palstatohtorit paikalle kiitos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä harmailee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myymä harmailee

Vieras
Eli mulla on ollut pari viikkoa kutinaa iltaisin toosassa ja välillä kirvelyä pissatessa. Pissatulehdus katsottu ja sitä ei ole. OIreet hävisivät toviksi ja palasivat taas
Hiivalääkkeen otin pari päivää sitten ja nyt oireet alkoi taas :( Mitä ihmettä tää on?

Tottakai se voi olla ja siltä se kuulostaa. Eihän aina antibioottikuurikaan tehoa kun kuuri onkin liian lyhyt. Mullekin monesti määrätty esim. viikon kuuri ja heti kohta kuurin päälle oireet on palanneet. Kun kuuria on jatkanut niin tauti on talttunut. Ei hiiva välttämättä yhdellä hoidolla tartu, uutta hiivakuuria putkeen!

Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Tottakai se voi olla ja siltä se kuulostaa. Eihän aina antibioottikuurikaan tehoa kun kuuri onkin liian lyhyt. Mullekin monesti määrätty esim. viikon kuuri ja heti kohta kuurin päälle oireet on palanneet. Kun kuuria on jatkanut niin tauti on talttunut. Ei hiiva välttämättä yhdellä hoidolla tartu, uutta hiivakuuria putkeen!

No saako raskaana ottaa noita kuureja ihan putkeen huolettomasti?

kyllä ainakin canestenia saa, varmista vaikka apteekista mutta se on ihan turvallinen paikallishoito lääke, ei siitä ole mitään vaaraa sikiölle. Apteekissa on farmaseutti aina paikalla jolta saat itseasiassa yhtä hyvää tietoa lääkkeistä kun vaikkapa terveyskeskuksen neuvonnasta (sairaanhoitajalta) joten voitha kysyä huomenna apteekista mitä suosittelevat, eli otatko saman hoidon uudelleen vai jonkun toisen kuurin.
Itse saattaisin kyllä kallistua saman lääkkeen puolelle, mutta joskus vaihtamallakin paranee.. kysy farmaseutilta rohkeesti!

Tai vaikka epäspesifi emätintulehdus. Lääkäri erottaa sen hiivasta tehdessään sisätutkimusta. Johtuu samasta syystä eli tasapaino heilahtanut.

Itse hoidin joskus hiivaa kauan ja hartaasti, välillä helpotti, välillä meni pahemmaksi kunnes menin lääkäriin ja olikin tuo epäspesifi emätintulehdus. Sain siihen kuurin ja homma oli ohi. Siitä opin, että kaikki kutina ei aina ole hiivaa. =)

Yhteistyössä