papa-kokeesta ja tuloksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
pelottaa ihan tosissaan.. puolivuotta sitten kävin papassa ja tulos oli 2, nyt kävin kontrollissa ja tulos edelleen sama kakkonen. lääkäriltä odotan nyt puhelua, mitä jatkossa tapahtuu.. oon just lopettanu pillerit ja meidän piti yrittää perheenlisäystä, saapa nähä joutuuko sitäkin siirtämään. puolivuotta sitten tästä perheenlisäys asiasta lääkärille kyllä mainitsin ja hän tuumas, että siitä vaan, katsotaan kontrolli sitten synnytyksen jälkeen. mutta kuinkas nyt..? mutta eniten mua pelottaa, että jos mulla onkin joku kohdunkaulansyöpä tuloillaan.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pelottaa ihan tosissaan.. puolivuotta sitten kävin papassa ja tulos oli 2, nyt kävin kontrollissa ja tulos edelleen sama kakkonen. lääkäriltä odotan nyt puhelua, mitä jatkossa tapahtuu.. oon just lopettanu pillerit ja meidän piti yrittää perheenlisäystä, saapa nähä joutuuko sitäkin siirtämään. puolivuotta sitten tästä perheenlisäys asiasta lääkärille kyllä mainitsin ja hän tuumas, että siitä vaan, katsotaan kontrolli sitten synnytyksen jälkeen. mutta kuinkas nyt..? mutta eniten mua pelottaa, että jos mulla onkin joku kohdunkaulansyöpä tuloillaan.. :(

Mulla oli kerran papa luokka 2, oli kuulemma joku solumuutos mikä antoi tuollaisen tuloksen. Kaverilla oli joskus myös luokka 2 ja hänellä taas kondyloma aiheutti tuon tuloksen. Hoidon jälkeen oli taas normaali luokkaa. Hyvähän nuo on tarkistaa ja seurata, mutta ei heti kannata ajatella pahinta. :)

Mulla oli niin monta vuotta kakkonen, että luulin sen olevan ihan normaali. Kukaan ei koskaan sanonut siitä mitään. Sit vuosien jälkeen (puhun siis todella monesta vuodesta) luokka muuttu kolmoseksi ja sairaalassa ihmeteltiin, miksi vuosien aikana ei oltu kiinnitetty asiaan mitään huomiota.

No, ei se ollut kuin kondyloma ja sen jälkeen puolivuotistarkistuksia.

Tuota, eikös siitä näe, mikä muutoksen aiheuttaa? Mulla oli (alkuraskaudessa) papa II. Sitten todettiin myös joku epäspesifi emätintulehdus ja söin siihen kuurin. Jälkitarkastuksessa taas luokka I. Mun mielestä siitä tuloksesta näkyi, että oli tulehduksen aiheuttama..?

Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a:
Tuota, eikös siitä näe, mikä muutoksen aiheuttaa? Mulla oli (alkuraskaudessa) papa II. Sitten todettiin myös joku epäspesifi emätintulehdus ja söin siihen kuurin. Jälkitarkastuksessa taas luokka I. Mun mielestä siitä tuloksesta näkyi, että oli tulehduksen aiheuttama..?

en tiä.. sairaanhoitajalta sain tuon tuloksen hetki sitten ja lääkäri soittaa vielä mulle siitä. ehkä hän pystyy kertoon enemmän.. voi kun saiski jollain lääkekuurilla ykköseen takas.

Mulla oli kaksi vuotta peräkkäin papa 2 (HPV-muutoksia). Koepalat otettiin sen jälkeen kun oli ollut kaksi kertaa peräkkäin (kolposkopia) ja muita hoitoja ei tarvittu, olivat vain lieviä tulehdusmuutoksia. Papa 2 ei ole vielä paha ja usein kroppa hoitaa tulehduksen pois itsestään. Voi olla että sulle tehdään nyt kolposkopia ja sen tuloksista riippuu tarvitseeko hoitaa, esim. tehdä loop-hoito, jolla poltetaan sairaat solut pois kohdunsuulta. Jos mitään hoitoja ei tarvita, ei raskauttakaan tarvitse odottaa. Eli ota ihan rauhassa, hyvä että muutokset huomattiin jo nyt kun ne ovat lieviä!

Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a:

en tiä.. sairaanhoitajalta sain tuon tuloksen hetki sitten ja lääkäri soittaa vielä mulle siitä. ehkä hän pystyy kertoon enemmän.. voi kun saiski jollain lääkekuurilla ykköseen takas.

Nyt, jos en oo ihan hakoteillä, muistelen, että multa löytyi näytteestä liikaa jotain clue-soluja (?) Silloin lääkäri sanoi, että viittaa todennäköisesti tulehdukseen. Ja siis hoidettiin.

Jos ne muutokset ovat papilloomaviruksen aiheuttamia, niin niistähän äärimmäisen pieni osa edes aiheuttaa syöpää. Virus ei muutenkaan vaikuta raskauteen tai synnytykseen, joten siitä vain puuhiin! :)

Yhteistyössä