Palstalla notkumisesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräs äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eräs äiti

Vieras
Tajuan sen oikein hyvin, että nettiin ja tähän palstaankin voi jäädä hyvin helposti koukkuun...olen nimittäin itsekin joskus koukussa molempiin ollut...mutta mutta...

Ajatteletteko koskaan, että teillä ehkä valuu iso osa elämästä hukkaan, kun roikutte netissä? Itsekään en suostunut sitä tosiasiaa aiemmin myöntämään, edes itselleni, mutta sitten yks kaunis päivä vaan sen tajusin...sen nimittäin, että suurinpiirteen en näe lasteni kasvavan, kun roikun kaiket päivät vaan netissä! Se oli aika järkytys tajuta!
Kotityötkin jäivät aina roikkumaan ja koti oli melko läävä...
Nolottaa jotenkin tuo aika.

Olen onnellinen, ettei tämä ole enää minulle niin tärkeä!:) Ajattelin vain sanoa, että voi sen elämän kuluttaa "hieman" viisaamminkin ja täyteläisemmin, kuin silleen että on päivät plussapalstalla ja vastaa kilvan ketjuun "luettele 6 ekana mieleen tulevaa nikkiä"...hmm...joo.:)

Vähän vaihtelee, nyt olen taas asunut täällä, mutta viikon päästä parannan tapani :whistle: ja meidän mökki ei ole sikolätti eikä ole pyykit pesemättä tai lapset hoitamatta..

mä myönnän käyttäväni aikaani aika paljon täällä,mutta joka päivä ulkoillaan kaksi kertaa 1-2h kerrallaan,kaupassa käydään,koti on siisti,lapsi on siisti ja ruokaa teen myös päivittäin.Pääsääntösesti olen täällä lapsen päiväuniaikana n1-3h ja kun lapsi mennyt iltaunille niin n 2h ja joskus saatan piipahtaa lyhyemmän ajan esim kun lapsi katsoo pikkukakkosta tms,ja surffailen samalla myös muualla netissä,en aina päivystä täällä=)

Itse en koe että mulla olisi palsta riippuvuus/netti riippuvuus.
Enkä ole ajatellut että elämäni tästä hukkaan menisi.
Kone on auki 15-17h/vuorokausi.En silti tässä koneella istu kuin aina hetkin välillä. Käyn välillä tässä koneella lukemassa ja kirjoittelemassa.
Kotitöitä teen,hoidan lapset, ja on muutakin elämää.

No oho! Aika kroonikko sais olla, jos lapset ois hoitamatta ja koti sikolätti. ;)

Mä olen koneella päivästä riippuen 0-3 tuntia ja ihan_varmasti näen lasteni kehittyvän ja kasvavan ja meillä ei ole ikinä sellaista sekasortoa, joka voisi selittyä mamman nettiriippuvuudella.

Eikä mene mun elämäni tässä rentoutuessa hukkaan, päinvastoin. Mä olen tutustunut uusiin kivoihin ihmisiin- joo- jopa irl tätä kautta, opin uutta, vaihdan mielipiteitä, kaikki se on tosi jees kotiäidin maailmassa. Mun mielestä se lukeminen tai tv:n katselu ei ole yhtään sen ihmeempää, päinvastoin, sehän on kovin yksipuolista. :whistle:

minä myönnän et olen koukussa tähän palstaan, joskaan sen takia ei jää kotihommat eikä lasten perustarpeet hoitamatta. lasten kanssa leikkiminen kyllä :ashamed: mutta vähän leikin heidän kanssa ennen nettiäkin.. touhuavat kahdestaan. mä nettailen silleen, et mulla on oikeastaan koko ajan netti ja tää palsta auki ja olen tässä aina muiden hommien lomassa. tänäänkin olen jo siivonnut, syöttänyt lapset, pessyt 2koneellista pyykkiä, putsannut akvaarion ja laittanut lapset nukkumaan :D ja roudannut valtavan määrän pyykkejä kaappeihin.. enkä kuole vaik välillä poistun pidemmäksikin aikaa koneen äärestä, esim viikonlopuksi.

Harvoin notkun palstalla yhtäjaksoisesti niin pitkiä aikoja, että sinä aikana olisi voinut oikeasti tehtä jotain järkevää. Tänään aamupäivällä olen ehtinyt pestä pyykkiä, tehdä työjuttuja, maalata vaatekaappien ovet, maksaa laskuja ja käyttää koiran ulkona. Ja notkua palstalla.

On mullakin muuta elämää kuin pelkkä koneella istuskelu ja netti, kotihommat vaatii oman veronsa, tytön kanssa yritän olla vaikka hän on paljon kavereittensa kanssa ja pian alkaa koulut niin en näe muutamaan tuntiin päivässä tyttöä, nytkin on lähettävä laittaa pyykkikone laulamaan ja toi tytön huoneen siivous on vielä kesken, mä teen sen loppuun, tyttö meni kirjastoon, onhan tässä näitä hommia ilman että koneella olisin koko ajan.

Itse totesin juuri viikonloppuna jutellessani saksalaisen pariskunnan kanssa, että mun saksankielen taito on mennyt todella kehnoksi, palstailun sijaan päätin ruveta opsikelemaan itsekseni saksaa. Ihan vaan saksankielisistä sisutuslehdistä ajettelin aloittaa...

Minen roiku täällä muuten ku tekemisen puutteesta :saint:

No ei, mutta ihan tottahan se on.. mies on päivät töissä eikä satu kotitöitä olemaan roikkumassa ja poikakin ottaa tuolla tirsoja. Ja vaikka mulla ois tää sivu auki, se ei tarkota etten vois samalla tehdä jotain muutakin.

Kun minä roikun netissä aamupäivisin niin minulla on vapaapäivä, tällöinkin olen melkoisen tehokas sillä maksan laskut netissä, vastaan sähköposteihin, luen uutiset kahvikupposen kera ja sitten kurkkaan palstalle. Kun kaksi mukia kahvia on juotu ja silmät auenneet niin nousen koneelta pois ja menen kotihommiini tai lähden johonkin. Työaikana en netissä ehdi käydä edes yövuorossa. Jotkut lukee paksun sanomalehden aamukahvin kera, minä en.. eniten mulla menee aikaa hukkaan univelkojen nukkumiseen, mutta sallin senkin itselleni, ja kaikkein eniten tunnen syyllisyyttä siitä kun en näe lapseni kasvua ja juttuja aina kun saatan olla 15 tuntisia päiviä töissä. Niin ja sanomalehden luen muuten vessassakäydessäni, olen siis siinäkin perin juurin tehokas. Ja jos illalla tai yön tunteina kurkkaan palstalle niin joko mun pitää istua tässä lapseni pyynnöstä muutenkin, haluaa joskus että istuskelen koneella kunnes hän nukahtaa (kone on hänen huoneessaan) tai sitten en jaksa enää mitään muuta eikä telkkarista tule mitään. Että en mä nyt oikein tajua miten mun elämä hukkaan menee, tämä netti on osa elämääni, sisältyy siis arkirutiineihin, mutta en minä mitään hukkaa mihinkään.

Yhteistyössä