Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla aivan sama ongelma!Luulin olevani tän asian kans aivan yksin.Mä olen aivan rapakunnossa sen takia kun en uskalla hengästyä.
ja mä luulin kans,että ei kukaan voi kärsiä tälläisestä. hyvä että kehtasin tänne kirjoittaa tästä..
Kukaan ei oikeesti tiedä tästä mun pelosta,ei edes mies.Tiedän itsekkin että tämä mun pelko on tosi järjetön mutta niin totta mulle.Olen kärsinyt tästä pelosta nyt varmaan 2v.Pikku hiljaa olen yrittänyt alkaa liikkumaan mutta välillä on hirmu vaikeaa.
en mäkään ole kertonut kenellekkään.En edes lääkärille,koska tiedän miten hullulta tää kuullostaa.
Olen ennen harrastanut hölkkäämistä ja kävelyä,tykkäsin aikaisemmin siitä että "rääkkään" itseäni,niin että joudun oikein puuskuttamaan.Nykyisin sitten matelen hitaasti koirien kanssa ja surkuttelen sitä,ettei uskalla koventaa vauhtia.
Nyt olen sentään uskaltanut pidentää lenkkejäni,koska ostin mp3.Kun keskittyy hyvään musaan,niin sitä ei koko ajan mieti omia tuntemuksiaan.
Onko sulla joku lääkitys?
Ei ole lääkitystä.On mulle kyllä rauhottavia tarjottu mutta en ole niitä halunnut.Beetasalpaajia mulla on mutten ole niitäkään käyttänyt.Olen yrittäny pärjätä tämän kans yksin.
Mulla tämä sairaus menee kausissa.Joskus saan paniikkikohtauksia pelkästä ajattelustakin ja joskus pystyn jopa jotain liikuntaa harrastamaan.Tuo sykkeen tarkkailu on mulla paha tapa.Jos alkaa sydän humputtelemaan kamalan nopeasti niin saan kohtauksen.Esim.sykemittaria en ikinä vois ranteeseeni hommata.
kokeile ihmeessä vaikka tuota musiikin kuuntelua tai radion kuuntelua samalla,kun lenkkeilet.se auttaa ainakin minua,sillon ei niin tarkkaile pulssiaan tms.
Täytyy kokeilla.Mistä muuten sulla tämä sai alkunsa?Mä aloin kärsimään rytmihäiriöistä ja paniikkikohtauksista kun nuorin lapsista syntyi.Lapsi oli huono nukkumaan ja siinä joutui vähillä unilla olemaan.Aloin saamaan paniikkikohtauksia ja monesti luulin saavani sydänkohtauksen.Aloin pelkäämään sitä kun sydän laukkaa kovaa vauhtia.Sitten tilanne meni tähän että pelkään hengästyä ja liikkuminen jää minimiin.
Samalla tavalla mullakin alkoi.Lapseni oli vauvana itkuinen ja huonosti nukkuva,ensimmäisen vuoden sairasti korviaan.Ensimmäisen paniikkikohtauksen sain,kun lapsi oli vajaan vuoden ja olin jo totaallisen väsynyt.
Luulin ensin että saan sydänkohtauksen,se tutkittiin eikä sydäntä vaivannut mikään.Stten olin varma,että huimaaminen ( on yksi oireitani,kun saan kohtauksen ) johtuu aivokasvaimesta,sekin on tutkittu.
Olen käynyt lääkärissä todella,todella monta kertaa.Ja mut on todettu fyysisesti terveeksi kaikin puolin.
Mutta kaikki tää olikin vain ahdistushäiriötä.Lääkäri sanoi,että minulla käy ylikierroksilla pää..huolestun asioista aivan kohtuuttomasti ja kannan huolta puoli tutuistakin.Koen että minun on pakko auttaa läheisiäni,vaikka siihen ei aina olisikaan resursseja.
Ja näinpä saan taas paniikkikohtauksia,koska vedän itseni piippuun.
Lääkkeeni kyllä onneksi pitää minut nykyisin hieman aisoissa.Osaan ottaa aikaa itsellenikin jo.Lääkettä olen syönyt puolisen vuotta.