Palstan miehet.. kymyksiä teille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja up&go
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikä siinä sitten niin kamalasti ahdistaa, jos joku elää elämäänsä palstamääritelmän mukaan snobisti tai hienostellen? Mie oon ite aika järkyttynytkin ollut näin aikuisena havaitessani, ettei kaikki viekään teatteriin vaihtokenkiä mukanaan tai että ei tunnisteta laseja/ruokailuvälineitä toisistaan tms.

Kyllä miekii osaan vaihtaa päälle sellasen täysin huolettoman vaihteen, ei siinä mitään. Mutta en ymmärrä, miksi annetaan ymmärtää, että tapakasvatus olisi vain erittäin epätoivottu ja sietämätön asia?

Mikä siinä sitten niin kamalasti ahdistaa, jos joku elää elämäänsä palstamääritelmän mukaan snobisti tai hienostellen? Mie oon ite aika järkyttynytkin ollut näin aikuisena havaitessani, ettei kaikki viekään teatteriin vaihtokenkiä mukanaan tai että ei tunnisteta laseja/ruokailuvälineitä toisistaan tms.

Kyllä miekii osaan vaihtaa päälle sellasen täysin huolettoman vaihteen, ei siinä mitään. Mutta en ymmärrä, miksi annetaan ymmärtää, että tapakasvatus olisi vain erittäin epätoivottu ja sietämätön asia?

Oliko tämä kysymys minulle?
en kyllä usko, varmaan yleisesti vaan heitit :) minua ei ainakaan ahdista ihmisten erilaisuus. Kaikenlaisia ihmisiä tarvitaan. Ne jotka jaksaa kouluttautua ja ovat kiinostuneita edistämään asioita ovat hyvin tarpeellisia. Myöskin ne jotka tekevät ns. hanttihommat ovat ihan yhtä tarpeellisia.

Sossupummeista en keksi mikä olisi heidän tarkoituksensa.. ehkä tuoda lisää lapsia tähän maahan..?

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen

Mikä siinä sitten kamalasti ahdistaa, jos joku EI elä elämäänsä tuolla palstasnobi-määritelmällä, vaan uskaltaa olla luonnostaan sellainen kuin on, eikä esitä mitään turhan hienostunutta.

Miksi teatterissa pitäisi olla vaihtokengät mukana? Jos kotoa lähtiessä laittaa hyvät, siistit ja mukavat jalkineet, miksi pitäisi teatterissa ne kengät vaihtaa?
Ehkä en ole riittävän paljoa lukenut, mutta en kyllä tätä kohtaa ymmärrä.

Ja ei kai se, ettei snobeile, tarkoita automaattisesti sitä, ettei olisi omaksunut minkäänlaista tapakasvatusta ?

Mikä siinä sitten kamalasti ahdistaa, jos joku EI elä elämäänsä tuolla palstasnobi-määritelmällä, vaan uskaltaa olla luonnostaan sellainen kuin on, eikä esitä mitään turhan hienostunutta.

Miksi teatterissa pitäisi olla vaihtokengät mukana? Jos kotoa lähtiessä laittaa hyvät, siistit ja mukavat jalkineet, miksi pitäisi teatterissa ne kengät vaihtaa?
Ehkä en ole riittävän paljoa lukenut, mutta en kyllä tätä kohtaa ymmärrä.

Ja ei kai se, ettei snobeile, tarkoita automaattisesti sitä, ettei olisi omaksunut minkäänlaista tapakasvatusta ?

Tää on varmaan naisille, koska suurinosa niistä kauneimmista korkkareista vetää pitkillä matkoilla jalat verille ;D

Kiitoksia, Jotenkin olen mieltänyt palstalla kirjoittelevan miehen juurikin koulutetuksi. En siis sellaiseksi joka viettää äijien kanssa peli-iltaa matsia katsoen ja kaljaa juoden. Voin tietty olla väärässäkin :)
Ja juu kuvittelen myös, että ne koulutetut ei vietä äijäiltoja vaan illat menee töiden parissa..

Minä nyt en ole koulutettu, ellei sitten useita keskeytettyjä yliopisto-opintoja lasketa. No sentään aikuskoulutuksen kautta tradenomin paperit tulee kohta. Mutta suurin osa ystävistäni omaa ylemmän korkeakoulututkinnon. Nykyään moni noista on aika työkeskeinen, mutta ei se täysin poissulje "äijäiltoja". Kyllä mulla semmosia yhä on, tosin harvakseltaan. Ja kaavakin on aika perinteinen. Otetaan olutta, saatetaan kattoa urheilua ja jutella. Ehkä (ainakin osa) puheenaiheista on vähän korkealentoisempia (???).

ette käyneet missää etkoilla tai jatkoilla ja taksi ajoi sisälle porstuaan?

Silloin kun käydään teatterissa/oopperassa, ei yleensä mennä sellaisille jatkoille, missä ooppera-asu olisi muutenkaan käytännöllinen, eikä siis myöskään kengät.
Jos pari viinilasia nautitaan läheisessä ravintolassa, ei yleensä hirveitä kävelymatkoja tule ja joraamaan ei ihan niissä asuisteissa tule yleensä muutenkaan mentyä.
Ja kyllä nyt aina sisälle asti pääsee popoilla kuin popoilla.

Olipas kiva avaus ap, oikeesti mielenkiintosta vähän lukea noista palstan kakslahkeisista. :)

Anteeks nyt että spämmään tätä miesketjua, mut tuli vaan mieleen, että itse en tunne yhtäkään ihmistä (naista tai miestä), joka ei lukis kirjoja. :confused:

• Tykkää
Reactions: up&go
Ma olen ulomailla asuva suomalainen.Mulla on kolme aikuista lasta .kouluista joita olen kaynyt voisin mainita hard knoks.
Olen hitsari ammatiltani tallakertaa ja kayn tyossa 7 paivaa 12 tuntia paiva ja 7 paivaa vapaata.
Olen oppinut paljon uutta mita suomalaisuus on ja kuinka suomalaiset kayttaytyy taman palstailun valityksella.

Ootko sää mies?! :O

Oon pitänyt sua aina naisena. :D :ashamed:

Yhteistyössä