paniikkikohtaus ja sekavat ajatukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cvbb
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

cvbb

Vieras
Mulla on ollut jo kymmenen vuotta lievä paniikkihäiriö sekä ahdistuneisuushäiriö, aktivoituu välillä pahaksi, kuten nyt synnytyksen jälkeen. Kun paniikki meinaa iskeä, ajatukset alkaa ikäänkuin mennä liian kovaa vauhtia ja jotenkin sekavasti päässä ja pelkään sekoavani. Muutenkin mulla liittyy tähän voimakas sekoamisen pelko. Lääkitystä juuri nostettu ja kohtauksiin opamox mutta onko muilla tuota sekavaa oloa paniikkien yhteydessä?

no juuri sitähän se paniikki on...mulla on ollut vuosia paniikkihäiriö, ahdistushäiriö, olen erityisherkkä ym ja tiiän niin tuon mistä puhut...mulla viimeisimpiä juttuja on sellaiset tunteet/ajatukset, etten voi olla missään, pitäisi päästä pakkoon kaikkea, mutta mihin...tai sitten tulee tunne, että taivas putoaa ihan oikeasti niskaan ja tukehdumme sen alle. vaikka tiedän, tiedän, ettei näin käy. mulla auttaa pieni sokeripala tai hunajatilkka kohtaukseen.

Mulla on puolet iästäni ollut samanlaisia juttuja.. Kognitiivinen "omaterapia" (ei taida olla mikään oikea termi, mutta yritän kuvata termillä nyt omaa suhtautumista) on mun keino, eli kun alkaa tuntua pahalta niin sanon itselleni että en mene tunteeseen mukaan, sillä se ruokkii itse itseään, ja mulla ei oikeasti ole mitään hätää tässä. Yritän siis katkaista sen heti alkuunsa. Ja alan ajattelemaan ihan tietoisesti jotain tosi pinnallista ja tässä elämässä kiinni olevaa, kuten shoppailulistaa tai tarjottavia juhliin tms mitä vaan keveetä tai alan touhuamaan jotain ja yritän keskittyä siihen.

Yhteistyössä