Panacodia koko raskauden ajan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolissaanmuttakipeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolissaanmuttakipeä

Vieras
Onko joku syönyt? Sujuiko kaikki hyvin?

Lääkäreiden mielestä turvallista. koviin hermosärkyihin joudun ottamaan eli pelkkä panadoli tehoton. Aiemmin oli toinen lääke (parempi), jonka käyttö oli lopetettava raskauden takia ja tuo panacod vaihdettiin siis tilalle. Toimii jotenkuten mutta pärjään sillä.

Ilman kipulääkitystä en pysty kunnolla kävelemään ja jo olemassa oleva taapero on kuitenkin hoidettava. Kipu ei hellitä edes levossa.

En kaipaa mitään saarnaa tai neuvoja että panadolilla pärjää. Tämän tuskan voi ymmärtää vasta kun oikeasti hermokivusta kärsii. Raskaus oli täysi yllätys, meille ei pitänyt tulla lasta ilman hoitoja.

Kokemuksia kaipailen...

Mä olen joutunut käyttämään epäsäännöllisesti panacodia koko raskauden ajan. Lääkärin kanssa
keskustelin ennen raskautumista ja sanoi olevan ok käyttää.

ne jotka ei elä kovien kipujen kanssa niin eivät varmasti ymmärräkkään asiaa. Ne on vaan jätettävä
omaan arvoonsa.

Moikka, itse olen joutunut molemissa raskauksissa panacodia ottamaan ihan säännöllisesti ja raskaudet sujuneet hyvin, mutta synnytykset eivät. Panacodi oli mulle miedoin kipulääke ja muita en saanut ottaa. Jos pystyt niin jätä pari viikkoa ennen synnytyksiä pois.

Jos lääkärin mielestä on ok syödä Panacodia niin sitten syöt. Panacodin teho perustuu siihen että lääkkeen sisältämä kodeiini muuttuu morfiiniksi joka on vahva opiaatti.

Itselle maärättiin edellisessä raskaudessa Panacod nilkan venähdettyä. Päivystyksen lääkäri sanoi etä ok käyttää. En ikinä hakenut reseptiä sillä pärjäsin hyvin panadolilla. Myöhemmin juteltaessa oma lääkärini kanssa hän totesi että määrättiinpä "turhan vahvat lääkkeet". Kodeiini on morfiini johdannainen lääke joka voi aiheuttaa riippuvuutta. Se miten paljon erittyy istukasta vauvaan raskauden aikana on varmaan hankala sanoa. Ja näin ollen ei haittavaikutuksistakaan osaa sanoa. Luulisi sen kuitenkin olevan pienempi paha vauvalle kuin äidin kärsimät hermosäryt raskauden aikana ilman lääkitystä.

Tuo Panacod voi aiheuttaa syntyneelle vauvalle hengityslamaa, joten erityisen varovainen olisin kyllä varsinkin loppuraskaudessa ja synnytettyä. Tuon takia sitä ei enää määrätä synnytyksen jälkeen.

Viisi raskautta ja viisi onnistunutta synnytystä kokeneena voin sanoa, että syö ihan huoletta menemään! ..tietty lääkärin ohjeiden mukaan! Viimeisimmässä raskaudessa jouduin kovan selkäkivun vuoksi syömään panacodia+1g panadolia läpi koko raskauden. Kivut paheni loppuraskautta kohden kun maha kasvoi.

"Panacod raskaus" tai synnytys (eikä kyllä vauvakaan) poikennu muista raskauksista millään lailla. ..paitsi, että tunsin huonoa omatuntoa lääkkeiden syönnistä :( Raskaus eteni ihan normaalisti, vauva oli kova liikkumaan ja pyörimään, synnytys eteni just niinku neljä edellistäkin ja uudessa vauvassa on paljon samaa kun sisarruksissa :)

Yhteistyössä