panadol raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
siis mitä ihmettä? anopille oli vaa apteekilla joku farmaseutti ilmeisesti sanonu, että mä en saa raskaana syödä yhtään panadolia, enkä ottaa bafusin-kurkkutabletteja ( kun niissä on jotain puudutusainetta?), siis onko noista nyt sit jotain haittaa vauvalle? ottaa päähän ku saa erilaista tietoo :headwall: netistä katsoin noista bafusineistakin et raskauden aikaselle käytölle ei ole esteitä, kun paketin ohjeissa ei mitään sanota raskaudesta, mutta en taas tiedä kumpaan tietoon luottaa, farmaseuttiin vai netin ohjeisiin? ja sama toi panadol, onko se siis oikeesti tutkittu, ettei siitä ole haittaa?? ja paniikki täällä kun molempia olen nyt käyttäny :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 09:31 tintti kirjoitti:
onhan sitä panadolia ainaki vielä vuosi sitten suositeltu syömään muiden sijaan :o Varsinki alkuraskaudessa pää oli usein kipeä ja panadolia meni pakettikaupalla! Terve tyttö synty.

no näin mäkin olen luullu että se olis turvallinen, mutta sitten tuolta sanottu että ei kannata mun ottaa enää yhtään niitä :o

Itse olen muutama viikko sitten synnyttänyt, ja ihan lääkärikin suositteli sekä bafusinin ja panadolin ottamista kun olin flunssassa raskausaikana. Ja farmaseutti myöskin suositteli ko. lääkkeitä.
Ja tuskinpa suositukset tässä välissä on ehtinyt muuttua :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 09:35 Aaban kirjoitti:
Molempia saa käyttää raskauden aikana. Oletko varma, että ohjeet oli antanut farmaseutti...?

no anoppi on apteekissa töissä ja kyl mä luulisin et se farmaseutilta niistä on sitte kysellyt, tai sitten tää on joku se oma päähänpisto \|O

Kuulostaa kyllä vähän omituiselta, ettei saisi ottaa. Tähän saakka ainakin on!! Sinuna uskoisin kyllä nyt ennemmin pakkauksen käyttöohjetta kuin kuulopuheita. Voisiko olla sattumaa, että yhtäkkiä kumpaakaan valmistetta ei muka voisi käyttää raskauden aikana vaikka ennen on voinut?!? Mutta jos se nyt niin paljon vaivaa niin voithan itse soittaa jonnekin apteekkiin ja kysäistä.

Minulle on ainakin lääkäri sanonut, viimeeksi ihan vastikään, että ohjeen mukaan saa popsia raskauden aikanakin ihan rauhassa. Eli sehän tekee sitten jo monta päivässä.
Joka odotuksessa ja aina normaalielämässä on ollut enemmän tai vähemmän noita pakko syödä, kun on krooninen päänsärky "kaverina"... Kai nuo lapset on kuitenkin ihan normaaleja :whistle: (???)

No olisiko halunnut pelata varman päälle kun kaikkea mahdollistahan sitä pitäisi raskausaikana välttää.. Panadol kuitenkin on turvalllinen särkylääke, tuskinpa nuo synnärilläkään olisi ennen synnytystä sitä muuten jaelleet 1000mg:n annoksia kerrallaan.. :whistle:

eli uskallan varmaan muutaman päivässä ottaa, on meinaan julmettuja lihassärkyjä kun kuumetta jne. Ärsyttää vaa ku pelotellaa tollasilla, anoppiki tietää kuin hysteerinen mä ton vauvan terveydestä olen (tosin sillonhan mä ite en uskaltas mitää ottaa muutenkaa.. :whistle: ) kun mulla tosiaan sellanen luottamus on ollu että saa turvallisesti käyttää :)

Kyllähän näissä lääkeasioissa pitää luottaa lääkkeen tuoteselosteeseen. Sehän jokaisesta paketista löytyy.

Panadolin tuoteselosteessa sanotaan:
Raskaus ja imetys:
Valmistetta voi suositeltuina annoksina käyttää myös raskauden aikana ja imetyksen yhteydessä.

Bafucinin tuoteselosteessa sanotaan:
Raskaus ja imetys:
Lääkettä voi käyttää myös raskauden aikana ja imetyksen yhteydessä.

Lyöppäs nuo laput anopillesi luettavaksi, niin miten muikuilee suu sen jälkeen.
Kummallista touhua!

monet kivut lähtee kurkumalla. Sitä löytyymaustehyllystä. Mut olennaista on se, että täytyy selvittää kivun syy eikä piilottaa sitä niin, ettei ikinä saa selville.

Do the job to know all your clients' needs-some that they will often not know they've got, " (one coaching information says) ?¢?€?Ø http://www.youtube.com/watch?v=D1kyPcQU3YQ Within Parking Lots/Structures:

Yhteistyössä