Palstamamma kaupassa tinkimässä alennusta :D :D :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaiken jo nähnyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaiken jo nähnyt

Vieras
Olin eräässä lastenvaateliikkeen alennusmyynnissä ja siellähän nyt luonnollisesti on aina sitä tungosta kuin tönimistä ja joskus jopa käsistä repimistä mutta tnään näin jotain aivan uutta mihin en koskaan ennen ole törmännyt,
tai en ole huomannutsitten :D :D

Mamma oli pakannut kasan vaatteita lastenvaunun päälle,
eräs valkoinen vaate sitten häneltä putosi ja juuri kun olin huomauttamassa hän työnsi kärrit sen päälle:/
sanoin että tuo tippui sinulta.
Mamma otti nutun ja kiitti mutta mitä tekee kassalle päästyään :O :D :D

Alkoi vaatimaan lisä alennusta tuosta nutusta kun se on jo valmiiksi likainen :laugh:
Alennusta ei herunut
ja mamma lopulta osti tuon sillä ale summalla mikä sille tuli hinnaksi,
mutta muisti kyllä tuhahdella mennessään että älkää sitten ostako valmiiksi likaisia vaatteita sillä niistä ei lisäalea tipu.
Oikeasti,
olin itse niin :O
että en saanut sanaa suustani (onneksi kauppa ei sitä lisä alea antanut)

Toinen myyjä vielä jäi pohtimaan (ääneen minun vuoroni kassalla aikana)
olisiko tuolle pitänyt sittenkin antaa vaikka sukat kaupanpäälle
jolloin minä sitten kerroin tuon tapahtuneen ja oli myyjilläkin sen jäkeen :O :O :O

Vaatehan oli likainen. En ymmärrä miksi osti sen silti. Menisi edes palauttamaan sen ja kyllä asiakkaalla on oikeus vaatia hinnanalennusta viallisesta tuotteesta. Myyjällä ei ole pakko antaa sitä mutta onhan likaisen vaatteen myynti hankalaa.

Vaatehan oli likainen. En ymmärrä miksi osti sen silti. Menisi edes palauttamaan sen ja kyllä asiakkaalla on oikeus vaatia hinnanalennusta viallisesta tuotteesta. Myyjällä ei ole pakko antaa sitä mutta onhan likaisen vaatteen myynti hankalaa.

Et tainnut huomata, että tuo alennusta vonkaava asiakas likasi tuotteen itse

No jos sen itse sottaa niin ei siitä tartte enää lisäalennusta saada. Eriasia sellanen jota ostaja ei itse ole sotannut.

No jos sen itse sottaa niin ei siitä tartte enää lisäalennusta saada. Eriasia sellanen jota ostaja ei itse ole sotannut.

Se ei muuten mene noin vaan vahinko kuuluu tähän. Jos joku tahallisesti likaa on asia aivan toinen. Vaateliikkeissä vaatteita putoilee jatkuvasti lattialle ja jos jotkut vaatteista selkeästi likaantuvat niin vaatteesta kannattaa kysyä alennusta. Samoin vaikkapa pakatussa tuoteessa jos pakkaus on viallinen niin siitäkin kannattaa kysyä alennusta. Jo alennetusta tuotteesta voi myös saada lisää alennusta tietenkin. Tuotteen saa myös palauttaa eli vaikka jotkut liikkeet laittavat ettei palautusoikeutta niin aivan varmasti voitatte jos vedätte asian kuluttaja-asiamiehelle. Ostan itse paljon etenkin vaatteita mutta myös palautan niitä paljon. Ostopäätöksellä tuntunut tunne pitää olla sama vielä kotona ja tällä taataan turvaa heräteostoksiin. Ulkomailla shopatessa tilanne on sitten hankalampi ja minullekin on heitetty rahat takaisin jopa lattialle ja voi myös käydä niin huonosti ettet saa rahojasi takaisin ja riitatilanne voi olla melkoinen.

Se ei muuten mene noin vaan vahinko kuuluu tähän. Jos joku tahallisesti likaa on asia aivan toinen. Vaateliikkeissä vaatteita putoilee jatkuvasti lattialle ja jos jotkut vaatteista selkeästi likaantuvat niin vaatteesta kannattaa kysyä alennusta. Samoin vaikkapa pakatussa tuoteessa jos pakkaus on viallinen niin siitäkin kannattaa kysyä alennusta. Jo alennetusta tuotteesta voi myös saada lisää alennusta tietenkin. Tuotteen saa myös palauttaa eli vaikka jotkut liikkeet laittavat ettei palautusoikeutta niin aivan varmasti voitatte jos vedätte asian kuluttaja-asiamiehelle. Ostan itse paljon etenkin vaatteita mutta myös palautan niitä paljon. Ostopäätöksellä tuntunut tunne pitää olla sama vielä kotona ja tällä taataan turvaa heräteostoksiin. Ulkomailla shopatessa tilanne on sitten hankalampi ja minullekin on heitetty rahat takaisin jopa lattialle ja voi myös käydä niin huonosti ettet saa rahojasi takaisin ja riitatilanne voi olla melkoinen.
Taidan jatkossa tiputtaa aina kalliimmat vaateostot "vahingossa" lattialle ;)
astua päälle ja mennä kassalle vinkumaan alennusta :D

Tästä tuli heti mieleen mun liike joka oli Turussa :). Asiakkaat tahallaan laittoivat vaatteet liikaiseksi, jotkut harrastivat jopa tätä että saa ne rikki edes pikkasen jollai tavalla. Ei tässä vielä mitään, en kehtaa edes kertoa miten jotkut verkkokaupan asiakkaat harrastaa vaikka kysessä olisi kalusteet. En ymmärrä että ihmiset haluavat kaikki saada melkein ilmaiseksi tavalla tai toisella, eikä ne tajua, kuinka paljon yrittäjänä pitäisi tehdä töitä että saa edes maitorahaa kaikki kuulujen jälkeen

