* Panadol saattaa heikentää possurokotteen tehoa vain, jos sen ottaa varmuuden vuoksi ennakkoon!!! *

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuulitteko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuulitteko?

Vieras
Äsken joku professoritasoinen herra sen tv:ssä ystävällisesti kertoi.

Joten jos annattee rokotteen aiheuttamiin oireisiin lääkettä, nou hätä! Mutta ennakkoon ei pidä antaa. Kuka valopää nyt ennakkoon lääkkeitä edes syö?

Joo, tuolleen ne sanoi tänään meille kun haettiin pojalle se rokote, että etukäteen ei saa ottaa eikä mieluusti ihan heti rokotuksen jälkeen, mutta samana iltana voi jo ottaa.

Mahtaako koskea myös aikuisia? Olen raskaana ja sain rokotteen tiistaina. Tunnin päästä rokotuksesta oli pakko ottaa 1000mg panadolia ku päätä särki niin kovin et meinas taju lähteä. Kiva lukea pari päivää sen jälkeen lehdestä et rokotteen teho on saattanu huonontua merkittävästi jos on ottanu panadolia :( Kauhee stressi muutenkin ollu tosta sikaflunssasta ja koko rokotteen ottamisesta,ni eikö taas saa uutta stressin aihetta.Kuvittelin et kunhan 2 viikkoa on kulunu ni sit voin vähän edes henkäistä,mut kuinkahan mahtaa nyt sit olla?

Onko se vaan toi parasetamol joka voi sitä tehoa heikentää? Että jos antaa buranaa, niin onko se ok? Ja minkä ikäselle voi ibuprof. (vai mitä siinä buranassa nyt onkaan) antaa?

Mun äiti sai rokotteen aiheuttamaan kipuun Buranaa, ihan lääkärin määräämänä!
Itse olen ottanut rokotteen jälkeen molempia, kun olo tuntui flunssaiselta. En ole huolissani, koska kysehän on tosiaan siitä, että asia on ok kun lääkkeen ottaa rokotuksen aiheuttamiin vaivoihin :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko se vaan toi parasetamol joka voi sitä tehoa heikentää? Että jos antaa buranaa, niin onko se ok? Ja minkä ikäselle voi ibuprof. (vai mitä siinä buranassa nyt onkaan) antaa?

Buranaahan se torniolainen oli varmaan saanut, kun lääkäri oli sitä käskenyt antaa...?

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Buranaahan se torniolainen oli varmaan saanut, kun lääkäri oli sitä käskenyt antaa...?

Miten tämä nyt aiheeseen liittyy?
Vai meinaatko, että lapsi oli saanut rokotteesta huolimatta taudin pahimman version ja Buranasta johtuen rokote ei sitten suojannutkaan?

Ainakin täällä luki eilen lehdessä, että ei sais rokotteeseen antaa mitään, jos ei kuume nouse 38 asteeseen. Sit jos on pakko antaa jotain (eli kuumetta alentamaan), antaa panadolia (eli paracetamolia).

Kaikki kuumetta alentavat lääkkeet kuulemma heikentää sen rokotteen tehoa, mutta paracetamol vähiten eli sitä ei suositella vaihtamaan mihinkään muuhun. Mieluiten kuitenkin siis ilman mitään, jos mahkuja.

Aspiriinia ei saa ottaa, se voi olla vaarallinen.

Yhteistyössä