Pannari resepti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kumikameli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
tarviiko sihen reseptiä?
kananmunia, jauhoja , öljyä, sokeria. sekoitus ja pellile. Mä teen aina mutu -tuntumalla. Aina on onnistunut

juu tarvii jos ei ole koskaan tehnyt pannaria. Googlella toki löytyy miljoona ja kaksi, mutta muistan joskus lukeneeni palstalta jostain aivan uskomattoman hyvästä pannarista...

6dl vehnäjauhoja
2dl sokeria
1tl vaniljasokeria
1tl suolaa
1l maitoa
4 munaa
100g sulatettua voita

sekoita ensin kuivat aineet ja lisää maito vähitellen. Lopuksi munat ja voisula. Anna turvota hetken ja paista 225 asteisessa uunissa puolituntia.
Täältä palstalta olen tämän ihan parhaan ohjeen joskus saanut :)

Minun suosikki:
4 kananmunaa, reilu 1 rkl sokeria, ripaus suolaa, 1 l maitoa, 5 1/2 dl vehnäjauhoa ja 1 dl sulatettua voita. Paista 250 c 15 min ja 225 c n.13 min.

Tämä on herkullinen.

Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
6dl vehnäjauhoja
2dl sokeria
1tl vaniljasokeria
1tl suolaa
1l maitoa
4 munaa
100g sulatettua voita

sekoita ensin kuivat aineet ja lisää maito vähitellen. Lopuksi munat ja voisula. Anna turvota hetken ja paista 225 asteisessa uunissa puolituntia.

Kiitos!
Kuinka paljon tästä tulee? Pellillinen?

Alkuperäinen kirjoittaja Kumikameli:
6dl vehnäjauhoja
2dl sokeria
1tl vaniljasokeria
1tl suolaa
1l maitoa
4 munaa
100g sulatettua voita

Kiitos!

Pellillinen juu.

6dl vehnäjauhoja
2dl sokeria
1tl vaniljasokeria
1tl suolaa
1l maitoa
4 munaa
100g sulatettua voita

Kiitos!

Jos ei ole koskaan tehnyt, olisi ehkä hyvä huomioida:

Tässä reseptissä on paljon sokeria. Itse en laita sokeria ollenkaan (tai laittaisin hyvin vähän). Mielestäni parempaa ilman. (Ja sokerin/hillon voi laittaa sitten valmiin päälle.) Eli ei ole universaalia "maailman parasta pannaria", vaikka sillä nimellä tämä sokeripitoinen ohje kulkisikin...

Alkuperäinen kirjoittaja pannarityylejä:
6dl vehnäjauhoja
2dl sokeria
1tl vaniljasokeria
1tl suolaa
1l maitoa
4 munaa
100g sulatettua voita

Kiitos!

Jos ei ole koskaan tehnyt, olisi ehkä hyvä huomioida:

Tässä reseptissä on paljon sokeria. Itse en laita sokeria ollenkaan (tai laittaisin hyvin vähän). Mielestäni parempaa ilman. (Ja sokerin/hillon voi laittaa sitten valmiin päälle.) Eli ei ole universaalia "maailman parasta pannaria", vaikka sillä nimellä tämä sokeripitoinen ohje kulkisikin...

Mulle tämä ohje on paras myös siinä mielessä, että tämä on ainoa ohje jolla olen saanut pannarin onnistumaan. Ja joka ikinen kerta. :D

No nih pannari tehty, ihan ei onnistunut täydellisesti. Ensin meni vähän pieleen siinä kun tein puolikkaan annoksen niin vahingossa sanoin miehelle että sulattaa 100g voita jonka sitten laitoin sinne puolikkaaseen taikinaan. Virhe huomattiin vasta kun pannari tuli uunista. Vähän turhan rasvainen tuli. Niin ja sitten tuo vuoka mihin laitoin sen oli liian pieni, pannarista tuli minusta ihan liian paksu. Mutta ihan hyväähän se oli.
Ainakin parempaa kuin se purkki hernekeitto mitä syötiin ennen pannaria :D
Niin oli muuten eka kerta purkki hernaria, taisi kyllä olla vika kerta kun sitä syödään...

Yhteistyössä