Palstadiagnoosia vailla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JONSERED Karhunkantaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JONSERED Karhunkantaja

Vieras
Potilas: Nainen, 36 v.

Oireet: Illalla alkanut kuume, yskää useita viikkoja, ensin kuivaa, viimeiset pari, kolme viikkoa sitkeää limaa. Nuhaa. Päänsärkyä. Lapset sairastaneet joitain viikkoja sitten jonkin kuumetaudin.

Diagnoosi: Jaa-a, kun tietäisikin... :whistle: Viruksen aiheuttama keuhkoputkentulehdus? Pitäisiköhän sitä lääkärissä käydä varoiksi?

Tänään ei ainakaan ehdi, mutsi lupasi ostaa lapsille juhlavaatteet, jos vain ehdimme kaupunkiin koulun jälkeen. Kuumetta en nyt viitsi edes mitata, luulisin, että hieman lämpöä on.

Vakuutelkaapa, että olen lähinnä kunnossa, eikä lääkäri voi asiaan vaikuttaa. Menen sitten, jos kuumeilua jatkuu pitempään. :)

Jos sulla on tuo nuha ja päänsärky kestäny yli 10 vrk, suosittelen lääkärille menoa. Viittaa siihen, ettei lima onteloista pääse pois ja sinne on syntynyt tulehdus. Höyryhengitys kunniaan ja lepoa, ei rehkimistä.

Veikkaisin jotain jälkitautia, poskiontelontulehdus tai keuhkoputkentulehdus. Oliko illalla korkeakin kuume? Tän päivän voi ehkä viel katsella, jossei kuume vallan mahottomaksi nouse, mutta voi olla, ettei mene ohi ilman ab-kuuria.

Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Jos sulla on tuo nuha ja päänsärky kestäny yli 10 vrk, suosittelen lääkärille menoa. Viittaa siihen, ettei lima onteloista pääse pois ja sinne on syntynyt tulehdus. Höyryhengitys kunniaan ja lepoa, ei rehkimistä.

No höh... Kaipa sitä on ihan lähiaikoina lääkärille mentävä. Olen yskinyt vasta kuukauden (?). Kuume on sentään tuore, eikä varmaankaan korkea, sillä en itse sitä juurikaan noteeraa. Mitä nyt silmien takana oli hassu tunne ja äijä mainitsi, että tunnun kerrankin lämpimältä.

Sarvikuonolla olen kuonoani huuhdellut, se helpottaa ainakin hetkellisesti.

Kiitos siitä, että vahvistitte sen, jonka jo tiesinkin: eli hengissä olen ja lääkärille menen... jahka saan aikaan. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja caysa:
Mä söin juuri antibiootit samanlaisesta..... Pitkään jatkunut yskä ja flunssanen olo - sit nousi kuume. Parempi hakee lääkkeet ettei joulu mene pilalle.....

Jouluhan on aina pilalla! Mieluummin kipeänä kotona, kuin terveenä sukuloimassa. Paitsi lasten kannalta...

Paranitko nopeasti lääkkkeiden kanssa? Lauantaina olisi anopin 70-vuotisbileet, joihin pitäisi päästä. :whistle:

Yhteistyössä