Tästä tuli heti mieleen mun liike joka oli Turussa :). Asiakkaat tahallaan laittoivat vaatteet liikaiseksi, jotkut harrastivat jopa tätä että saa ne rikki edes pikkasen jollai tavalla. Ei tässä vielä mitään, en kehtaa edes kertoa miten jotkut verkkokaupan asiakkaat harrastaa vaikka kysessä olisi kalusteet. En ymmärrä että ihmiset haluavat kaikki saada melkein ilmaiseksi tavalla tai toisella, eikä ne tajua, kuinka paljon yrittäjänä pitäisi tehdä töitä että saa edes maitorahaa kaikki kuulujen jälkeen

TOTTA, mullakin olis pari aika huvittavaa esimerkkiä :D
Ihmiset on kyllä törkeitä

Alkuperäinen kirjoittaja kooäffä;29679901:

Minulla esimerkkiä on aivan liika uran aikana :eek:. Totta on että ihmiset törkeitä, välillä ihmettelen miten asiakas voi olla aina oikeassa

Alkuperäinen kirjoittaja kooäffä;29679901:

Mullakin olis muutama huvittava ja hassunhauska esimerkki, mut ei kerrota jooko, hihitellään vaan tällei keskenämme jooko :D

[QUOTE="heip";29679921]Mullakin olis muutama huvittava ja hassunhauska esimerkki, mut ei kerrota jooko, hihitellään vaan tällei keskenämme jooko :D[/QUOTE]

Kun ei ole hyvää huuta jos kauppa on toiminnassa

Minulla esimerkkiä on aivan liika uran aikana :eek:. Totta on että ihmiset törkeitä, välillä ihmettelen miten asiakas voi olla aina oikeassa

Ja välillä tulee sellainen olo, että mitä ne oikein ajattelee, onko ne aivan tyhmiä.
Kerrankin meille palautettiin tuote joka oli muka rikki ja kamalat valitukset mukana yrityksen toiminnasta. Lopulta selvtin hänelle, ettei ollut ostanut tuotetta edes meiltä (meillä ei myydä just sitä tuotetta), vaan jostain toisesta liikkeestä :O eikös nyt kannattaisi ennen valittamista edes muistella, että mistä se tuote tulikaan ostettua

Alkuperäinen kirjoittaja kooäffä;29679940:
Ja välillä tulee sellainen olo, että mitä ne oikein ajattelee, onko ne aivan tyhmiä.
Kerrankin meille palautettiin tuote joka oli muka rikki ja kamalat valitukset mukana yrityksen toiminnasta. Lopulta selvtin hänelle, ettei ollut ostanut tuotetta edes meiltä (meillä ei myydä just sitä tuotetta), vaan jostain toisesta liikkeestä :O eikös nyt kannattaisi ennen valittamista edes muistella, että mistä se tuote tulikaan ostettua

Mä luulen ne luule me yrittäjät olemme täysin hölmöjä :) tai emme huoma kai kaikkia. Mulla kans on ollut asiakkaat jotka teki valitukset tuotteista jotka eivät edes ostaneet meiltä, yhden kanssa menin jopa käräjille asti, tämän takia ja kerran kun meidän työntekijä mokasi ja palautti väärään summan, eli 1,80-eur hän unohti laittaa, se kerki tehdä jo rikosilmoituksen, ale 2sta eurosta, ennen kun me huomasimme virheen järjestelmässä ja kyseiselle asiakkaalle siis teimme tarjouksen siksi rahan palautus on tullut, esimerkkejä on monta. Yrittäjällä pitäisi olla rautaiset hermot ;)

Mä luulen ne luule me yrittäjät olemme täysin hölmöjä :) tai emme huoma kai kaikkia. Mulla kans on ollut asiakkaat jotka teki valitukset tuotteista jotka eivät edes ostaneet meiltä, yhden kanssa menin jopa käräjille asti, tämän takia ja kerran kun meidän työntekijä mokasi ja palautti väärään summan, eli 1,80-eur hän unohti laittaa, se kerki tehdä jo rikosilmoituksen, ale 2sta eurosta, ennen kun me huomasimme virheen järjestelmässä ja kyseiselle asiakkaalle siis teimme tarjouksen siksi rahan palautus on tullut, esimerkkejä on monta. Yrittäjällä pitäisi olla rautaiset hermot ;)

Niimpä, mutta toisinpäin homma ei toimi ollenkaan. Meilläkin joskus ollut X tuote jonka asiakas on tilannut niin loppu ja ollaan laitettu XX (sama tuote mutta isompi) eikä olla laitettu mitään selvennysviestiä mukaan, ajateltu että ompahan ainakin tyytyväinen kauppaan, niin YKSIKÄÄN ei ole laittanut mitään viestiä, että tuli vahingossa väärä :D no eivätpä tietenkään kun saivat itse paremman.

Toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitan, en tuon tarkemmin oikein voinut selittää :D

v***u, mikä idiootti.

ja tiedoksesi: Suomessa EI OLE olemassa mitään yleistä palautusoikeutta missään muussa, kuin etämyynnissä ja kotimyynnissä. piste. kaikki palautusoikeudet, mitä sinäkin tunnut ahkerasti käyttävän, ovat aina kaupan asiakkaalle antamia vapaaehtoisia ja ylimääräisiä etuuksia..
ota selvää asioista, niin ei tartte lattialta rahojaan keräillä.

Yhteistyössä