palstatohtorit mikä mulla on?

19.08.2006
887
0
16
vasen pohje on ollut koko päivän kipeä kun sillä kävelee. siis astuessa tuntunut kipeelle....nyt kun makaan sängyllä siihen pakottaa ja välillä tunne....hmm ihan kuin elohiiri olisi siellä pohkeen sisällä...syvemmällä :o :o :o

eikös tukos kuumota? en ole urheillut enkä tehnyt muutenkaan mitään ihmeita. viime yönä koski selkään ja jonkin verran selkään päivälläkin tuikki...voisiko selästä johtuvaa olla? joku hermo jumissa? hitsi kun huomenna olis vielä pari työkeikkaa tehtävänä eikä ennättäis lääkäriin :/

Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Toivottavasti ei ole veritulppa tai tukos. Tai sitten on vain pohjelihas juntturassa.

No ei se nyt mikään maailmanloppu olisi vaikka tukos olisikin. Et kuole siihen tänään etkä huomennakaan :)
Onko pohje pinkeä? Veritulpassa pohje on aristava, paksu (ei aina), kuumottava (ei aina) ja pinkeä (lähes aina).
Mieti onko sinulla joku altistava tekijä; e- pillerit, leikkaus lähimenneisyydessä, lentomatka, pitkä automatka.

Voi olla myös ns. Bakerin kysta, joka on polven nivelen nestepussin turvotus, se voi turvottaa ja pinkeyttää koko säären. Mutta silloin polvitaivekin yleensä arka ja turvonnut.

Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
Toivottavasti ei ole veritulppa tai tukos. Tai sitten on vain pohjelihas juntturassa.

No ei se nyt mikään maailmanloppu olisi vaikka tukos olisikin. Et kuole siihen tänään etkä huomennakaan :)
Onko pohje pinkeä? Veritulpassa pohje on aristava, paksu (ei aina), kuumottava (ei aina) ja pinkeä (lähes aina).
Mieti onko sinulla joku altistava tekijä; e- pillerit, leikkaus lähimenneisyydessä, lentomatka, pitkä automatka.

Voi olla myös ns. Bakerin kysta, joka on polven nivelen nestepussin turvotus, se voi turvottaa ja pinkeyttää koko säären. Mutta silloin polvitaivekin yleensä arka ja turvonnut.

Tuossapa tiivistettynä tärkeimpiä syitä ja oireita. Juuri näin.

ei ole mitään "riskitekijöitä", mulla on ollut kerran tulppa (ei jalassa kylläkään) ja sen jälkeen en ole saanut käyttää enää pillereitä...jalka edelleen kipeä, pitää varmaan huomenna mennä lääkäriin. Ihmeellisesti pohjetta "syyhyttää", mutta ei se onneksi kuumota

Mulla jalat tulee todella kipeäksi, niin että käveleminen vaikutuu, ihan vaan väsymyksestä, uupumuksesta ja stressistä. Kiva yhdistelmä töissä, kun mitä kiireisempää on, sitä varmennin kävelen huonosti ja se tietysti hidastaa työntekoa...

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mulla jalat tulee todella kipeäksi, niin että käveleminen vaikutuu, ihan vaan väsymyksestä, uupumuksesta ja stressistä. Kiva yhdistelmä töissä, kun mitä kiireisempää on, sitä varmennin kävelen huonosti ja se tietysti hidastaa työntekoa...

mulla kipu ja outo tunne vain toisessa jalassa ja siinäkin vain yhdessä kohtaa, keskellä pohjetta, syvällä.... :/ ja tuntuu eniten kun astuu ja on varpaat maassa, kantapää ilmassa

Alkuperäinen kirjoittaja ihmistenedessä:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

mulla kipu ja outo tunne vain toisessa jalassa ja siinäkin vain yhdessä kohtaa, keskellä pohjetta, syvällä.... :/ ja tuntuu eniten kun astuu ja on varpaat maassa, kantapää ilmassa

Hei mulla oli joku aika sitten samantapaista :O Ihan kun pohje olis "jumissa" , erityisemmin kipeä se ei ollut. Venyttelin koko koipea ylhäältä asti niin ihan kuin olisi helpottanut se..

Alkuperäinen kirjoittaja ihmistenedessä:

ei ole mitään "riskitekijöitä", mulla on ollut kerran tulppa (ei jalassa kylläkään) ja sen jälkeen en ole saanut käyttää enää pillereitä...jalka edelleen kipeä, pitää varmaan huomenna mennä lääkäriin. Ihmeellisesti pohjetta "syyhyttää", mutta ei se onneksi kuumota

Ai, sulla on ollut tulppa jo aiemmin. Sillon kyllä kannattaa käydä lekurilla. Joskus riittää riskitekijäksi vaan geenit. Ja, kyllä, usein kuumotus liittyy oireisiin. Ainakaan ei kannata nyt alkaa urheilemaan tai muuten rasittaa jalkaa.

mun polves on jonkillainen neste pussi vissiinki joka heiluu sisällä vapaasti oikean-polven vasemmalla puolella,polvi on reilusti isompi kuin toinen ja on aika kipee mitä pitääs tehdä?

Yhteistyössä