paluu vaippaan..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti -79-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiti -79-

Jäsen
21.04.2007
555
0
16
Loviisa
Meidän poika on nyt 2v3kk..no ei vielä kovin iso,mutta meillä oltiin jo melkein kaksi viikkoa täysin kuiva ja sitä ennenkin jo pitkään vaippa pysyi yleensä kuivana...osasi ilmoittaa kun on pissa tai kakka hätä ja kävi jo omatoimisestikkin potalla. Mutta nyt parina päivänä on vahinkoja alkanut pöksyihin tulemaan ja tänään niin useasti,että oli pakko laittaa vaippa. Pissasi potalle ja kohta perään pieni liraus housuihin tai sitte kaikki..kakankin teki tänään housuun. Eilen pyysi itse saada vaipan..Olen yrittänyt kehua ja kannustaa potalle ja itsekkin iloitsi,kun osaa tehdä ja sai hienoja isojen poikien pikkuhousujakin..Miten te muut olette tässä tilanteessa toimineet ja onko tälläistä vaihetta kauan kestänyt?

..että perheessä ei ole tapahtunut mitään muutoksia eikä edes lähipiirissä..ja pikkusiskokin on jo kohta 9kk,joten ei siihenkään oikein voi vedota että olisi juuri saanut pikkusiskon ja mustasukkaisuudesta pissimistä tekisi. Huomiota molemmat saavat paljon ja poika on jopa enemmän viettänyt aikaa sylissä,kuin pikkusisko..

Hei! Meillä tyttö on 2v2kk. Vaipasta luovuttiin kesän alussa ja kuivaksi oppiminen tapahtui tosi nopeasti, ( Unilla käytetään edelleen vaippaa) Nyt on myös meillä ruvennut tulemaan takapakkia. Unohtaa ajoittain kertoa pissihädästään. Ja kerran pissasi jopa minun syliini, ilmoitti vaan, että nyt tulee pissi. En tiedä onko tämä osana jotain uhmaa... Välillä olen laittanut vaipan, kun lähdetään esim. autolla kauppaan, mutta muuten annan olla ilman vaippaa päivisin. Eiköhän se taas kohta helpota. Nyt vaan kovasti kehun, kun pissi tulee pottaan/pönttöön!

Meillä on myös tullut noita takapakkivaiheita. Joskus kestää päivän, joskus viikon. Ikäväähän se on kun pestävää ja siivottavaa tulee, mutta minä en ainakaan aio palata vaippaan kun kerran siitä on päästy. Joskus kyllä olen varuiksi esim. automatkalla laittanut "pissakapinapäivänä", mutta silloinkin vaippa on yleensä pysynyt kuivana. Poika 2 v 1 kk ja päiväkuiva (siis noin suunnilleen) ollutnoin 2 kk.

Meilläkin tyttö 2,5v on ollut päiväkuiva alkuksesästä lähtien. Sitä ennen yritettiin keväällä vaipattomaksi (potalla oli käynyt iltapissalla jo hyvän aikaa) ja ihan hyvin lähti alkuun mutta sitten tuli stoppi. Ja mikään ei auttanut, siirsimme sitten muutamalla kuukaudella koko hommaa. Ja totesin tämän olevan hyvä juttu ainakin meillä. Nykyään tulee joskus vahinkoja. Öisin on vaippa käytössä, ja kakka tulee vaippaan vielä.

Tyttömme oppi pitämään pikkuhousuja vasta nyt elokuussa ja käy yleensä itse potalla pissillä ja kakalla, mutta joskus tulee vahinkoja.. Yhden kerran seisoi potan vieressä ja pissasi housuun silti, sanoi vaan, että pissi tuli ! Toisen kerran meni ihan muuhun huoneeseen ja huusi sieltä, että pissi tuli housuun ! Eli on opettelua vielä.Yölläkin on välillä ilman vaippaa, jos malttaa tehdä hyvin iltapissit, jos ei onnistu, niin laitamme vaipan yöksi. Ikää hänellä on jo 3 vuotta ja 2 kk.

Yhteistyössä