paniikkihäiriölääkkeen vähentäminen, oireiden paheneminen?? Normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eksynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eksynyt"

Vieras
syön efexor debottia 75mg/vrk.. aiemmin söin 2x75mg/vrk. Lääkkeen vähetämisen tehnyt asteittain ja nyt menossa toinen viikko tuolla 75mg/vrk.. tänään saanut monta paniikkikohtausta ja ahdistus palannut, onko tämä normaalia? Voiko olla että lääkkeen vähentäminen ei sovikkaan vai tasaantuukohan olo ajan myötä?

Kaikki kokemukset olisi kivoja.. tänään olen ottanut rauhoittavaa oireisiin kun meni sen verran huonoksi olo :(

Voi johtua vieroitusoireista, mutta voihan olla myös että annos on liian pieni nyt ja siksi ahdistaa. Kannattaa varmaan odotella hetki, jos vaan pystyy, että alkaako oireet taas vähetä, vai olisiko annos syytä palauttaa isommaksi. Minulla tuli aikanaan paniikki/ahdistuneisuushäiriölääkkeet (sepram) lopettamisesta hetkellisesti tosi hirveitä painajaisia ja sellasia niinku sähköiskuja niskaan ja päähän, mutta ne kyllä meni muutamassa viikossa kokonaan ohi, ja nyt jo vuosia ilman lääkkeitä, rauhoittavat mukaanlukien :) tsemppiä!

Kiitos vastauksista.. mietin että meneekö kaikki ihan hukkaan, esim juuri nuita sähköiskuja tuli alussa kun puotin lääkettä, nyt vain tuli ihan puskista nuo paniikkikohtauket ja itkuisuus :( todella ahdistava olo.

Ns. vieroitusoireita. Tasoittuu muutaman viikon kuluessa. Kohtauksia voi tulla myöhemminkin mutta todennäköisesti harvemmin. Varmaan olet terapiassa opettelemassa selviytymiskeinoja?

Halusin terkkarilta lähetteen psyk.polille unettomuuden vuoksi.Ulkomaalainen lekuri
kirjoitti puutaheinää papereihin.Olen sairastanut paniikkihäiriö-tautia n.40 vuotta,benzo-
lääkitys ollut vuodesta 1985 lähtien.Ko.ulkom. lekuri aloitti paniikki-lääkityksen
vähentämisen,vaikka koko asiasta ei oltu mitään mainittu.Nyt lääkitystä vähennetty
liian nopeasti lääkelain mukaan.Eivät terkkarilla osaa ajatella oikealta näkökantilta!
Tuskat pahenee,painajaisia,pelkoja..."no,eiväthän nuo kauaa kestä...." sanovat.
Höpöhöpö,eivät ymmärrä,kun eivät ole itse kokeneet.Jos lääkitystäni(laki) ei nosteta hiukan,
ajattelin ottaa yhteyttä kaikkiin mahdollisiin instansseihin,en jaksa tätä kärsimystä!!!
Potilaalla on oikeudet,lekureilla velvollisuudet!! Hyvää jatkoa teille,jotka olette sinut
paniikkihäiriön kanssa !!!!!!!!!!!!!!!

Tuo joku vierailija väittää,että ns.vieroitusoireet häviää parissa viikossa.Taitaa itse olla
hoitaja,joka haluaa itselleen kunnioitusta siitä,että on pystynyt saamaan tautia
sairastavat olemaan ilman lääkitystä!! Jos lääkitys onmäärätty n.30 v. sitten,niin ei ne
vieroitusoireet parissa viikossa häviä !!!! Ja kun vieroitusoireita tulee,pahenee myös
paniikkikohtauksien voimakkuus !!! Monet päihdetyöntekijät ovat itse entisiä
päihteiden väärinkäyttäjiä,niillä on jotain parempaa tietoa,kuin vain kirjoista
lukeneilla !!!!!!!!!!!!! Onneksi on olemassa potilasvahinko-oikeus,kun omalta
osaltani ja muiltakin on riistetty ns. normaali elämä ja sosiaalisuus. Tsemppa tsemppa !!!!

Yhteistyössä