä vaan samat lisät kuin arkipäiviltä...

Kuka valkoihoinen enää tuollaista haluaa tehdä? Parempi hankkia koulutus ja kunnon työtä.